Spiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2009

lonemus

karina22 skriver:

sådan havde jeg det også, jeg var så bange for at få den sat op, men da jeg er vildt dårlig til at tage mine p piller til tiden og der er så meget tale om at man kan få blodpropper og sådan... så var der ikke lige andet at gøre på det tidspunkt og jeg fortryder ikke... det gjorde slet ikke så ondt som jeg troede...

Okay.....men har en hormonspiral ikke de samme bivirkninger som p-piller? - nu tænker jeg på blodpropper osv??

Jeg ved bare p-piller anbefaler lægerne som regel ikke til kvinder ver 30-35 år, mens spiral vist ingen aldersgrænse har!!

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2009

gizmo_lovely

Jeg mener ikke, at hormonspiral har de samme bivirkninger som f.eks. p-piller - ved p-piller kommer hormonerne rundt i kroppen, hvor de virker mere "lokalt" ved en hormonspiral.
Jeg har forsøgt både en kobber og en hormon - uden held. Første gang forsøgte lægen. Dét blev noget værre rod - jeg havde konstant smerter og blødte 14 dage hver gang, jeg havde mens.
Efter min graviditet forsøgte jeg at få hormonspiral 2 gange. Denne gang hos en gynækolog med håbet om, at han kunne sætte den op uden at fucke noget op... men nej... 2. gang kastede han håndklædet i ringen og klinikdamen sagde, at jeg nok bare var for "sprød" - hvad hun så mener med dét
Men jeg tror, at du er nødt til at prøve dig frem... jeg kender mange, der er lykkelige for deres hormonspiral, men jeg vil råde dig til at få det gjort hos en gynækolog, da han/hun kan scanne dig imens, så du er sikker på, at den sidder, som den skal.
Held og lykke

Anmeld

15. april 2009

lonemus

gizmo_lovely skriver:

Jeg mener ikke, at hormonspiral har de samme bivirkninger som f.eks. p-piller - ved p-piller kommer hormonerne rundt i kroppen, hvor de virker mere "lokalt" ved en hormonspiral.
Jeg har forsøgt både en kobber og en hormon - uden held. Første gang forsøgte lægen. Dét blev noget værre rod - jeg havde konstant smerter og blødte 14 dage hver gang, jeg havde mens.
Efter min graviditet forsøgte jeg at få hormonspiral 2 gange. Denne gang hos en gynækolog med håbet om, at han kunne sætte den op uden at fucke noget op... men nej... 2. gang kastede han håndklædet i ringen og klinikdamen sagde, at jeg nok bare var for "sprød" - hvad hun så mener med dét
Men jeg tror, at du er nødt til at prøve dig frem... jeg kender mange, der er lykkelige for deres hormonspiral, men jeg vil råde dig til at få det gjort hos en gynækolog, da han/hun kan scanne dig imens, så du er sikker på, at den sidder, som den skal.
Held og lykke

Okay - tak for dit råd

Men er det normalt ikke ens egen læge der gør det??

Lone

Anmeld

15. april 2009

gizmo_lovely

Hov glemte at skrive, at hormonspiralen koster 1200 kr. - men prøv lige at regne på hvad det koster at købe p-piller hver måned... eller kondomer for den sags skyld GGG

Hvis det mislykkes, så får du halvdelen af prisen refunderet af firmaet - det gjorde jeg i hvert fald. Jeg mener, at spiralen hedder Mirena - det er vist den alle læger anbefaler.

Igen held og lykke med det

Anmeld

15. april 2009

gizmo_lovely

lonemus skriver:

Okay - tak for dit råd

Men er det normalt ikke ens egen læge der gør det??

Lone

Jo, min læge forsøgte jo også første gang, men jeg bryder mig ikke om at være "forsøgsdyr". De kan ikke se, hvad de laver, så du kan risikere, at de får prikket hul eller ikke får sat den ordentligt op... jeg ville nok bede om en henvisning til en gynækolog, der kan scanne imens han sætter den op.

Anmeld

15. april 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

21 kr om måneden er billigt.....men der stod 1200 kr.....var det måske en skrivefejl!?!?!

Uha, jeg ved ikke hvad jeg skal...hvor ofte skal den skiftes??

Må se at få kontaktet min læge!

1200 kr fordelt over 5 år, giver mindre end 5 kroner om ugen...billigt knald..griner

Anmeld

15. april 2009

Cris

Jeg var hellere ikke glad for p-piller men had hellere ikke en spiral. Min læge i Spanien har forslået mig den der p-ring. Den er meget mild, meget mildere end p-piller og du har ikke alle de der hormonerne vandrede i kroppen. Jeg har prøvet den og jeg blev bare såååååå glad for den. Det bliver helt sikker min valg, når jeg skal bruge prævention igen. Det er en alternativt, som desværre ikke mange kender:

http://www.p-ring.dk/index_flash.asp

Anmeld

15. april 2009

lonemus

Eva skriver:

1200 kr fordelt over 5 år, giver mindre end 5 kroner om ugen...billigt knald..griner

Ja okay, vidste ikke den sad så længe....det er sgu da et billigt knald

Har du slet ingen bivirkninger oplevet??

Jeg ville være lidt bange, hvis jeg slet ikke blødte.....det er der jo en mening med!!

Lone

Anmeld

15. april 2009

saxa

Nu har jeg ikke læst hele tråden. Men jeg fik hormon spiral sat op 3 mdr efter fødslen. Og det er det bedste jeg nogensinde har gjort, mht. prævention. Gav omkrin 340kr for den.. Og det er jo billigt, hvis man skal have den i i 5år, som man kan - dog varer det ikk forfærdeligt længe før min ryger igen

Og min mens er 100 % iorden og total regelmæssig. Så det er jo bare super duper..

Mht. at den skal sættes op, så tager det jo ingen tid og vupti så sidder den der bare.. Lidt ondt gør det dog, men intet sammenlignet med f.eks. menssmerter. Så det er jo ikke galt.. Men det ville jeg ihvertfalde anbefale..

Knuzz

Anmeld

15. april 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Ja okay, vidste ikke den sad så længe....det er sgu da et billigt knald

Har du slet ingen bivirkninger oplevet??

Jeg ville være lidt bange, hvis jeg slet ikke blødte.....det er der jo en mening med!!

Lone

Nej...blødte nogle måneder i starten, men kun lidt,.
Meningen med mens er jo at slimhinde og æg ryger ud, men det er der jo ikke rigtig noget af her-smiler.
Så jeg kan kun anbefale den..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.