Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2012

frkanonym

mrsminimus skriver:

Ja og en på 30 kan være en lige så dårlig mor som en på 18 det har intet med alder at gøre... Mener selvfølgelig ikke manskal have børn som 13 årig men mener hvis det sker kan de varetage opgave lige så godt som en på 30 det har noget med ens personlighed at gøre... men syntes helt klart man skal overveje det grundigt da der ikke er den sammen frihed som før... Vælger man opgave vælger man den fuldt ud...

er da enig. man kan på ingen måde generalisere det! hvis den unge pige mener, hun kan klare opgaven på alle punkter, kan jeg simpelthen ikke se problemet. hvis hun VIRKELIG brænder for det (og kæresten også gør), så lad hende da gøre det. vi andre kan da være fuldstændig ligeglade. det er hendes liv, hun bestemmer. nej, hun er ikke 18 og myndig, men det er stadigvæk HENDES liv. og at man ikke er myndig, betyder ikke, man skal have forældrenes accept til ALT.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

mrsminimus

malenekjeldsen skriver:

er da enig. man kan på ingen måde generalisere det! hvis den unge pige mener, hun kan klare opgaven på alle punkter, kan jeg simpelthen ikke se problemet. hvis hun VIRKELIG brænder for det (og kæresten også gør), så lad hende da gøre det. vi andre kan da være fuldstændig ligeglade. det er hendes liv, hun bestemmer. nej, hun er ikke 18 og myndig, men det er stadigvæk HENDES liv. og at man ikke er myndig, betyder ikke, man skal have forældrenes accept til ALT.

Korekt men hvis hun forældrenes accept mener jeg hun kan klre det lige så godt som en på 30

Anmeld

30. april 2012

isabellasmor

Det handler bare om at være voksen og moden oppe på øverste etage. Så kan man være 16 eller 30. 

Og så mener jeg ikke man behøver have HUS og bil, og uddannelse , for at kunne klare opgaven som forældre. VORES datter mangler intet! Og vi bor i lejlighed, uden bil MEN MASSERE AF FRISK LUFT OG lANGE GÅTURE! , og ingen uddannelser! ( vi er dog igang med uddannelserne) , men det skal lige siges at min mor først blevuddannet som 35 årig! Og hun har altid tjent egne penge og vi har ALDRIG manglet noget! Heller ikke selvom vi først fik hus og bil da jeg var omkring de 8 år!!!!!!! 

Anmeld

30. april 2012

3rollinger

EKBJ skriver:

Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år.. 

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

Nu har jeg ikke laest de andre svar, saa der er fare for at jeg gentager nogen.

Men jeg tror at dem der er imod at blive mor i tidlig alder, er dem der selv er blevet aeldre og kan se i bagklogskabens lys at det ikke er en god idé.

F.eks er jeg selv lige knap 40, og har nu 3 boern. Jeg har faaet dem efter jeg blev 30, og det aendrer jo i den grad ens liv. Og alle de ting som man boer opleve som ung, er bare svaerere at foere ud i livet naar man har boern.

Min holdning til at man ikke boer vaere mor foer man er 20 er ikke baseret paa om man kan blive en god eller daarlig mor, men fordi at man kun har ét liv og man skulle gerne naa det hele paa det ene liv. Ogsaa at leve livet og derefter faa boernene. Og det er altsaa lettere at "leve livet" naar man ikke har ansvar for andre end sig selv.

Alt dette ser man maaske ikke foer man selv er blevet 40.

Anmeld

30. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
EKBJ skriver:

Igen skal det lige sige at det ikke var planlagt - men er blevet til et ønske barn.. 

Lede far mor og børn??? - det er da ligeså nyt for os unge mødre som for jer der er "oppe i årene"..

Man kan vide ligeså meget om hinanden og have ligeså godt et forhold med sin kæreste selvom man ikke har været sammen i 5år inden..  så at sansynligheden for at man går fra hinanden bare fordi man er yngre og har været sammen i kortere tid er da noget fis at sige, forholdet er ikke sikret bare fordi man har været sammen i 5 år inden.. 

Nej men alderen spiller en rolle i forhold til at kunne håndtere at være familie, at forholdet ændres, de forhindringer der opstår. Det er også måden det håndteres på hvor alderen kan være en faktor.

Anmeld

30. april 2012

malenekjeldsen skriver:

man ændrer mening hele tiden i den alder. jeg var super fan af christina aguilera...det er jeg ikke længere.

