Kofoed. skriver:
Jamen man kan komme ind på det på mange måder, den bedste start er, at starte med er nemt spørgsmål, såsom har i været ude og se til (barnets navn) for nylig, og ellers stige i sværhedsgraden, men stil helst spørgsmål hvor der kan kommer masser af ord på svaret. Hvis det så bliver en meget dyb samtale, så reagere ikke for voldsomt på de voldsomme ting. Fx var det en kæmpe oplevelse for mig at se isabella efter fødselen, selvom det nok ikke lyder som er kønt syn, så var det bare magisk for mig og vil heller end gerne fortælle om det.
Jamen det er noget andet for en mand, de bliver "rigtig" far når barnet kommer ud, men du er allerede mor ved den positive test, så det er en længere processe for mor, selvom det selvfølgelig også var hårdt for far. Han havde to timer selv, hvor jeg havde 4, hans var nok, mit var der kun lige taget hul på, jeg døjer så også med mange ting fra min barndom oveni og når man først er nede, så kommer alle de gamle ting tilbage.
Er glad for mit svar har givet dig noget, håber inderligt de hurtigt kommer tilbage på fode igen.
Min bror sagde til mig ved begravelsen, da jeg spurgte hvordan det gik, at han stadig var lidt berørt af det, men ikke så meget som hans kone. Hun havde det rigtig svært, både med førforløbet, fødslen, samt alle de følelser og praktiske opgaver bagefter. Som pårørende kan man slet ikke sætte sig ind i moderens oplevelse, men nu har jeg selv næsten lige fået en lille og min mave gør store knuder, når jeg forestiller mig at man skal føde et dødt barn. Der kan bare ikke være noget der gør en oplevelse som den, positiv. De så også deres søn bagefter og tog billeder osv, hvilket de er rigtig glade for!!
Tak for dine søde ord, jeg håber du en dag finder en ro omkring dine oplevelser, som du kan leve med. Du er velkommen til at skrive til mig, hvis jeg på nogen måde kan hjælpe dig 
Anmeld