Gåstol vs. gåvogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.938 visninger
23 svar
0 synes godt om
30. april 2012

Clisolka

Jeg ser tit i tråde hvor der er billeder af de små der sidder i en gåstol, jeg har ikke selv haft en fordi jeg fik at vide, at det hæmmer udviklingen på de små  

Isabella var doven, og kravlede først da hun var 10½ mrd - men til gengæld gik hun, da hun var 13 mrd uden støtte - hjulpet af sin Play2Learn gåvogn (gangstativet som jeg kalder den) og den 33-årige gamle brio dukkevogn som jeg selv har haft som barn 

Hvorfor har du valgt en gåstol til dit barn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Maja_4000

Der vidst en del tråde om det herinde

Vi valgte gåstol fra da vores SP sagde at de groft sagt er til handikappede børn som ikke har andre muligheder for at komme rundt .. Vi har ikke savnet den på noget tidspunkt

Anmeld

30. april 2012

VIPpigen

Vi har heller aldrig haft en gå-stol... Jeg har ikke haft et behov for at plante min datter i sådan en så hun kunne gå over alt. Hun kravlede som 9 måneder, men gik først som 15 måneder.

Man kunne tydeligt se på hende hun hellere ville kravle og gå... Hun har også rollatoren som du omtaler, og syntes den er vildt sjov stadig. Så har hun em gåbil. En bil med højt håndtag bagpå, den elsker hun simpelthen og der er lige i weekenden kommet gulv på i stue/køkken. Så i dag mente hun bilen skulle ud af værelset, og så holdet hun bare fast og løb hele vejen ned gennem gangen...

Anmeld

30. april 2012

maryjane

Maja_4000 skriver:

Der vidst en del tråde om det herinde

Vi valgte gåstol fra da vores SP sagde at de groft sagt er til handikappede børn som ikke har andre muligheder for at komme rundt .. Vi har ikke savnet den på noget tidspunkt

Den hopper jeg med på! 

- Har selv set hvor hæmmende det KAN være for et menneske at have brugt sådan en, når det ikke har brug for det. Og det var ikke 'bare' motorikken men også taleevnen det gik ud over. Og det har den stol fået skylden for. Så ærgerligt. :/

Anmeld

30. april 2012

Maja_4000

maryjane skriver:

Den hopper jeg med på! 

- Har selv set hvor hæmmende det KAN være for et menneske at have brugt sådan en, når det ikke har brug for det. Og det var ikke 'bare' motorikken men også taleevnen det gik ud over. Og det har den stol fået skylden for. Så ærgerligt. :/

Hvordan kan det gå ud over taleevnen ?

Anmeld

30. april 2012

Mother-love

Vi valgte og få en til isabella fordi hun aldrig har ville støøte på hendes ben. Tror aldrig hun har været klar hun havde dem. For hver tjek vi var til ville hun ikke støtte på hendes ben. Hverken med eller uden vægt.

Efter vi fik gåstolen gik der ca 14 dage tre uger så kunne kun gå med os i hånden.
Så vi er glade for vi købte den.
Hun er ikke ret meget i den. Kun hvis den ene laver mad og den anden er optaget ellers sidder hun på gulvet og leger.

Anmeld

2. maj 2012

Tona

Babymor2010 skriver:

Jeg ser tit i tråde hvor der er billeder af de små der sidder i en gåstol, jeg har ikke selv haft en fordi jeg fik at vide, at det hæmmer udviklingen på de små  

Isabella var doven, og kravlede først da hun var 10½ mrd - men til gengæld gik hun, da hun var 13 mrd uden støtte - hjulpet af sin Play2Learn gåvogn (gangstativet som jeg kalder den) og den 33-årige gamle brio dukkevogn som jeg selv har haft som barn 

Vi valgte gåstolen fra og ligeledes i øvrigt hoppegynge som nogle også er glade for. Vi ser det som at presse barnet frem motorisk og det kan ikke hjælpe noget. Barnet skal lære tingene når det er klar til det godt støttet af mors eller fars arme

Vi har dog en Brio gå-vogn som er guld værd for Amanda. Den kører hun rundt med og giver sine bamser et lift på den også

Anmeld

2. maj 2012

Tona

Babymor2010 skriver:

Hi hi hvor må min datter være doven så...hun er 16 mdr og begyndte først at kravle rigtigt for en uges tid siden  (har dog gået i noget tid med støtte).

Faktisk fik jeg at vide på Kolding sygehus af børnelægen der at det er helt normalt for at barn på 10 mdr ikke at kravle

Anmeld

2. maj 2012

Nolle

Vi hade en gå stol til vores søn. Hele min familie hade en gå da de var små, så kunne ikke se hvorfor min søn ikke skulle have en. Han elskede den, og så fra den ene dag til anden ville han ikke have den, så ville han heller bruge den som gåvorgn. 

Anmeld

2. maj 2012

vitapigen

michelledam skriver:

Vi valgte og få en til isabella fordi hun aldrig har ville støøte på hendes ben. Tror aldrig hun har været klar hun havde dem. For hver tjek vi var til ville hun ikke støtte på hendes ben. Hverken med eller uden vægt.

Efter vi fik gåstolen gik der ca 14 dage tre uger så kunne kun gå med os i hånden.
Så vi er glade for vi købte den.
Hun er ikke ret meget i den. Kun hvis den ene laver mad og den anden er optaget ellers sidder hun på gulvet og leger.

Jeg har en gammel gåstol til at stå hvor der ikke er noget legetøj på. Har tænkt på om min datter skulle prøve den, fordi hun heller ikke støtter på sine ben (er snart 10 mdr). Og blev lidt glad for at læse dit indlæg  

Hvor gammel var din datter da hun lærte at støtte på fødderne vha. gåstol?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.