"Godnat og sov godt!"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.409 visninger
29 svar
0 synes godt om
25. april 2012

AnneBJ

Jeg giver lige vores lær-barnet-at-sove-selv-i-egen-seng-igen projekt en selvstændig tråd!

"Vores" kiropraktor anbefalede os metoden efter at have undersøgt Felix grundigt, og spurgt virkelig meget ind til søvnrytmer, putteritualer osv. Så vi valgte at prøve det, og hun lånte os bogen med hjem. Aldrig har Jørn læst en bog så hurtigt!

I dag er første dag. Det har taget 1 time og 40 minutter. Vi fulgte minutintervallerne slavisk, men gjorde som vi selv syntes op til putningen. Felix græd sig ikke i søvn, men tog til sidst bare imod sin sut, smilede lidt og puttede sig. Han lignede en, der syntes det var dejligt at lægge sig til at sove.

Jeg er spændt på dag 2 - og på natten! Minutintervallerne skal overholdes natten igennem, go det bliver det ubetinget hårdeste! Men vi er enige om at gøre det; vi skylder ham, at han får den søvn han har brug for, og vi skylder os, at vi får noget søvn, så vi får overskud til at være andet end kun Mor og Far!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Kit

Håber det lykkedes og helst hurtigst muligt. Det er hårdt, men I må stå sammen om det og trøste/bakke op om hinanden, når det virkelig bider.

Held og lykke - krydser fingre

Anmeld

25. april 2012

Janni.

Kender ikke lige metoden, har nemlig ikke læst bogen.  

Men jeg vil ønske jer held & lykke med projektet. Tro på det, så skal det nok lykkedes. 

Anmeld

25. april 2012

Mettemus

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg helt præcis ved hvad metoden går ud på - først et minut, næste gang to minutter osv? Og skal i så starte ved det minutabtal i stoppede ved da han faldt i søvn hvis han vågner i nat? Håber det lykkes for jer! Hatten af for at i holdt ud i 100 minutter - det kan ikke have været nemt. Knus til jer

Anmeld

25. april 2012

AnneBJ

Kit skriver:

Håber det lykkedes og helst hurtigst muligt. Det er hårdt, men I må stå sammen om det og trøste/bakke op om hinanden, når det virkelig bider.

Held og lykke - krydser fingre

1000 tak!! 

Anmeld

25. april 2012

AnneBJ

Janni. skriver:

Kender ikke lige metoden, har nemlig ikke læst bogen.  

Men jeg vil ønske jer held & lykke med projektet. Tro på det, så skal det nok lykkedes. 

1000 tak! 

Anmeld

25. april 2012

AnneBJ

Mettemus skriver:

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg helt præcis ved hvad metoden går ud på - først et minut, næste gang to minutter osv? Og skal i så starte ved det minutabtal i stoppede ved da han faldt i søvn hvis han vågner i nat? Håber det lykkes for jer! Hatten af for at i holdt ud i 100 minutter - det kan ikke have været nemt. Knus til jer

Tak søde Mette!

I korte træk går den ud på, at skabe trygge, genkendelige putterutiner. Så udfører man dem, siger godnat og går. Første dag går man ind igen efter 1 minut, så 3 minutter og så 5. Dernæst går man ind hver 5. minut. Ingen synderlig kropskontakt, barnet skal bare lægges, forsikres om vi er her, og at det er tid til at sove og så ud igen.

Imorgen er det så efter 3, 5 og 7 minutter og sådan øges minuttallet med 2 pr. dag.

Jeg er fortrøstningsfuld og føler ikke jeg svigter ham. Dog kan jeg godt mærke jeg ikke skal læse om modstand/modargumenter over for metoden, før jeg begynder at tvivle. Men vi har jo altså prøvet ALT andet...

Anmeld

25. april 2012

piadas

Det lyder altså spændende! Jeg krydser fingre for, at det virker!

Er spændt på at høre hvordan det går i løbet af de næste par dage!

Anmeld

26. april 2012

AnneBJ

piadas skriver:

Det lyder altså spændende! Jeg krydser fingre for, at det virker!

Er spændt på at høre hvordan det går i løbet af de næste par dage!

Mange tak Pia!!

Dagens update:
Jeg puttede Felix, gjorde som jeg "skal", forlod rummet, barnet græd dagens tilladte 3 minutter - og lagde sig så til at sove??!! 

Såe.. jeg er helt rundt på gulvet faktisk... Kan I huske da de var spæde og pludselig tog en meeega lang lur - man fik intet lavet, fordi man gloede ud til dem hele tiden, og også liiiige skulle nå at nyde at de nu sov? Sådan tror jeg lidt aftenen bliver.... 

Anmeld

26. april 2012

Janni.

AnneBJ skriver:

Mange tak Pia!!

Dagens update:
Jeg puttede Felix, gjorde som jeg "skal", forlod rummet, barnet græd dagens tilladte 3 minutter - og lagde sig så til at sove??!! 

Såe.. jeg er helt rundt på gulvet faktisk... Kan I huske da de var spæde og pludselig tog en meeega lang lur - man fik intet lavet, fordi man gloede ud til dem hele tiden, og også liiiige skulle nå at nyde at de nu sov? Sådan tror jeg lidt aftenen bliver.... 

Åh dejlig update, håber virkelig det er vejen frem for jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.