andre med børn der er letter mental retarderet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.975 visninger
23 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Anonym trådstarter

nu ved jeg ikke om min indlæg hører til her

men jeg ville lige hører om der er andre der har et barn der letter mental retarderet  (da min dreng fik diagnose i januar. de ville også have stillet diagnosen elektiv mutisme men det kan de ikke da han er tilbage i sin udvikling.) og jeg er lidt bekrymret for nå han skal starte i skole om ca 1 år.

så om der evt er andre hvis børn som gå i skole, hvordan det gå dem og om de gå på en almindelig skole osv.

håber det er til at læse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

nu ved jeg ikke om min indlæg hører til her

men jeg ville lige hører om der er andre der har et barn der letter mental retarderet  (da min dreng fik diagnose i januar. de ville også have stillet diagnosen elektiv mutisme men det kan de ikke da han er tilbage i sin udvikling.) og jeg er lidt bekrymret for nå han skal starte i skole om ca 1 år.

så om der evt er andre hvis børn som gå i skole, hvordan det gå dem og om de gå på en almindelig skole osv.

håber det er til at læse

jeg kender ikke personligt til det, men tænker om du evt. kunne overveje en senere skolestart?

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

jeg kender ikke personligt til det, men tænker om du evt. kunne overveje en senere skolestart?

han er blevet skole udsat ellers skulle han have været afsted til august.

Anmeld

25. april 2012

Anonym skriver:

han er blevet skole udsat ellers skulle han have været afsted til august.

okay det er jo meget godt. Så kan han bedre følge med når han skal starte i skole

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

okay det er jo meget godt. Så kan han bedre følge med når han skal starte i skole

ja problemet er bare at han manger rigitig meget endnu lige nu fokuser de på i børnehaven at han skl lærer at lege med andre børn end sin lille søster da han ikke vil lege med andre.

han kn kun tælle til 10. han kan ikke skrive sit navn eller kende bogstaverne han kn heller ikke kende forskel på hvad der er tommelfinger osv. og hn bliver 6 til efterået

så derfor ville jeg godt hører om der var nogen der havede erfaring, og hvordan det gå deres børn i skolen. for der findes ikke rigtig nogen spicelskoler her hvor jeg bor

Anmeld

25. april 2012

Anonym skriver:

ja problemet er bare at han manger rigitig meget endnu lige nu fokuser de på i børnehaven at han skl lærer at lege med andre børn end sin lille søster da han ikke vil lege med andre.

han kn kun tælle til 10. han kan ikke skrive sit navn eller kende bogstaverne han kn heller ikke kende forskel på hvad der er tommelfinger osv. og hn bliver 6 til efterået

så derfor ville jeg godt hører om der var nogen der havede erfaring, og hvordan det gå deres børn i skolen. for der findes ikke rigtig nogen spicelskoler her hvor jeg bor

Okay det kan jeg godt se. Håber der er nogle herinde med erfaring som kan hjælpe.

Anmeld

25. april 2012

SjeBets

Jeg har en datter som er hjerneskadet, og jeg vil gerne fortælle lidt om hendes skolestart som også var udsat og jeg var også meget nervøs ved hendes start fordi hun havde ikke engang et helt ordenligt sprog ved skolestart, