Transport af baby hjem fra Hospitalet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

Victoriasmor88

Lift-net er da vist ulovligt, ellers har jeg da læst forkert 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

Rockertand

Maja84 skriver:

Har ikke sådan et link, men fik det at vide dengang vi skulle købe autostol til vores første, både i babysam og ønskebørn, at det solgte de ikke mere, da det kun var tilladt at fragte baby i autostol, dog fik jeg at vide ved en i min nye mødregruppe i mandags, at der er kommet en ny form for autostolslift, som bliver spændt fast, man kan leje i babysam, som den eneste lift må bruges til transport af børn, ved dog ikke hvordan det fungerer

Så er det jo lidt farligt at udtale sig om, at det er ulovligt. 

Indtil vi har sådan et link, så må vi nok konkludere, at det ikke er ulovligt, men at det er mest hensigtsmæssigt at transportere i en godkendt babyautostol.

Anmeld

1. maj 2012

Rockertand

Prinsesse2ben skriver:

Lift-net er da vist ulovligt, ellers har jeg da læst forkert 

Ih, så kan det være, at DU har et link til lovgivningen på området? Det vil være en stor hjælp.

Anmeld

1. maj 2012

Victoriasmor88

Rockertand skriver:

Ih, så kan det være, at DU har et link til lovgivningen på området? Det vil være en stor hjælp.

Det har jeg desværre ikke da jeg mener at have læst det i et blad for et år siden da jeg selv skulle købe autostol  Men jeg er ikke sikker på noget

Anmeld

1. maj 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Rockertand skriver:

http://www.sikkertrafik.dk/I-bil/Boern-i-bilen/Fastspaending-af-baby.aspx

- det får du så her - i flg. sikkertrafik er det ikke ulovligt, siden er opdateret 21-02-2012.

Anmeld

1. maj 2012

Rockertand

2skønnebørn skriver:

http://www.sikkertrafik.dk/I-bil/Boern-i-bilen/Fastspaending-af-baby.aspx

- det får du så her - i flg. sikkertrafik er det ikke ulovligt, siden er opdateret 21-02-2012.

Det var sådan set også det eneste, jeg kunne finde om det - så derfor undrede det mig, at folk var så sikre.

Det er altså ikke ulovligt 

Anmeld

1. maj 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg brugte autostol..

Anmeld

2. maj 2012

Kløver

Rockertand skriver:

da

Så er det jo lidt farligt at udtale sig om, at det er ulovligt. 

Indtil vi har sådan et link, så må vi nok konkludere, at det ikke er ulovligt, men at det er mest hensigtsmæssigt at transportere i en godkendt babyautostol.

Nå jamen undskyld så da!!!

Anmeld

2. maj 2012

Mor til L&S

projekt-ønskebarn skriver:

Kunne ikke lige finde noget på nettet omkring det

Hvad skal baby transporteres hjem i fra hospitalet, hvad er det absolut mest sikre??? 

Autostolen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.