akupunktur mod kvalme ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.957 visninger
27 svar
0 synes godt om
26. april 2012

Princesspigen

jeg er idag 15+6 og kæmper stadig vildt med kvalme og opkast..

taber mig stadig så ringede til jordmoderen på roskilde sygehus idag..

Jm ville gerne prøve noget aukupunktur så jeg har fået en tid imorgen, men jeg er så rad for nåle.. det skal selvfølgelig prøves..

men kan nogle af jer fortælle hvad der helt precis skal ske og hvordan det føles osv uden at srkæmme mig mere ? ? ?  

måske nogle gode råd ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

Guldimaven

Jeg har ikke fået akupuntur mod kvalme, men mod ondt i bækkenet/ benene..  Det er nogle små nåle, der bliver stukket ind i musklerne, altså ind i de muskler der har ondt.. ( ved ikke om det er sådan, når det er mod kvalme.) Og sagt på en pæn måde, syntes jeg det gjorde lidt ondt.. Men det er kun når nålen skal ned, lige så snart den sidder der, gør det ikke ondt mere..

Anmeld

26. april 2012

MelikkazMoar

Princesspigen skriver:

Jm ville gerne prøve noget aukupunktur så jeg har fået en tid imorgen, men jeg er så rad for nåle.. det skal selvfølgelig prøves..

men kan nogle af jer fortælle hvad der helt precis skal ske og hvordan det føles osv uden at srkæmme mig mere ? ? ?  

måske nogle gode råd ?

jeg fik akupunktur.. og jeg syndes det var så dejligt at komme a med kvalmen..

første gang, snakkede vi lidt, jeg kom op på en briks, hun satte 7 nåle.. 1 i hver fod, 1 ved hvert håndled, en ved hvert knæ og en i det 3-øje.. (i panden)

det snurrede.. og killede.. og fik lov og ligge og slappe a i 20 min. og så tog hun nålene ud og så tog jeg hjem.. dagen efter bliver kvalmen faktisk værre (det påstår hun den skal) men 2dagen efter har jeg det bedre.. og ugen efter tog vi en behandling mere, denne gang satte hun de første 6 nåle som første gang, men den sidste nål blev sat i hovedbunden.. også denne gang fik jeg det lidt værre dagen efter..

men så 2dagen var det helt væk .. og havde ikke mere kvalme den graviditet..

selvom man er bange for nåle, kan man sagtens få akupunktur.. det er som om man ikke mærker der..

Anmeld

26. april 2012

lio

Princesspigen skriver:

måske nogle gode råd ?

Jeg havde det lige som dig, bryder mig ikke om nåle, hvis de skal ind i mig men jeg tænkte at det må prøves.

Jeg fik en i hver fod, en ved siden af knæene, en ved hvert håndled og en i panden (mellem øjenbrynene)

Det var ikke så slemt som jeg frygtede, det eneste slemme var at jeg skulle ligge stille i 30 min  jeg hader at ligge helt stille på ryggen.

men efter 3 behandling så begyndte det at virke rigtig meget og fik vidst i alt 6-7 behandlinger. så var det ovre.

Jeg er glad for at jeg gjorde det for det hjalp rigtig godt.

Anmeld

26. april 2012

Princesspigen

Guldimaven skriver:

Jeg har ikke fået akupuntur mod kvalme, men mod ondt i bækkenet/ benene..  Det er nogle små nåle, der bliver stukket ind i musklerne, altså ind i de muskler der har ondt.. ( ved ikke om det er sådan, når det er mod kvalme.) Og sagt på en pæn måde, syntes jeg det gjorde lidt ondt.. Men det er kun når nålen skal ned, lige så snart den sidder der, gør det ikke ondt mere..

puha.. ja er os bange for det skal gøre ondt..

men hvis det er hurtigt overstået  

har jo tiden og det skal prøves men er godt nok noget nervøs

Anmeld

26. april 2012

Guldimaven

Princesspigen skriver:

puha.. ja er os bange for det skal gøre ondt..

men hvis det er hurtigt overstået  

har jo tiden og det skal prøves men er godt nok noget nervøs

Ja, du skal ikke være nervøs! Det kan du sagtens klare.

Anmeld

26. april 2012

Princesspigen

MelikkazMoar skriver:

jeg fik akupunktur.. og jeg syndes det var så dejligt at komme a med kvalmen..

første gang, snakkede vi lidt, jeg kom op på en briks, hun satte 7 nåle.. 1 i hver fod, 1 ved hvert håndled, en ved hvert knæ og en i det 3-øje.. (i panden)

det snurrede.. og killede.. og fik lov og ligge og slappe a i 20 min. og så tog hun nålene ud og så tog jeg hjem.. dagen efter bliver kvalmen faktisk værre (det påstår hun den skal) men 2dagen efter har jeg det bedre.. og ugen efter tog vi en behandling mere, denne gang satte hun de første 6 nåle som første gang, men den sidste nål blev sat i hovedbunden.. også denne gang fik jeg det lidt værre dagen efter..

men så 2dagen var det helt væk .. og havde ikke mere kvalme den graviditet..

selvom man er bange for nåle, kan man sagtens få akupunktur.. det er som om man ikke mærker der..

puha, nål i panden og hovedbunden lyder stræmmenden

Anmeld

26. april 2012

Princesspigen

Guldimaven skriver:

Ja, du skal ikke være nervøs! Det kan du sagtens klare.

heldigvis tager min faster med

Anmeld

26. april 2012

Princesspigen

Laijona Äiti skriver:

Jeg havde det lige som dig, bryder mig ikke om nåle, hvis de skal ind i mig men jeg tænkte at det må prøves.

Jeg fik en i hver fod, en ved siden af knæene, en ved hvert håndled og en i panden (mellem øjenbrynene)

Det var ikke så slemt som jeg frygtede, det eneste slemme var at jeg skulle ligge stille i 30 min  jeg hader at ligge helt stille på ryggen.

men efter 3 behandling så begyndte det at virke rigtig meget og fik vidst i alt 6-7 behandlinger. så var det ovre.

Jeg er glad for at jeg gjorde det for det hjalp rigtig godt.

6-7 behandlinger lyder som 6-7 uger mere med kvalme  håber jeg ikke..

det må gerne snart være overstået.. er svimmel og kan dårligt noget fordi jeg har kvalme og er svimmel.. mangler væske da jeg ikke kan få mere ned..

Anmeld

26. april 2012

Princesspigen

er der nogle chance for at man kan klare det med få behandlinger ? ? ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.