Elevplads og barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.183 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. april 2012

LouiseK90

Hej tøser

Jeg har en kæreste som bliver færdiguddannet her om et år, mens jeg til den tid stadig har et år tilbage af min elevtid. Jeg er nu 22 år (til den tid 23 år) og min kæreste er 27 år og jeg synes det er ved at være tid til at få første barn (er tilgengæld også meget skruk! )

Jeg ville derfor lige høre om der var nogen af jer som havde været på barsel under elevtid og hvordan I syntes det hang sammen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

lycly

Jeg er butikselev og er på barsel Min kæreste er færdigudlært og fastansat og vi kan sagtens få det til at hænge sammen. Vi har jo så bare valgt at jeg skulle have alt barslen fordi han tjener mest og det ville være dumt at han skulle gå på barselsdagpenge

Anmeld

30. april 2012

LouiseK90

Okay, fedt at høre! Hvordan reagerede din chef på at du skulle ha' barsel midt i din elevtid (ved godt der er meget forskel på chefer)?

Anmeld

30. april 2012

Francisca

hvad står du i lærer som?

Syntes man skal tænke sig rigtig godt om inden man går på barsel under sin uddannelse. Du for den samme løn som du har nu under din barsel, og det kan være hårdt at komme tilbage efter. Så der det med barnets sygedage du kan jo heller ikke have for meget fravær når du er elev. Jeg ville vente især når du ikke har længere tilbage og stadig er så ung.

Anmeld

30. april 2012

lycly

LouiseK90 skriver:

MMiMinOkay, fedt at høre! Hvordan reagerede din chef på at du skulle ha' barsel midt i din elevtid (ved godt der er meget forskel på chefer)?

Et halvt års tid før jeg blev gravid var der lige kommet 3 tilbage som havde været på barsel på samme tid og min chef jokede meget med at vi andre kunne lige vove på at blive gravide. Så jeg var ret nervøs for at sige det. Men hun tog det rigtig pænt, var glad på mine vegne og gik meget op i at jeg passede på mig selv

Anmeld

30. april 2012

LouiseK90

Francisca skriver:

Syntes man skal tænke sig rigtig godt om inden man går på barsel under sin uddannelse. Du for den samme løn som du har nu under din barsel, og det kan være hårdt at komme tilbage efter. Så der det med barnets sygedage du kan jo heller ikke have for meget fravær når du er elev. Jeg ville vente især når du ikke har længere tilbage og stadig er så ung.

Ja, kan godt se hvad du mener, men samtidig er der fordele og "ulemper" ved begge dele

Anmeld

30. april 2012

LouiseK90

LouiseK90 skriver:

Ja, kan godt se hvad du mener, men samtidig er der fordele og "ulemper" ved begge dele

Er butikselev

Anmeld

30. april 2012

lycly

Francisca skriver:

Kan godt lidt se hvad du mener, men er ikke helt enig.

Til ts: Tror ikke det nødvendigvis er mere hårdt at komme tilbage når man er elev i forhold til hvis man var almindeligt fastansat.
Mht sygedage, der er det jo ikke anderledes end med almindeligt ansatte, der er jo stadig reglen om, at man skal finde pasning og så møde på arbejde. Hos os (er også i butik) der har vi jo åben til kl. 20, så hvis man oprindeligt skulle have mødt kl. 8, men bruger et par timer på at finde pasning, så kommer man på arbejde, og bliver de timer ekstra i den anden ende. Og ellers er de fleste chefer i butiksbranchen rimelig flexible med folk der har børn.

Desuden ved man som elev, at man er 100% sikret et job når man kommer tilbage. For elever kan ikke fyres

Anmeld

30. april 2012

La´chrissen

LouiseK90 skriver:

Hej tøser

Jeg har en kæreste som bliver færdiguddannet her om et år, mens jeg til den tid stadig har et år tilbage af min elevtid. Jeg er nu 22 år (til den tid 23 år) og min kæreste er 27 år og jeg synes det er ved at være tid til at få første barn (er tilgengæld også meget skruk! )

Jeg ville derfor lige høre om der var nogen af jer som havde været på barsel under elevtid og hvordan I syntes det hang sammen?

Hej, jeg vil starte med at sige at jeg kan virkelig godt forstå at du gerne vil have en barn.  jeg har selv været skruk de sidste 8-10 år, men er også glad for alle de ting jeg har nået uden barn.

Jeg ville nok vente med at prøve og blive gravid til du har lidt under et år igen. Så du får din uddannelse gjort færdig i et hug. Som andre også har snakket om så kommer der jo en del dage når du kommer tilbage fra barsel hvor barnet er syg osv. og det bliver jo lagt oven i længden af din uddannelse i sedste ende, efter et hvis antal sygedage.

Jeg ved der er mange der vælger deres elever ud fra at de ikke håber på de skal på barsel.For det passer jo virkelig dårligt ind, hvis de evt hvert år eller hver halve år ansætter en ny så vil du ramme ind i den der er startet efter dig og så er der jo ingen ide fra deres side om at ende med 2 på engang der skal op til svendeprøve. Det er lidt sådan noget jeg selv har haft i tankerne. Når man nu er et fast sted, fremfor hvis man kun læste.

Ja undskyld hvis det blev lidt rodet

Hvordan har din arbejdsplads det med elever der skal på barsel?

Men hvis jeg var dig ville jeg vente, så får du din uddannelse og efter barsel så kan du starte på en frisk med job som uddannet evt samme sted eller et helt nyt sted  

Håber du finder en god løsning på det

Anmeld

30. april 2012

LouiseK90

c_rafn@hotmail.com skriver:

Hej, jeg vil starte med at sige at jeg kan virkelig godt forstå at du gerne vil have en barn.  jeg har selv været skruk de sidste 8-10 år, men er også glad for alle de ting jeg har nået uden barn.

Jeg ville nok vente med at prøve og blive gravid til du har lidt under et år igen. Så du får din uddannelse gjort færdig i et hug. Som andre også har snakket om så kommer der jo en del dage når du kommer tilbage fra barsel hvor barnet er syg osv. og det bliver jo lagt oven i længden af din uddannelse i sedste ende, efter et hvis antal sygedage.

Jeg ved der er mange der vælger deres elever ud fra at de ikke håber på de skal på barsel.For det passer jo virkelig dårligt ind, hvis de evt hvert år eller hver halve år ansætter en ny så vil du ramme ind i den der er startet efter dig og så er der jo ingen ide fra deres side om at ende med 2 på engang der skal op til svendeprøve. Det er lidt sådan noget jeg selv har haft i tankerne. Når man nu er et fast sted, fremfor hvis man kun læste.

Ja undskyld hvis det blev lidt rodet

Hvordan har din arbejdsplads det med elever der skal på barsel?

Men hvis jeg var dig ville jeg vente, så får du din uddannelse og efter barsel så kan du starte på en frisk med job som uddannet evt samme sted eller et helt nyt sted  

Håber du finder en god løsning på det

Det var ikke spor rodet og tusind tak for dit svar - det satte lige nogle tanker igang. Min sunde fornuft siger det samme som dig, men puuuha hvor vil jeg gerne snart ha' børn - har du nogen guldklumper endnu?

Tror jeg har været skruk siden jeg blev født. Hehe.  Nu kommer alderen og tiden jo hvor det begynder at blive virkeligt og muligt, så er det jo bare vigtigt at holde fast i fornuften.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.