Anmeld

30. april 2012

Clisolka

malenekjeldsen skriver:

jeg vil gerne læse debatten. kan du måske finde et link til den?

men jeg forstår virkelig heller ikke, hvorfor nogen mennesker skal komme med nedgørende kommentarer om unge mødre! har selv ingen børn, og bliver snart 18, og har en veninde på snart 19, som har to børn, og der er også rigtig mange fordomme der, og jeg synes, det er SÅ forkert! en på (fx) 18, kan være en ligeså god mor som en på 30.

Jeg har lagt linket ind øverst på side 6 

Anmeld

30. april 2012

Loa

EKBJ skriver:

Igen skal det lige sige at det ikke var planlagt - men er blevet til et ønske barn.. 

Lede far mor og børn??? - det er da ligeså nyt for os unge mødre som for jer der er "oppe i årene"..

Man kan vide ligeså meget om hinanden og have ligeså godt et forhold med sin kæreste selvom man ikke har været sammen i 5år inden..  så at sansynligheden for at man går fra hinanden bare fordi man er yngre og har været sammen i kortere tid er da noget fis at sige, forholdet er ikke sikret bare fordi man har været sammen i 5 år inden.. 

Jeg siger ikke forholdet er sikret fordi man har været sammen i 5 år, et forhold er aldrig sikkert. Men jeg er 100 % sikker på at hvis du ser på statistikkerne er der flere unge forældre der går fra hinanden end ældre. 

Hvis man har været sammen et halvt år, kender man jo dårligt hinanden, og det er sgu svært at vide hvordan man reagere når der kommer sådan en lille ny til verden. Og svært at vide hvordan ens partner reagerer på alle ting, gode som dårlige. 

Og min mening, og sådan er den, men når man er 16 er man ikke engang voksen, så at man skal kunne træffe så vigtige beslutninger, som der følger med at få et barn, det syntes jeg er helt hovedløst.

Børn bør ikke få børn.

Anmeld

30. april 2012

oerbaek

nu har jeg ikke læst hele tråden igennem.... men jeg kan simpelthen heller ikke have at alle, undskyld mit udtryk, de gammel kloge sidder og sabler de unge ned... 

Jeg har åbenbart heller  ikke været "klar" til at få mine børn. jeg fik den første da jeg var 22 og den anden da jeg var 24 så ja jeg var under 25 inden jeg fik de 2 første hvilket der er en der skriver at man ikke er klar til... nå men jeg h ar åben bart været mere klar til nr 3 som kom da jeg var 28.... 

hmmm jeg syns det er et valg man selv tager om man er ung eller gammel, hvad der passer bedst for dig er jo ikke sikkert passer for mig... ¨

Jeg er gift med børnenes far og vi har været kærester siden jeg var 16. så det kan godt lade sig gøre at man holder sammen selvom man har fået børn i en forholdsvis tidlig alder. 

ja undskyld mit sure opstød men mener man er alt for meget efter dem der vælger at få børn tidligt. hvad så med de ældre mødre er de bedre end de unge. for mig er der ingen forskel... hvornår er det egentlig iorden at få børn???? 

Anmeld

30. april 2012

oerbaek skriver:

nu har jeg ikke læst hele tråden igennem.... men jeg kan simpelthen heller ikke have at alle, undskyld mit udtryk, de gammel kloge sidder og sabler de unge ned... 

Jeg har åbenbart heller  ikke været "klar" til at få mine børn. jeg fik den første da jeg var 22 og den anden da jeg var 24 så ja jeg var under 25 inden jeg fik de 2 første hvilket der er en der skriver at man ikke er klar til... nå men jeg h ar åben bart været mere klar til nr 3 som kom da jeg var 28.... 

hmmm jeg syns det er et valg man selv tager om man er ung eller gammel, hvad der passer bedst for dig er jo ikke sikkert passer for mig... ¨

Jeg er gift med børnenes far og vi har været kærester siden jeg var 16. så det kan godt lade sig gøre at man holder sammen selvom man har fået børn i en forholdsvis tidlig alder. 

ja undskyld mit sure opstød men mener man er alt for meget efter dem der vælger at få børn tidligt. hvad så med de ældre mødre er de bedre end de unge. for mig er der ingen forskel... hvornår er det egentlig iorden at få børn???? 

synes nu ikke at folk bare er efter de unge. Ja der er nogle som klarer det flot, ja der er nogle som forbliver sammen og ikke går fra hinanden, men  der er mange som ikke gør.

Mener du ærligt at man er voksen og ansvarlig som 16årig...come on.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.