Andre med "små" babyer i maven??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2012

LykkeB

Frk P. skriver:

Ja, som overskriften spørger, er der så andre der har prøvet at have en baby i maven, der lå lidt under gennemsnittet? Hvordan har det udviklet sig for jer? hvor stort et barn fødte i?

Hvis du/i står i samme situation, hva tænker du så? og hvad gør du for at barnet måske skal kunne tage lidt mere på?

Jeg selv er 27+5, og min baby var igår 950 gram - ca 200 gram under gennemsnittet.. men indenfor normalen..

Min søn lå ca 200-300g under gennemsnittet hele graviditeten, men som min JM sagde, det er jo gennemsnittet, alle er jo forskellige, nogle er mindre end andre og nogle er større. Alle kan jo ikke ligge på gennemsnittet. Jeg tænkte også meget over det. Jeg fødte min søn 2 dage før termin, han vejede 2750g, så stadig en lille fyr, men sund og rask og man må sige at han er kommet efter det, han er nu 8 uger og vejer 5kg :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

Kay

Mette. skriver:

Symfusemålet behøver ikke betyde noget. Der er faktorer som en højde der er med til at afgøre om det er mindre/ større end gennemsnittet.

Min var faktisk lidt større end gennemsnittet tiltrods for jeg fik en rimelig lille baby.

oki

Anmeld

26. april 2012

Nattøs

min lille pige er vurderet til at veje 1068 igår er 28+0 i dag 

det har noget at gøre med, at hendes mor ikke er særlig høj, så hendes lårmuskle er ikke så lang som gennemsnittet. Men til gengæld, ligger hendes mave størrelse over gennemsnittet så lille og buttet pige. Jeg er overhovedet ikke nervøs eller bekymret, så længe at jordmoder og læge ikke er. min mave vokser fint. Plus min jordmoder har lovet mig, at bliver hun nervøs, så skal hun nok sende mig til scanning

Anmeld

26. april 2012

Muffinmus

Der er jo en grund til at det hedder et gennemsnit..det er for en hel del ligger under og en hel del ligger over det tal...og begge dele er helt normalt jo:-)

Så du har ikke et FOR lille barn, dit ennesnligger bare i den lave ende af gennemsnittet hvor en baby på 3900 ville ligge lidt over:-)

Intet i det overhovedet.

Min baby blev vurderet til 2900- 3000 g, for knap en uge siden....dvs en lille pige, men det er jo helt ok, sålænge hun er inde for normalen. Min anden datter vejde 2933..så også en lille pige, men det er jo heller kke et problem som sådan, hun var jo som hun skulle være. Kan forstå hvis vi siger vurderet fødselsvægt på 2500 at man skla være meget obs, for det er særlige regler, men din baby tegner jo til at komme til at veje omkring de 3000-3200 g og det er jo helt fint :-)

Anmeld

26. april 2012

frk andreasen

Frk P. skriver:

Ja, som overskriften spørger, er der så andre der har prøvet at have en baby i maven, der lå lidt under gennemsnittet? Hvordan har det udviklet sig for jer? hvor stort et barn fødte i?

Hvis du/i står i samme situation, hva tænker du så? og hvad gør du for at barnet måske skal kunne tage lidt mere på?

Jeg selv er 27+5, og min baby var igår 950 gram - ca 200 gram under gennemsnittet.. men indenfor normalen..

min datter vejede 3020g 49 cm ved fødsel hun lagde lige under gennemsnittet i min mave og gør hun stadig men nu hun er en stor pige på 5 år knap 18 kg 105-115 cm( kan ik lige huske det )  og er lige under gennemsnittet stadig men sund og rask

Anmeld

26. april 2012

KakaoDrik

Vores var under gennemsnittet fra starten af. Hele graviditeten skulle vi scannes og jeg var så bekymret. Han blev født 39+5 og vejede knap 3200 og målte 49 cm. 6 uger senere vejer han 5 kg og måler 57 cm Så selvom han var lille så ses det ikke nu

Anmeld

26. april 2012

Mor til L&S

Frk P. skriver:

Ja min datter var lille - i slutningen af min graviditet fik jeg begyndende svangerskabsforgiftning, hvilket måske har været grund til at hun ikk voksede så meget i slutningen... Jeg fødte en lille fin pige på 2900 gram og 50 cm

Nu er jeg gravid igen - i uge 30 og de vurdere ham til 1400 gram. Så de tror at det igen blir en lille baby, men nu må vi se

Anmeld

26. april 2012

Chevro

Frk P. skriver:

Fik målt og vejet vores søn i uge 27 og 30, og i uge 27 vejede han 980 g. og det var okay, lige i overkanten af normalen sagde hun? :/

Så bliver man da lidt bekymret over hvad der er det rigtige?

Anmeld

26. april 2012

Chiip91

Da jeg var i uge ca 27 var min datter 600g under normalen, og gjorder ikke noget for at få det op, hun lå lige på stregen på vandrejornalen. Da jeg fødte (i lørdags) 12dage over terminen vejede hun 3600g

Anmeld

26. april 2012

Fenja09

Vores datter var også under gennemsnittet ( den laveste del), men stadig indenfor normalen. Hun vejede 2810 g ved fødslen. Jordemoderen havde skudt hende til at veje 3500 g og scanneren havde skudt hende til ca 2680 g. Jeg fødte 1 dag over termin.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.