Vigtig info - kan ikke siges nok!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

Fenja09

Ja lige præcis. Bliver ved med at støde på problemstillinger, især i grupper på fb, normalvis ikke i de der tilegnede dyregrupper, men i køb/salg/bytte grupperne. Det er hovedrystende og skræmmende! -  Som om at det er en sådan beslutning taget ud af det blå og lige nu passer det ind i DERES planer. Skide være med det lille væsen, bare det passer os. Bliver stiktosset og harm. Det er hovedrystende! 

Ja, og desværre ser mange stadig katte som " få- og- smid-væk-dyr", de har ikke samme status som f.eks hunde og det er en skam. Mange der anskaffer sig katte under 12 uger ved så heller ikke hvilke problemer det kan medføre at de ikke har været ved deres mor til 12. uge. Går nemlig ikke ud fra at sådanne folk søger info om det, hvis de køber kat under 12 uger.

Der er selvfølgelig tilfælde, hvor mor-katten er død eller ikke vil kendes ved sine unger, hvor det så kan blive nødvendigt at fjerne dem, men ellers ikke.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

l.kjoeller

MortilElias2010 skriver:

Som sagt, så er det ikke alle eller mange der ved dette, og derfor gør jeg opmærksom på det i dette forum.

jeg fik dog min da hun var 9 uger, da moren havde sagt hende fra og hun var underkuet af de andre i kuldet. men var også efter rådgivning fra Inges kattehjem

Anmeld

25. april 2012

MortilElias2010

Fenja09 skriver:

Ja, og desværre ser mange stadig katte som " få- og- smid-væk-dyr", de har ikke samme status som f.eks hunde og det er en skam. Mange der anskaffer sig katte under 12 uger ved så heller ikke hvilke problemer det kan medføre at de ikke har været ved deres mor til 12. uge. Går nemlig ikke ud fra at sådanne folk søger info om det, hvis de køber kat under 12 uger.

Der er selvfølgelig tilfælde, hvor mor-katten er død eller ikke vil kendes ved sine unger, hvor det så kan blive nødvendigt at fjerne dem, men ellers ikke.

/Fenja

Ja mange har den opfattelse at de bare kan sættes ud på en gård og spise mus når de bliver træt af den  SUK! 

Anmeld

25. april 2012

MortilElias2010

l.kjoeller skriver:

jeg fik dog min da hun var 9 uger, da moren havde sagt hende fra og hun var underkuet af de andre i kuldet. men var også efter rådgivning fra Inges kattehjem

Der er selvfølgelig undtagelser 

Min søsters ekskæreste fandt en lillebitte killing i et boligbyggeri hvor de boede fuldstændig forladt, den havde fået øjne men var så lille. Den flaskede han selv op med en lillebitte sutteflaske of killingemælk og det bleigen dejlig voksen kat som blev kaldt Zorya. Det var tydeligt at hun ikke havde haft sin mor men at se hans kærlighed til den lille kat og sørge så godt for hende som han gjorde kunne smelte ethvert hjerte samtidig med at det jo trods alt blev en sjov lille filur og var en skøn og dejlig kat 

Anmeld

25. april 2012

l.kjoeller

MortilElias2010 skriver:

Der er selvfølgelig undtagelser 

Min søsters ekskæreste fandt en lillebitte killing i et boligbyggeri hvor de boede fuldstændig forladt, den havde fået øjne men var så lille. Den flaskede han selv op med en lillebitte sutteflaske of killingemælk og det bleigen dejlig voksen kat som blev kaldt Zorya. Det var tydeligt at hun ikke havde haft sin mor men at se hans kærlighed til den lille kat og sørge så godt for hende som han gjorde kunne smelte ethvert hjerte samtidig med at det jo trods alt blev en sjov lille filur og var en skøn og dejlig kat 

Dejlig historie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.