Vigtig info - kan ikke siges nok!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

.....

Chel1992 skriver:

Ja! Det er synd men tror de blander det sammen fordi en hvalp kun skal være 8 uger før den må tages fra dens mor Men jeg retter godt nok også på folk... Har endda taget mig selv i at stå og irette sætte en på et loppemarked engang som ville købe en killing der ikke så ud til overhovedet at være 8 uger endnu... Der blev jeg altså gal... Og har også været efter den sælger der solgte os vores killing fordi jeg så hende på et andet marked med resten af killingerne som ikke var blevet solgt ugen før.. Gud hvor var jeg gal..

Ja, eller også søger de sælgere der sælger dem så tidligt, så de kan få katten så lille som muligt sikkert . Jeg rettede på én som skrev at hun skulle købe killing og den var 8 uger gammel..så skrev jeg at det måtte hun altså ikke, før de var 12 uger, ellers var det ulovligt..men fik en stædig besked tilbage, hvori hun hårdnakket påstod at man alså måtte få dem fra 8 uger af..så sendte jeg et link tilbage, til en hjemmeside hvor der stod diverse ting om katte, b.la at de IKKE måtte tages væk, før de var mindst 12 uger gamel, og at andet var ulovligt...Opslaget med linket blev selvfølgelig slettet med det samme, da hun sikkert allerede blev træt af at jeg gik hende imod, når hun synes at hun havde så meget ret

Men ja, det er bare om at få sagt et ord med på vejen til dem der gør sådan noget mod katte. De burde læse mere om reglerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

BellaT

Jamen, jeg er helt enig i at de små katte skal være hos deres mor i 12 uger. Men hvorfor er det så egentligt at de små vuffere kan nøjes med 8 uger?

Har jeg ofte tænkt på uden at få det undersøgt nærmere. Kattene havde lige en bedre advokat.. Eller?

Anmeld

25. april 2012

An&Jo

Jeg fik faktisk engang én over nakken herinde fordi jeg fortalte til en at en killing skulle være 12 uger før den måtte tages fra sin mor..

Hun forsøgte at komme af med sine killinger herindover, og hun angav at de kunne komme væk på den dato de fyldte 8 uger..

Skrev til hende at hun ikke måtte tage dem væk før ved 12 uger, hvor der blev påstået at så var killingen for stor, og den havde slet ikke brug for sin mor så længe, og der var da ingen der ville have så gammel en killing og ja sådan fortsatte det..

Så vidt jeg ved så blev salgsindlægget slettet, og brugeren er her vidst heller ikke mere..

så jeg kan kun til det her, det er SÅ vigtigt at vente til killingen er gammel nok..

Anmeld

25. april 2012

MortilElias2010

Chel1992 skriver:

Man skal tænke sig om!

Og så skal man lade være med at købe killinger på loppemarkeder og lignende steder!

Vi købte en killing da jeg stadig boede hjemme som vi fik afvide var 14 uger. Den var godt nok lille men dumme som vi var tog vi den med hjem og efter nogle dage tog vi den til dyrelægen fordi vi ikke kunne forstå hvorfor den var så lille når den var 14 uger. Vi fik afvide af dyrelægen at de ikke ville skønne den til at være mere end 8½ uge... Han har det heldigvis godt i dag, men var meget skræmt og svær at få til at slappe af. Det forvirrer dem meget mere når de ikke er ældre så ja man skal godt nok sørge for at tjekke op på det! Alt andet er synd for dyret!

Anmeld

25. april 2012

TeamRocket

BellaT skriver:

Jamen, jeg er helt enig i at de små katte skal være hos deres mor i 12 uger. Men hvorfor er det så egentligt at de små vuffere kan nøjes med 8 uger?

Har jeg ofte tænkt på uden at få det undersøgt nærmere. Kattene havde lige en bedre advokat.. Eller?

Hundehvalpe bliver hurtigere klar til at undvære deres mor end killinger gør. Men begge dyr kan tage utrolig meget skade hvis ikke de får lov at blive ved deres mor og søskende længe nok.

Anmeld

25. april 2012

MortilElias2010

TeamRocket skriver:

Hundehvalpe bliver hurtigere klar til at undvære deres mor end killinger gør. Men begge dyr kan tage utrolig meget skade hvis ikke de får lov at blive ved deres mor og søskende længe nok.

Anmeld

25. april 2012

Princesspigen

MortilElias2010 skriver:

Som sagt, så er det ikke alle eller mange der ved dette, og derfor gør jeg opmærksom på det i dette forum.

syndes meget godt om  

Anmeld

25. april 2012

MortilElias2010

Princesspigen skriver:

syndes meget godt om  

Anmeld

25. april 2012

Fenja09

Ja, man skulle jo mene at de fleste på nuværende tidspunkt er klar over at killinger skal være 12 uger. Det kan undre mig at både sælger, men især køber ikke interessere sig nok for det kommende familiemedlem til lige at sætte sig ind i de forsk. ting.

/Fenja

Anmeld

25. april 2012

MortilElias2010

Fenja09 skriver:

Ja, man skulle jo mene at de fleste på nuværende tidspunkt er klar over at killinger skal være 12 uger. Det kan undre mig at både sælger, men især køber ikke interessere sig nok for det kommende familiemedlem til lige at sætte sig ind i de forsk. ting.

/Fenja

Ja lige præcis. Bliver ved med at støde på problemstillinger, især i grupper på fb, normalvis ikke i de der tilegnede dyregrupper, men i køb/salg/bytte grupperne. Det er hovedrystende og skræmmende! -  Som om at det er en sådan beslutning taget ud af det blå og lige nu passer det ind i DERES planer. Skide være med det lille væsen, bare det passer os. Bliver stiktosset og harm. Det er hovedrystende! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.