Gåstol vs. gåvogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2012

Mother-love

vitapigen skriver:

Jeg har en gammel gåstol til at stå hvor der ikke er noget legetøj på. Har tænkt på om min datter skulle prøve den, fordi hun heller ikke støtter på sine ben (er snart 10 mdr). Og blev lidt glad for at læse dit indlæg  

Hvor gammel var din datter da hun lærte at støtte på fødderne vha. gåstol?

Jamen hun var lige knap 10 mdr tror ja jeg da vi købte den. Og nu spæner hun rundt og står for det meste på hendes ben selvom hun er i den. Og hun er 11 mdr nu.
Så selvom der er så mange der siger det ikke er godt. Så synes jeg lige det modsatte. For jeg kan jo se hvor meget det har hjulpet isabella.

Vi har også gjort det at vi løftede hende under armene og løftede hende op og ned hen over gulvet så hun fik den der følelse i fødderne hver gang de ramte gulvet. Hvis du forstår? Det var min mor der sagde at de gjorde det ved mig og min søster da vi også var sent om at gå. Hvor min lillebror gik selv da han var 9 mdr hehe. Men han gik også før han kravlede.

Men jeg kan varmt anbefale det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

Clisolka

Frøken J. skriver:

Rose har ikke en gåstol og får heller ikke en.. Jeg må indrømme jeg er ret "fanatisk" når det kommer til den slags ting. Det samme med skråstol - Den er KUN blevet brugt under måltider, ellers aldrig.. Hun har altid været på gulvet på maven så meget som muligt og har travlt motorisk. Ikke at jeg siger det har en sammenhæng, men det hjælper da!

Kan ikke se nogen grund til at bruge en gåstol.. Det er da langt bedre de lærer naturligt at gå uden noget der potentielt er skadeligt :-) Så kan det godt ske det tager længere før de rigtigt er oppe, men så er det jo også uden noget de egentlig på en måde sidder i - Langt bedre..

Men ja, jeg er nok ikke den rette at debattere det med, for ingen kan overbevise mig om jeg tager fejl i min holdning her, så i kan lige så godt lade være at forsøge

Jeg er fuldstændig enig 

Anmeld

2. maj 2012

vitapigen

michelledam skriver:

Jamen hun var lige knap 10 mdr tror ja jeg da vi købte den. Og nu spæner hun rundt og står for det meste på hendes ben selvom hun er i den. Og hun er 11 mdr nu.
Så selvom der er så mange der siger det ikke er godt. Så synes jeg lige det modsatte. For jeg kan jo se hvor meget det har hjulpet isabella.

Vi har også gjort det at vi løftede hende under armene og løftede hende op og ned hen over gulvet så hun fik den der følelse i fødderne hver gang de ramte gulvet. Hvis du forstår? Det var min mor der sagde at de gjorde det ved mig og min søster da vi også var sent om at gå. Hvor min lillebror gik selv da han var 9 mdr hehe. Men han gik også før han kravlede.

Men jeg kan varmt anbefale det.

Okay det skal i hvert fald prøves... Er ved at være desperat selvom min SP siger at hun kender flere børn der først lærte at stå på deres ben da de var 14-16 mdr

Og vi prøver også at holde hende under armene, men hun er så tung (12,4 kg)

Anmeld

2. maj 2012

Kløver

Vi har fravalgt gåstolen af samme årsag, og har også samme stativ min søn gik da han var 14 mdr :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.