Andre med "små" babyer i maven??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.409 visninger
26 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Blirnokaldrigfru

Ja, som overskriften spørger, er der så andre der har prøvet at have en baby i maven, der lå lidt under gennemsnittet? Hvordan har det udviklet sig for jer? hvor stort et barn fødte i?

Hvis du/i står i samme situation, hva tænker du så? og hvad gør du for at barnet måske skal kunne tage lidt mere på?

Jeg selv er 27+5, og min baby var igår 950 gram - ca 200 gram under gennemsnittet.. men indenfor normalen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Amelia<3

Frk P. skriver:

Ja, som overskriften spørger, er der så andre der har prøvet at have en baby i maven, der lå lidt under gennemsnittet? Hvordan har det udviklet sig for jer? hvor stort et barn fødte i?

Hvis du/i står i samme situation, hva tænker du så? og hvad gør du for at barnet måske skal kunne tage lidt mere på?

Jeg selv er 27+5, og min baby var igår 950 gram - ca 200 gram under gennemsnittet.. men indenfor normalen..

Hejsa

Da jeg var gravid med min datter, sagde de altid at hun var 20 % mindre end normalen. Jeg var til scanning hver måned så de kunne tjekke til hende. Jeg havde mange tanker, om hun ville blive for lille og hvordan det hele skulle komme til at går.

Da jeg fødte hende vejede hun knap 3300 g.

Håber at din baby vokser sig stor og stærk som jeg er sikker på at den gøre.

Held og lykke.

Anmeld

25. april 2012

Mette.

Frk P. skriver:

Ja, men datter var 21% under gennemsnittet. Hun blev født næsten 2 uger over termin og vejede 3300 gram.

Vi blev fulgt med ektrra scanninger fra de opdagede det og til nogle uger før termin. Der er ikke så meget at gøre andet end give kroppen den hvile den har brug for og selvfølgelig almindelig sund næring. min datter fulgte sin egen kurve over de ekstra scanninger, så der var ingen alarm som sådan - hun er bare et lille nips og er det stadig i en alder af 2 år.

Anmeld

25. april 2012

Kay

jeg ved endnu ik hvor stor vores er... er kun i uge 25+1 men var til 2. lægebesøg i dag og mit SF mål var lidt mindre end det "normale" men stadig inden for minimumet... ved ik om det har en sammenhæng med om hun ik er stor?

Anmeld

26. april 2012

Blirnokaldrigfru

Sjovt, hvordan i to førstes historier ligner hinanden? 20 % er da egentlig en del - men 3300 er da helt normal fødselsalder?

Var i nervøse, eller stolede i på lægerne?

Jeg tror at symfysemålet har noget med det at gøre også, der liggeer jeg lige på gennemsnittet.. skal du scannes snart?

Anmeld

26. april 2012

Amelia<3

Frk P. skriver:

Sjovt, hvordan i to førstes historier ligner hinanden? 20 % er da egentlig en del - men 3300 er da helt normal fødselsalder?

Jeg tror at symfysemålet har noget med det at gøre også, der liggeer jeg lige på gennemsnittet.. skal du scannes snart?

Jeg var nervøs i starten, for til flere skanninger jeg kom følte jeg mig mere tryg da min datter følgte sin egen kurv.
så jo jeg stolte da på lægerne.

Anmeld

26. april 2012

Mette.

Frk P. skriver:

Jeg var også nervøs over det i starten - især fordi min jordemoder hele tiden havde sagt hun var en stor baby, og det ved et tilfælde blev opdaget hun ikke var så stor.

Vi blev meget overraskede men da vi kom til scanning flere gange og hun voksede efter sin egen kurve tager man det med ro. Jeg havde en meget nem graviditet ellers og alt ved flow osv. Var som det skulle være.

Det var også en rigtig fin fødselsvægt, men gennemsnittet vejer, mener jeg, 3400 gram ved byrden og burde tage yderligere 200 gram på i ugen de sidste to, så hun "skulle" have vejet 3800 gram hvis hun skulle have fulgt gennemsnittet ved fødslen.

Anmeld

26. april 2012

Käte

Jeg fik også at vide at min pige var for lille og kom derfor også til ekstra scanninger og fik det samme at vide hver gang, men de sagde at jeg nok bare fik små børn, jeg er heller ikke så stor selv.

Men jeg havde da også mange urolige tanker men ja man kan jo ikke gøre noget alligevel..

Jeg fødte 3 dage over tid en pige på 3630gr (synes jeg da ikke var en lille baby)

Anmeld

26. april 2012

Mette.

Kay skriver:

jeg ved endnu ik hvor stor vores er... er kun i uge 25+1 men var til 2. lægebesøg i dag og mit SF mål var lidt mindre end det "normale" men stadig inden for minimumet... ved ik om det har en sammenhæng med om hun ik er stor?

Symfusemålet behøver ikke betyde noget. Der er faktorer som en højde der er med til at afgøre om det er mindre/ større end gennemsnittet.

Min var faktisk lidt større end gennemsnittet tiltrods for jeg fik en rimelig lille baby.

Anmeld

26. april 2012

Musen5

Jeg har har kun prøvet det den anden vej rundt.

Min store pige lå lige på kurven og vejede 4200, men begge drengene på hhv 20 og 25% over gennemsnit og de kom oxo ud og vejede 4680 og 4760 såååå....

Min sidste lå oxo peerfekt og vejede 3950. Ville dog ikke ha haft noget i mod at drengene havde være under gennemsnittet da de så havde haft en vægt omkring 3800-4000

/Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.