Frk P. skriver:
Ja, som overskriften spørger, er der så andre der har prøvet at have en baby i maven, der lå lidt under gennemsnittet? Hvordan har det udviklet sig for jer? hvor stort et barn fødte i?
Hvis du/i står i samme situation, hva tænker du så? og hvad gør du for at barnet måske skal kunne tage lidt mere på?
Jeg selv er 27+5, og min baby var igår 950 gram - ca 200 gram under gennemsnittet.. men indenfor normalen..
Hej
Min søn lagde også under gennemsnittet.
Jeg blev scannet omkring uge 21 til MD scanning.. Men der lagde han helt normalt..
Jeg valgte så at få en 3D/4D scanninge i uge 27.. Hvor de kunne se at han kun vejede omkring 1010g. Men stadig inden for normalen.. De valgte at ville gi mig en ekstra scanning (fordi han gemte sig meget bag moderkagen) 2½ uge efter.. Det fik jeg en tid til.. Men 2 dage før den ekstra scanning fødte jeg (i uge 29+4)
Og hans fødselsvægt var kun 1110g.. dvs. han kun havde taget 100g på, på 2 uger..
- Man skal huske at det kun er et skøn til scanning.. Så det er ikke 100% sikkert at de vejer det..
David skulle ha vejet 15-1800g i følge normalen.. Men hans kurve er stigende.. og er godt på vej op til normalen nu (6 mdr gammel)
Vi er jo ikke alle ens.. Og de sagde til mig at jeg bare ikke skulle regne med aå få en kæmpe baby.. - Det gjorde jeg jo så heller ikke
Anmeld