Transport af baby hjem fra Hospitalet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

EKBJ

Zeus skriver:

Ja

Gør jeg også:-D kæresten og jeg har lige fået lejlighed her.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Zeus

EKBJ skriver:

Jeg kender mange af jordemødrene der ude

Fedt! Så kan det være du kommer ind til et kendt ansigt

Anmeld

29. april 2012

Zeus

EKBJ skriver:

Gør jeg også:-D kæresten og jeg har lige fået lejlighed her.  

Hvorhenne? Har du boet i nærheden før?

Anmeld

30. april 2012

EKBJ

Zeus skriver:

Hvorhenne? Har du boet i nærheden før?

Før der boede jeg i Gram.. vi er flyttet ned til havnen

Anmeld

30. april 2012

Kløver

mariamiss6 skriver:

VTiVi

Det absolut mest sikre er en baby-autostol.....

du skal IKKE bruge en lift med liftnet over, de burde forbydes i den danske trafik..... 

Så kan man sige jaaaa, men vi kører jo ikke galt på vejen,s å skidt med om det er en lift eller en autostol.... Men, hey, hvorfor så ikke bare have baby i armene på forsædet

Anyways, skulle lige have luft kan du nok se en autostol, i passende størrelses-klasse, og som er godkendt, og ikke ha rværet involveret i tidligere bil uheld, er absolut den eneste rigtige måde at gøre det på

Vil lige berolige med at det Ikke længere er tilladt at bruge lift med net over. Kun i meget særlige tilfælde, hvis barnet er født meget for tidligt, og er for lille til at kunne sidde forsvarligt i en autostol, må man bringe hjem i en lift, ellers ikke

Til ts: bagudvendt autostol 0-13 kg er det du skal bruge, og så findes der jo et væld af muligheder, selv har vi en brio med base, som vi er rigtig glade for

Anmeld

1. maj 2012

Mor-til-asta-09

Månsson skriver:

Lift net er men man kan få nogle der hedder boxett eller easy lift og de er lovlige dog ikke helt så sikre som en alm autostol men tæt på

Okay. men så var jeg ikke helt forkert på den

Anmeld

1. maj 2012

Brams

Vi havde Lærke med hjem i en autostol

Anmeld

1. maj 2012

Rockertand

Maja84 skriver:

Vil lige berolige med at det Ikke længere er tilladt at bruge lift med net over. Kun i meget særlige tilfælde, hvis barnet er født meget for tidligt, og er for lille til at kunne sidde forsvarligt i en autostol, må man bringe hjem i en lift, ellers ikke

Liftnettet er jo genstand for megen diskussion - så er du sød at komme med et link til lovgivningen, hvoraf det fremgår, at det er ulovligt? Jeg kan nemlig ikke finde noget om det.... 

Til TS: Vi har brugt bagudvendt autostol monteret på bagsædet.

Anmeld

1. maj 2012

4xGreve

Vi har været ude og købe baby autostol med iso-fex ..

Men er det ikke noget med baby ikke må ligge for længe der i af gangen i starten.. ?

Vi har godt en time til og fra sygehuset

Baby har bedst af at sidde i max. 20 min. Af gangen den første tid... Men nogle få lange stræk på f.eks 1 time det sker der ikke noget ved! 

Anmeld

1. maj 2012

Kløver

Rockertand skriver:

Liftnettet er jo genstand for megen diskussion - så er du sød at komme med et link til lovgivningen, hvoraf det fremgår, at det er ulovligt? Jeg kan nemlig ikke finde noget om det.... 

Til TS: Vi har brugt bagudvendt autostol monteret på bagsædet.

Har ikke sådan et link, men fik det at vide dengang vi skulle købe autostol til vores første, både i babysam og ønskebørn, at det solgte de ikke mere, da det kun var tilladt at fragte baby i autostol, dog fik jeg at vide ved en i min nye mødregruppe i mandags, at der er kommet en ny form for autostolslift, som bliver spændt fast, man kan leje i babysam, som den eneste lift må bruges til transport af børn, ved dog ikke hvordan det fungerer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.