Møgkælling til en leder!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.094 visninger
23 svar
0 synes godt om
26. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg er 6 uger henne, og fordi jeg er hybermobil brokker min ryg sig meget lige pt. Har været ved læge i går, som henvist mig til en fysioterapeut, så jeg kunne få nogle øvelser.

Jeg ringer så og melder mig syg i aftenvagt i dag, (pga ryggen) og sagde at hvis jeg ikke ringede inden kl 5 ville jeg også være sygemeldt i dagvagt i morgen (for ligesom at give dem en fair chance for at finde en afløser)

Ikke mindre end 5 min efter, ringer min leder, og siger at: for det første skal du ringe til mig, og sygemelde dig (hvilket jeg aldrig har fået noget af vide om), for det anden så måtte jeg jo komme i gang med nogle øvelser, (må jeg lige have lov til at ringe til en fysioterapeut først???) Og så for det trejde så kunne jeg ikke sige at jeg var syg i morgen inden kl 5, for det kunne jeg jo ikke vide!.

Ja undskyld mig, men må hun godt det? Troede ikke man måtte ringe til en som er syg??

Ja undskyld det sure opstød, men er bare så  lige nu!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

henh01

de må gerne ringe til dig mens du er syg.

Ved ikke om hun kan tillade sig at være sådan, men hvis du ringer og sygmelder dig til en aftenvagt i dag og ikke er raskmeldt inden kl. 12 er du jo teknisk set stadig sygemeldt til i morgen?

Apropo de der aftenvagter efterfulgt af en dagvagt - så tag lige en snak med fagforenigen - der er nemlig noget der hedder "11 timers reglen" der forudsætter at man fra man afløses til man møder igen skal gå 11 timer.

Hvad arbejder du med?

Anmeld

26. april 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

de må gerne ringe til dig mens du er syg.

Ved ikke om hun kan tillade sig at være sådan, men hvis du ringer og sygmelder dig til en aftenvagt i dag og ikke er raskmeldt inden kl. 12 er du jo teknisk set stadig sygemeldt til i morgen?

Apropo de der aftenvagter efterfulgt af en dagvagt - så tag lige en snak med fagforenigen - der er nemlig noget der hedder "11 timers reglen" der forudsætter at man fra man afløses til man møder igen skal gå 11 timer.

Hvad arbejder du med?

På plejehjem. Så det er meget fysisk hårdt arbejde.

Anmeld

26. april 2012

henh01

Anonym skriver:

På plejehjem. Så det er meget fysisk hårdt arbejde.

Du må ikke være på aftenvagt den ene dag og i morgenvagt den næste så! Formoder du har fri kl. 22-23 stykker og møder næste morgen kl. 7-8 stykker!

Hvad angår din leder så ved jeg ikke om hun kan tillade sig at være sådan overfor dig, men hun må i hvert fald gerne ringe til dig under sygdom. Ved de at du er gravid?

Anmeld

26. april 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Du må ikke være på aftenvagt den ene dag og i morgenvagt den næste så! Formoder du har fri kl. 22-23 stykker og møder næste morgen kl. 7-8 stykker!

Hvad angår din leder så ved jeg ikke om hun kan tillade sig at være sådan overfor dig, men hun må i hvert fald gerne ringe til dig under sygdom. Ved de at du er gravid?

Ja det gør de. Valgte at fortælle dem det ret hurtigt, fordi der var visse ting som gjorde meget ondt, når jeg gjorde dem. Så de har været nødt til at tage hensyn til mig.

Anmeld

26. april 2012

Maja_4000

henh01 skriver:

TS: Jeg synes du skal ringe til din fagforening

Anmeld

26. april 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

TS: Jeg synes du skal ringe til din fagforening

Ja. Tror mere at det var tonen hun sagde alt det her i, ligesom om "Det kan ikke passe at du har så ondt så tidligt!"

Jeg ville hellere end gerne bare kunne fokusere på at jeg er lykkelig over at være gravid, og kunne arbejde lige indtil det sidste. Men når de ikke respektere mig, så bliver jeg bare . Jeg har hjulpet dem ubeskriveligt, og det er takken man får.

Anmeld

26. april 2012

Mumto3

Hun  må helt sikkert godt ringe til dig, og hun kan også bede om at at du melder det til hende at du er syg, eftersom hun er din leder/chef. Det kan godt være at du ikke plejer at meddele det til hende, men det er den mest naturlig gang, da medarbejderne er lederes ansvar, med mindre hun har uddeligeret dette ansvar til en anden.

Anmeld

26. april 2012

Nessie

henh01 skriver:

Det må man godt. Vi må have 1 kort overgang (8 timer) om ugen, men de må ikke læge det fast ind i vagtplanen.

Anmeld

26. april 2012

Mille82

henh01 skriver:

Hvis arbejdspladsen har fået dispensation for 11 timers reglen, så må man gerne arbejde aftenvagt efterfulgt af morgenvagt. Jeg kan nævne 2 andre fag og arbejdsområder der arbejder aften efterfulgt af nat. Plejesektoren er en 3 jeg har kendskab til. Indenfor plejesektoren har jeg arbejdet indenfor plejehjem, psykiatri og hospital - alle arbejdspladser jeg har været på har haft dispensation. Jeg HAR tjekket med fagforeningen, for det er noget lort af have 50 min transport hver vej, og så skulle møde i morgenvagt dagen efter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.