hvordan laver i jeres frikadeller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.979 visninger
27 svar
0 synes godt om
15. april 2009

Miamaja

man kan jo lave dem med mel, brodkrummer, ol er der ogsaa nogle der putter i, havregryn.

herovre bruger jeg altid mel og havregryn i frikadellerne her er de fra igaar aftes. min amerikaner mand elsker dem!

Foto

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2009

Diana...

Jep jeg bruger havregryn aldrig mel.. de bliver meget mere luftige med havregryn så det er det der ryger i.

Knus Diana

Anmeld

15. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg lytter lige med - mine frikadeller er rædselsfulde Kan man få en udførlig og idiotsikker opskrift? (MENER virkelig idiotsikker!!!)

Anmeld

15. april 2009

Miamaja

- skriver:

enig... og ikke noget med lidt af det og lidt af det, eller øjemål.

Men altså PRÆCIS

OK toser her er min! har altid faaet god kritik af mine deller

1 pk hakket svinekod
2 spsk fintrevet log
2 tsk havsalt
1 tsk groft peber
1 aeg
1 spsk mel
1 dl. havre gryn
1/2 dl maelk

det hele aeltes rigtig rigtig godt med begge rene haender. og steges i en blanding af 2 spsk oliven olie og 2 spsk smor. glem ikke smoret - det smager!

Anmeld

15. april 2009

LalleHv

Hej..
Drop både havregryn og mel.. Men brug rasp..
Det er lækkert.. Jeg bruger skummet mælk i, og hvis jeg har en lille smule fløde.. -Det får dem altså til at smage noget bedre,hihi

Og så sefløli alt det andet:
1stort løg, Jeg river det,for at undgå e klumper deri..
salt,
peber,
rasp, til "dejen" har den rigtige konsistens
mælk (lidt fløde)
æg,

Anmeld

15. april 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg har altid brugt mel til mine frikadeller. Og de er såmænd fine alligevel

Det vigtigste er nok at man ikke dødsteger dem på fuldt blus så de bliver lyserøde indeni. Det er altså ikke en lækker frikadelle

Anmeld

15. april 2009

Rikke, Liam & Linus

....hov hov. Man må altså IKKE rive løgene i! Det skal være nogle fine stykker løg som knaser lidt. Det er altså det bedste hvis du spør mig

(og børnene kan sagtens spise frikadeller med løgstykker også, bare de får lov til at prøve det

Anmeld

15. april 2009

Englebisse

Rosa skriver:

Jeg lytter lige med - mine frikadeller er rædselsfulde Kan man få en udførlig og idiotsikker opskrift? (MENER virkelig idiotsikker!!!)

Jeg har fået denne opskrift af min farmor og det bliver de bedste frikadelle synes jeg. For jeg lavede også bare rædselsfulde frikadeller før.

500 gr. kalv og flæsk.
1 løg
2 æg
1 stor tsk bagepulver
2 tsk kartoffelmel
1 til 2 ske fulde mel
salt og peber.
1 dl mælk eller vand

Rør kødet sej med ca. 2-3 tsk salt.
Derefter byttes fint hakket løg eller blendet i. Kom mel, bagepulver og kartoffelmel i og så æg. så kom peber i og mælk eller vand tilsidst. Hvis det virker for tørt så byt lidt mere væde ved eller hvis det er for vådt så mere mel. Så skal den bare stå på køl en halv til en hel time. Når du skal til at stege frikadellerne så bruner du smør og olie af på en pande, og derefter tager du panden af varmen. Form kødet og derefter op på panden og så på blusset igen. Så kører det ellers der ud af.

Held og lykke.

Anmeld

15. april 2009

Miamaja

RikkeØ skriver:

....hov hov. Man må altså IKKE rive løgene i! Det skal være nogle fine stykker løg som knaser lidt. Det er altså det bedste hvis du spør mig

(og børnene kan sagtens spise frikadeller med løgstykker også, bare de får lov til at prøve det

det er rigtigt. jeg mente fint hakket eller grov hakket som man kan lide det. jeg kan bedst lide det fint hakket

Anmeld

15. april 2009

Diana...

Miamaja skriver:

det er rigtigt. jeg mente fint hakket eller grov hakket som man kan lide det. jeg kan bedst lide det fint hakket

500 g kalv/flæsk
1 æg
1/2 dl mælk
1 dl havregryn
2 store fint hakket løg
Salt (bedst med urtesalt) og frisk kværnet peber

Knus Diana med de bedste deller både på panden og maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.