hvordan laver i jeres frikadeller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2009

Mikkelmusen

jeg hakker gulerod, peberfrugt og andet grøndt på kødhakker (hvis jeg alligevel selv hakker kødet) og putter i. Det er lækkert, og jeg bruger i øvrigt havregryn og ikke mel. Så putter jeg også lidt forskelligt krydderi i, alt afhængig af hvad vi spiser til dellerne.

Det kan bruges både til alm. deller og kyllingedeller (det skal vi ha' lørdag &nbsp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

Miamaja

Mikkelmusen skriver:

jeg hakker gulerod, peberfrugt og andet grøndt på kødhakker (hvis jeg alligevel selv hakker kødet) og putter i. Det er lækkert, og jeg bruger i øvrigt havregryn og ikke mel. Så putter jeg også lidt forskelligt krydderi i, alt afhængig af hvad vi spiser til dellerne.

Det kan bruges både til alm. deller og kyllingedeller (det skal vi ha' lørdag &nbsp

hmm hvilken slags kodhakker bruger du?

Anmeld

16. april 2009

Mikkelmusen

Miamaja skriver:

hmm hvilken slags kodhakker bruger du?

Sådan en med håndsving... du ved, en gammeldags en.

Anmeld

16. april 2009

Tina2

Jeg laver med mel og vand, men tror da jeg vil prøve med havregryn:-)

Ellers laver jeg altid deller med 1-2 grønne peberfrugter (ku også være røde men jeg kn kun li de grønne) som jeg blender og kommer i farsen:-) Ungerne og min mand ELSKER det:-) Grønne deller:-) Farsen blir jo helt grøn.... Smager simpelthen så godt:-)

Anmeld

16. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg bruger:

hk kød
æg
havregryn (måske lidt mel)
en løg-smoothie (løg og mælk og en god klat dijon sennep blendet sammen)
Og selvfølgelig salt og peber.

Når jeg har lyst til at være ekstra sund, så blender jeg en pastinak ned i også...
Det smager rigtig lækkert...

Anmeld

17. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Jeg har frikadelle forbud her i huset Jeg kan virkelig ikke lave nogen der smager godt. Ved ikke hvad jeg gør galt. Kan følge en opskrift til punkt og prikke, og alligevel er de uspiselige Og nej...jeg er ikke en dårlig kok. Jeg kan bare ikke lave deller.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.