Uro i benene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Masig

EKBJ skriver:

der står godt nok det ikke må bruges til store husoverflader, men der er altså ikke sket noget ved at jeg har taget der på mine lægmuskler.. 

Øv kunne ikke finde noget... Må se ad i næste uge om jeg kan finde det et sted...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Masig

Smilo skriver:

Hejsa!

Jeg tog en magnesium hvis jeg havde uro... Det hjalp gevaldigt...

Har jeg læst før, måske det skulle prøves...

Anmeld

28. april 2012

Masig

Christina9870 skriver:

Du skal begynde på at lave vene pumpe øvelser.

Fandt det her, se det lige igennem engang, det virker

http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Fysio-+og+Ergoterapeutisk+Afdeling/Fysioterapi/Graviditet+og+f%C3%B8dsel/Tr%C3%A6ning+efter+f%C3%B8dslen/Venepumpeovelser.htm

Laver jeg hver dag.. Hjælper ikke....

Anmeld

28. april 2012

Masig

Joyce1986 skriver:

Øv, det har jeg også døjet med..

Jeg gik en lang tur inden jeg gik i seng, og ellers prøv at have benene op af..

Krampen har jeg desværre ingen råd til, andet end prøv at strække ud nogle gange i løbet af dagen, har læst det skulle virke, men det synes jeg ikke det har gjord på mig..

håber du finder en løsning..

Prøvede faktisk med en gåtur igår aftes indden sengetid og det hjalp faktisk lidt... Så tror jeg at jeg vil fortsætte med og se om det virker på lang sigt...

Anmeld

28. april 2012

mariamiss6

Masig skriver:

Lider rigtig meget af uro i benene om aftenen (og kramper om natten).... Nogle der har nogle smarte tricks til hvordan jeg lindrer det?

Stærk godt og grundigt ud inden du lægger dig i sengen, og sov så med en pude mellem benene.... Sidste lindrer også bækkensmerter lidt, om ikke andet, så om natten

Anmeld

28. april 2012

Masig

mariamiss6 skriver:

Stærk godt og grundigt ud inden du lægger dig i sengen, og sov så med en pude mellem benene.... Sidste lindrer også bækkensmerter lidt, om ikke andet, så om natten

Har faktisk lige købt en pude til at have mellem benene idag, da jeg har mange smerter i ryggen og brystet... Ved ikke om det kan hjælpe på uroen men det er da et forsøg værd... Uanset hvad er det i hvert fald rart at ligge med for resten af kroppen

Anmeld

28. april 2012

mariamiss6

Masig skriver:

Har faktisk lige købt en pude til at have mellem benene idag, da jeg har mange smerter i ryggen og brystet... Ved ikke om det kan hjælpe på uroen men det er da et forsøg værd... Uanset hvad er det i hvert fald rart at ligge med for resten af kroppen

Jeps

Men stræk ud også, det er det der hjælper bedst på uro i benene

Msåek skyldes det vand i benene, og så er det ikke sikkert udstræk hjælper fantastisk meget, fordi det jo ikke fjerne vand i benene.... 

Men stræk ud, og gør det også hvis du har gået meget

Jeg strak og strak og strak, når jeg lå i sengen... Fordi jeg ellers fik kramper... Til sidst kunne jeg strække benet helt tilbage ove rmit hovede, så det rørte skråvæggen over/bag mig, i sengen... Til sidst havde jeg motioneret mine ben så godt, i stræk, at jeg ikke kunne strække dem så langt osm det var nødvendigt for at få en rolig nat, fordi det ganske fysisk var umuligt at få benet mere bagover.... 

Anmeld

28. april 2012

Masig

mariamiss6 skriver:

Jeps

Men stræk ud også, det er det der hjælper bedst på uro i benene

Msåek skyldes det vand i benene, og så er det ikke sikkert udstræk hjælper fantastisk meget, fordi det jo ikke fjerne vand i benene.... 

Men stræk ud, og gør det også hvis du har gået meget

Jeg strak og strak og strak, når jeg lå i sengen... Fordi jeg ellers fik kramper... Til sidst kunne jeg strække benet helt tilbage ove rmit hovede, så det rørte skråvæggen over/bag mig, i sengen... Til sidst havde jeg motioneret mine ben så godt, i stræk, at jeg ikke kunne strække dem så langt osm det var nødvendigt for at få en rolig nat, fordi det ganske fysisk var umuligt at få benet mere bagover.... 

Jeg laver jo venepumpe øvelser hver dag... Det hjælper også lidt på kramperne, men ikke rigtig på uroen.. har så ikke uroen om natten sådan rigtigt, det er kun om aftenen på sofaen, men så er det til gengæld også rigtig slemt synes jeg...

Anmeld

28. april 2012

mariamiss6

Masig skriver:

Jeg laver jo venepumpe øvelser hver dag... Det hjælper også lidt på kramperne, men ikke rigtig på uroen.. har så ikke uroen om natten sådan rigtigt, det er kun om aftenen på sofaen, men så er det til gengæld også rigtig slemt synes jeg...

Der hjælper det også at strække ud... Du udvider bare venepumpeøvleserne lidt...

Altså, du skal vippe foden som hele tiden, men løft først benet strakt op i luften, til du synes det strammer lige lidt, og SÅ vipper du foden

Det giver godt :D 

Anmeld

28. april 2012

Masig

mariamiss6 skriver:

Der hjælper det også at strække ud... Du udvider bare venepumpeøvleserne lidt...

Altså, du skal vippe foden som hele tiden, men løft først benet strakt op i luften, til du synes det strammer lige lidt, og SÅ vipper du foden

Det giver godt  

Ok, vil jeg prøve når jeg skal lave øvelserne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.