Møgkælling til en leder!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2012

Chelle92

Søgte lige på google og fandt dette:

http://www.kpmg.com/dk/da/presserum/pressemeddelelser/pressemeddelelser-2011/sider/chefen-maa-ikke-spoerge-til-sygdom.aspx 

Ved ikke om det kan hjælpe, men håber jeg da på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

Mille82

Det plejehjem jeg pt arbejder på, der skal vi ringe og sygemelde os om morgenen og ringe mellem 8.30 - 9 personligt til vores chef udover. Samtalen med chefen er så denne kan vurdere hvor lang tid sygemeldingen vil vare.

Det blev indført for 3 år siden, og jeg har snakket med foa dengang, som siger det er lovligt.

Jeg kan sagtens se det fra arbejdspladsens side, for plejesektoren (den offentlige) er nok det arbejdsområde der har allermest sygdom. Hvis man skal snakke med chefen, så tror jeg hurtigt man kommer fredags og mansdagssyge til livs. Samtidigt viser det en nærværende chef der har en finger på pulsen og de ansattes tilstand.

Men fra personlig side, så er det møg irriterende at være dødsyg: 1 at skulle sygemelde sig mellem 6.30 og 7 ( det skal man der hvor jeg arbejder, nattevagten bliver tosset hvis man ringer på andre tidspunkter) og så igen at skulle være ved telefonen 8.30-9. Ikke sjovt når det er influenza eller lignende hvorm man bare vil sove det væk!

Anmeld

26. april 2012

Anonym trådstarter

Mille82 skriver:

Hvis arbejdspladsen har fået dispensation for 11 timers reglen, så må man gerne arbejde aftenvagt efterfulgt af morgenvagt. Jeg kan nævne 2 andre fag og arbejdsområder der arbejder aften efterfulgt af nat. Plejesektoren er en 3 jeg har kendskab til. Indenfor plejesektoren har jeg arbejdet indenfor plejehjem, psykiatri og hospital - alle arbejdspladser jeg har været på har haft dispensation. Jeg HAR tjekket med fagforeningen, for det er noget lort af have 50 min transport hver vej, og så skulle møde i morgenvagt dagen efter!

Ja men jeg havde også selv sagt ja til den morgenvagt, så det er jo min egen skyld, men det er jo ikke det. Synes bare at hun er en .......... og ringe og sige sådan noget. Helt ærligt

Anmeld

26. april 2012

Mille82

Hov det skal forøvrigt nævnes at min chef ikke spørger hvad jeg fejler, men bare hvor lang tid det forventea at vare!

Anmeld

26. april 2012

Anonym trådstarter

Chellepigen1992 skriver:

Søgte lige på google og fandt dette:

http://www.kpmg.com/dk/da/presserum/pressemeddelelser/pressemeddelelser-2011/sider/chefen-maa-ikke-spoerge-til-sygdom.aspx 

Ved ikke om det kan hjælpe, men håber jeg da på

tak. Vidste godt at ingen arbejdskiver har ret til at vide om man har tynd mave, influenza, eller what not, men synes at det er frækt af hende 5 min efter jeg har sygemeldt mig i dag, og sige sådan. Og desuden skal hun jo heller ikke blande sig i hvad for nogle øvelser jeg laver eller ej. Skal jo for fanden først have fat i en fysioterapeut og have en tid.

Anmeld

26. april 2012

Anonym trådstarter

Mille82 skriver:

Hov det skal forøvrigt nævnes at min chef ikke spørger hvad jeg fejler, men bare hvor lang tid det forventea at vare!

Ja og havde kun sygemeldt mig i dag, og så måske i morgen.

undskyld hvis jeg er lidt hissig men.. ja. Øv altså

Anmeld

26. april 2012

Mille82

Anonym skriver:

Ja men jeg havde også selv sagt ja til den morgenvagt, så det er jo min egen skyld, men det er jo ikke det. Synes bare at hun er en .......... og ringe og sige sådan noget. Helt ærligt

Vi er ganske enige, hun er krampe at sige sådan!

Jeg opdagede altså også først "vores" regler dengang, fordi chefen ringede til mig under influenza, og jeg var ret ond i sulet over at jeg blev kontaktet da jeg havde det allerværst, så jeg fik hurtigt fat i fagforeningen.

Men jeg forstår altså godt (min) chef, for vores sygefravær har været helt ude af dimensioner - især fredags og mandagssyge,. Men jeg synes det er ærgerligt at blive mistænkeliggjort og skulle stå til regnskab for at man har valgt at sygemelde sig!

Anmeld

26. april 2012

Anonym trådstarter

Vi er ganske enige, hun er krampe at sige sådan!

Jeg opdagede altså også først "vores" regler dengang, fordi chefen ringede til mig under influenza, og jeg var ret ond i sulet over at jeg blev kontaktet da jeg havde det allerværst, så jeg fik hurtigt fat i fagforeningen.

Men jeg forstår altså godt (min) chef, for vores sygefravær har været helt ude af dimensioner - især fredags og mandagssyge,. Men jeg synes det er ærgerligt at blive mistænkeliggjort og skulle stå til regnskab for at man har valgt at sygemelde sig!

Ja det er sgu da også træls.

Jeg er også træt af at skal sygemelde mig, fordi jeg ved at mine kollegaer skal løbe det hurtigere. Men jeg er bare nødt til at passe på mig selv nu (især nu), hvor jeg ikke har passet på før. Synes bare ikke, taget alt i betragtning, at hun ikke kan være det bekendt.

Anmeld

26. april 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg er 6 uger henne, og fordi jeg er hybermobil brokker min ryg sig meget lige pt. Har været ved læge i går, som henvist mig til en fysioterapeut, så jeg kunne få nogle øvelser.

Jeg ringer så og melder mig syg i aftenvagt i dag, (pga ryggen) og sagde at hvis jeg ikke ringede inden kl 5 ville jeg også være sygemeldt i dagvagt i morgen (for ligesom at give dem en fair chance for at finde en afløser)

Ikke mindre end 5 min efter, ringer min leder, og siger at: for det første skal du ringe til mig, og sygemelde dig (hvilket jeg aldrig har fået noget af vide om), for det anden så måtte jeg jo komme i gang med nogle øvelser, (må jeg lige have lov til at ringe til en fysioterapeut først???) Og så for det trejde så kunne jeg ikke sige at jeg var syg i morgen inden kl 5, for det kunne jeg jo ikke vide!.

Ja undskyld mig, men må hun godt det? Troede ikke man måtte ringe til en som er syg??

Ja undskyld det sure opstød, men er bare så  lige nu!!!!

Jeg ville råde dig til at have din fagforening i baghovedet. Hvis hun allerede behandler dig sådan nu, så er det vist godt at kunne tage fat i fagforeningen hvis det fortsætter eller bliver værre.

I øvrigt lyder det ikke helt ok at du arbejder flere vagter i træk?

Anmeld

26. april 2012

k-girl

Hej.
Først tillykke med baby:-)
Din leder har faktisk lov/krav på at sige til du skal ringe næste morgen.
For i realiteten ved du ik om du er dårlig/syg.
I din personale bog som du har fået udleveret da du startede stå der højst sandsynlig at du skal melde sygdom til ledere stedfortræder.
Ved ik hvad det hedder i din branche.
Kan godt se at hvis det er i bestemt tone bliver man ked af det/ sur.
Man skal tale pænt.
Er selv leder i butiks miljøet.
Håber du finder ud af det med chefen:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.