andre med børn der er letter mental retarderet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

Annette A

Hej

Vores dreng på snart 10 er lettere retarderet og går i en specielklasse på en alm. skole. Dvs i hans klasse er der andre børn med andre vanskeligheder i deres udvikling og indlæring, så ingen af dem har det samme, men har ligesom fået et mellem tilbud som gør at de også bliver inkluderet med de alm. klasser. Det fungerer fint og han udvikler sig meget positivt og på et tidspunkt kan han nok udsluses i en alm. klasse. Han blev også udsat et år med skolestart.

Held og lykke med det hele. Man kan gøre rigtigt meget for børnene med de rigtige virkemidler. Jeg tænker dårligt over vores søn har haft de vanskeligheder han har haft, da jeg mærker så lidt til det efterhånden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Anonym trådstarter

lukaj skriver:

den ene af mine tvillinger på 9 år er lettere mentalt retarderet. de startede begge først i skole da de var 7½ i en alm klasse på en friskole med 11 børn i klassen. da de skulle i anden kl kom han så over i en specialklasse, da han var kommet for langt bagud fagligt. det har virkelig givet ham et boost på hans selvtillid og han lærer meget bedre i den nye klasse.

da han startede i skole som 7 årig kunne han heller ikke alfabetet han kunne dog stave sit navn (kaj) og tælle til ti.

idag som 9½årig har han stadig svært ved tallene og kan ikke tælle til 100. han kan navnet på alle bogstaver men kan endnu ikke  læse

jeg frygter også at min dreng kommer bagud(selvom der er sket en hel del med ham de sidste 6 mdr siden han fik støtte pædagog på.

min dreng kan ikke tælle til 10 endnu og han er 6 år han er begyndt at øve sig på sit navn som er lucas men uc vender forkert og s kan han ikke skrive.

hvordan tager din mindste dreng det at have en bror der kræver så meget?

må jeg evt skrive privat til dig?

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Kellie skriver:

Hej

Vores dreng på snart 10 er lettere retarderet og går i en specielklasse på en alm. skole. Dvs i hans klasse er der andre børn med andre vanskeligheder i deres udvikling og indlæring, så ingen af dem har det samme, men har ligesom fået et mellem tilbud som gør at de også bliver inkluderet med de alm. klasser. Det fungerer fint og han udvikler sig meget positivt og på et tidspunkt kan han nok udsluses i en alm. klasse. Han blev også udsat et år med skolestart.

Held og lykke med det hele. Man kan gøre rigtigt meget for børnene med de rigtige virkemidler. Jeg tænker dårligt over vores søn har haft de vanskeligheder han har haft, da jeg mærker så lidt til det efterhånden.

min dreng har udviklet sig en del her det sidste halve år men er stadig langt tilbage på mange områder. de har lagt en plan over hvordan han skal falde til i skolen og jeg håber at det lykkes, men jeg tvivler lidt da der kommer 2 skift på rimlig kort tid han starter i sfo til april og i skole i august og hvis han ikke nå at falde til i sfo så har jeg tænkt mig at kræve at der skal en støtte lærer til ham.

Anmeld

7. januar 2013

lukaj

Anonym skriver:

jeg frygter også at min dreng kommer bagud(selvom der er sket en hel del med ham de sidste 6 mdr siden han fik støtte pædagog på.

min dreng kan ikke tælle til 10 endnu og han er 6 år han er begyndt at øve sig på sit navn som er lucas men uc vender forkert og s kan han ikke skrive.

hvordan tager din mindste dreng det at have en bror der kræver så meget?

må jeg evt skrive privat til dig?

ja du må gerne skrive en pb til mig så skal jeg forsøge at svare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.