hvordan laver i jeres frikadeller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2009

Bastian

Jeg synes fiffet er krydderierne. I dag kom jeg timian, basilikum og oregano i, andre gange karry. Det bliver skønt når man kan komme friske krydderurter i. Jeg kommer også altid hvidløg. Nogle gange river jeg grøntsager i f.eks. rosenkål, gulerødder, squash eller hvad jeg nu har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2009

Loggidut

boullion i stedet for mælk, havregryn. øg, og masser af krydderier...evt. revet gulerødder, løg, og måske ´bacon i små stykker...

ja jeg propper i hvad skabet indeholder...en ting er dog sikkert, den gamle opskrift med mælk,æg, mel, salt, peber og løg, den er bare yt her!

desuden lader jeg altid farsen hvile i en helv time inden jeg steger den, det giver altså en anderledes smag...

well, bare min facon på det

og hov...normalt koger jeg boller til boller i karry ud af den samme fars, så når jeg laver fars laver jeg dobbelt portion, koger den ene halvdel og steger den anden, og vupti, har man mad til to dage i træk!

Anmeld

15. april 2009

malou

Miamaja skriver:

man kan jo lave dem med mel, brodkrummer, ol er der ogsaa nogle der putter i, havregryn.

herovre bruger jeg altid mel og havregryn i frikadellerne her er de fra igaar aftes. min amerikaner mand elsker dem!

Foto

Lidt dansk vand giver luftige deller.....

knus malou

Anmeld

16. april 2009

Miamaja

malou skriver:

Lidt dansk vand giver luftige deller.....

knus malou

hehe danskvand har jeg aldrig hort om - det maa da afproves. har provet frikadeller med ol og det var bare

Anmeld

16. april 2009

Miamaja

Loggidut skriver:

boullion i stedet for mælk, havregryn. øg, og masser af krydderier...evt. revet gulerødder, løg, og måske ´bacon i små stykker...

ja jeg propper i hvad skabet indeholder...en ting er dog sikkert, den gamle opskrift med mælk,æg, mel, salt, peber og løg, den er bare yt her!

desuden lader jeg altid farsen hvile i en helv time inden jeg steger den, det giver altså en anderledes smag...

well, bare min facon på det

og hov...normalt koger jeg boller til boller i karry ud af den samme fars, så når jeg laver fars laver jeg dobbelt portion, koger den ene halvdel og steger den anden, og vupti, har man mad til to dage i træk!

hey, go' ide med den extra fars til boller i karry blander du raa bacon i farsen eller steger forst?

Anmeld

16. april 2009

Loggidut

Miamaja skriver:

hey, go' ide med den extra fars til boller i karry blander du raa bacon i farsen eller steger forst?

det kommer i som det er, for i grunden er bacon jo ikke råt, det er røget...så bare i med det...ja jeg er en doven køter...hæ hæ!
Og man lære drøn hurtigt at spare på energien når man har børn...ik?

Anmeld

16. april 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Frikalet...

Anmeld

16. april 2009

Becks

Jeg putter altid Broccoli i mine deller... Smager fantastisk...

Anmeld

16. april 2009

Miamaja

Beck skriver:

Jeg putter altid Broccoli i mine deller... Smager fantastisk...

det var da en ny version. har aldrig hort om broccoli i deller

Anmeld

16. april 2009

Becks

Miamaja skriver:

det var da en ny version. har aldrig hort om broccoli i deller

Smager skønt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.