Graviditetskvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. april 2009

Tut

Hej tøser

Denne gang har jeg simpelthen den mest modbydelige kvalme.

har i ikke nogle gode triks mht. hvad jeg kan spise for at dæmpe kvalmen?

Tutski

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

birgittemarie

Ingefær er godt. Enten som pulver-te, piller eller te kogt på roden, som du kan købe i supermarkedet og skære i skiver. Citron og honning i den.

Har også lige læst, at det skulle hjælpe at snuse til en citron...

God bedring.

Knus B

Anmeld

16. april 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jep, citron var et hit her - overvejede seriøst en anordning, så jeg kunne rende rundt med en halv citron på snuden konstant

Jeg havde også en del opkastninger, og spiste derfor efter, hvad der var "nemt/behageligt" at smage igen

Sodavandsis, især champagnebrus, ostehaps, det der helt tynde knækbrød, banan, æble og lakrids var mine foretrukne retter... Men igen, jeg kastede op konstant, og husker faktisk ikke om det hjalp på kvalmen eller bare var det nemmeste at få retur igen. Prøvede ingefærpiller, men kastede op af lugten fra dem

Anmeld

16. april 2009

Tynen

Åh nej, Tut!

Har desværre ingen gode råd, da jeg stadigvæk selv render rundt med den ledeste kvalme!

Håber dog du slipper hurtigt igennem det!!

Anmeld

16. april 2009

Lise

Hej Tutter,

Er det mon en lillesøster du gemmer derinde, siden du har sådan en kvalme?

Jeg spiste masser af clementiner, når jeg kunne mærke kvalmen var på vej. Det er vist lidt udenfor sæson, men mon ikke fx. appelsiner har samme effekt? Faktisk så sørgede jeg bare for at spise hele tiden - frugt og grønt - for at holde kvalmen på afstand. Men jeg var vist ikke så medtaget egentlig...

Anmeld

16. april 2009

Tynen

Glemte helt at jeg nogen gangen kunne snyde kvalmen ved at spise cherry-tomater og vandmelon...

Og ellers prøvede jeg akupunktur som jeg ikke havde så gode erfaringer med, men har hørt at andre har haft succes.

Anmeld

16. april 2009

bette

hmm det der hjalp mig var bare at tja.... æde døgnets 24 timer.. meeen det vil jeg ik anbefale.. medmindre du gerne vil have 30 kg mere på side benene som jeg fik...

men ja okay man kan jo bare lade være at æde det usunde.. dunker mig selv med et bat oveni.... skam mig... kæft jeg fortryder det... altså de ekstra dæller... wiiiaks

Anmeld

16. april 2009

Nadi

Zofran !!

Jeg har INGEN gode råd som jeg ved virker, men mod min kvalme fik jeg anbefalet af min mor at jeg skulle spise marie-kiks inden jeg stod op og ud af sengen.
En anden veninde fandt ud af at hun kunne "sntde" kvalmen, hvis hun faktisk kastede op inden dagen begyndte.

Anmeld

16. april 2009

Siber

hej tut,

jeg føler med dig. Jeg havde den ledeste kvalme med begge to, og kastede op i stride stømme indt til uge 16! (nå det var måske ikke lige den mest opløftende)
Jeg spiste frugt frugt og frugt og grønt grønt og grønt, det hjalp lidt!

Jeg holdt mig fra hvidløg ellers gik det helt galt!

Knus Siber

Anmeld

16. april 2009

BellaT

birgittemarie skriver:

Ingefær er godt. Enten som pulver-te, piller eller te kogt på roden, som du kan købe i supermarkedet og skære i skiver. Citron og honning i den.

Har også lige læst, at det skulle hjælpe at snuse til en citron...

God bedring.

Knus B

Har ingen gode råd til dig, Tut.
Men er der ikke noget med at ingefær frarådes til gravide nu? Eller er det kun de der ingefærpiller? Eller blander jeg noget sammen nu? Er ikke sikker på noget... Synes bare der er et eller andet med det ingefær? Eller er det det man bruger mod halsbrand der frarådes?
Hmmm, totalt ubrugeligt "svar". Sorry.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.