Jer der har været gravide mere end to gange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2012

Rukke

Jeg har 2 dejlige drenge. Der har jeg aldrig haft kvalme el. Ligende. Nu er jeg så gravid med nr. 3. Der har jeg mange dage med kvalme og opkast og har HELT andre symptomer end ved de to andre. Mange siger at det så kan være en pige, hvilket jo ville være dejligt, men nu må vi se. Den yngste er lidt over 6 år, så måske er det også bare fordi man bliver ældre

Men denne tredje gang er meget anderledes end de forrige! 

Føler mig meget ny på området

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

Anonym trådstarter

Rukke skriver:

Jeg har 2 dejlige drenge. Der har jeg aldrig haft kvalme el. Ligende. Nu er jeg så gravid med nr. 3. Der har jeg mange dage med kvalme og opkast og har HELT andre symptomer end ved de to andre. Mange siger at det så kan være en pige, hvilket jo ville være dejligt, men nu må vi se. Den yngste er lidt over 6 år, så måske er det også bare fordi man bliver ældre

Men denne tredje gang er meget anderledes end de forrige! 

Føler mig meget ny på området

Sjovt, jamen det kunne da godt være det er en pige denne gang så. Synes jeg har hørt flere sige at symptomerne var anderledes ved et barn af et andet køn.

Har jo også selv to drenge, hvor jeg synes symptomerne var meget ens og er derfor spændt på hvordan det bliver denne gang. Indtil videre tiltager symptomerne ligesom jeg oplevede det med dem på det her tidspunkt i graviditeten, så kan ikke mærke den store forskel i det mønster. Men håber jo rigtig meget på kvalme og opkast igen for de gange det gik godt var symptomerne jo sådan, hvor den ene gang det endte i en ufrivillig abort var symptomerne tidligt væk.

Men håber du får en dejlig graviditet og ja hver gang er jo en ny gang og man glemmer jo lidt fra gang til gang hvordan det er, så man føler sig nærmest ny på området selvom man har prøvet det før.

Anmeld

6. maj 2012

Tulle28

Jeg er 2. gangsgravid, og synes egentlig begge mine graviditeter har lignet hinanden indtil videre (er i uge 25). Dog kan man godt mærke at hvor man første gang havde masser af tid og mulighed for at smække benene op, når der var brug for det, er det noget andet denne gang, hvor der står en 2 årig og hiver en i ærmet:-) Så fysisk synes jeg det er hårdere denne gang, men symptommæssigt er det det samme.

Anmeld

6. maj 2012

helle85

Ja hvordan har Jeres graviditetessymptomer været fra gang til gang? Altså ved jo man siger ingen graviditet er ens, men følger man ikke lidt et nogenlunde mønster i sine graviditeter, med måske mindre forskelle i fx træthedsniveau, ømme bryster eller specielle madvaner? Det kan jeg godt forholde mig til, men hvad med fx kvalme og opkastninger? Kan man fx godt risikere at have opkastninger i en graviditet og ikke i en anden?

Bare nysgerrig på om jeg evt kan forvente noget andet denne gang måske.

mine graviditeter har været næsten ens med freja altså nummer 2 kunne jeg bare ikke klare lugten af mad i sstarten og jeg havede mere hals brænd

også var jeg selvfølgelig mere træt da lucas også kun var 4 mdr da jeg blev gravid 2 gang

også havede jeg mer ondt i slutningen da koppen ikke have noget at komme sig efter den første

ellers var de ens

Anmeld

6. maj 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Ja hvordan har Jeres graviditetessymptomer været fra gang til gang? Altså ved jo man siger ingen graviditet er ens, men følger man ikke lidt et nogenlunde mønster i sine graviditeter, med måske mindre forskelle i fx træthedsniveau, ømme bryster eller specielle madvaner? Det kan jeg godt forholde mig til, men hvad med fx kvalme og opkastninger? Kan man fx godt risikere at have opkastninger i en graviditet og ikke i en anden?

Bare nysgerrig på om jeg evt kan forvente noget andet denne gang måske.

1 gang: ekstrem kvalme og opkastninger
2 gang: ekstrem kvalme og opkastninger (MA uge 14)
3 gang: ekstrem kvalme og opkastninger
4 gang: mildere kvalme og opkastninger..

Så mine har været nogenlunde ens, bortset fra den 4, hvor alt var anderledes

Og jeg har 3 lækre drenge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.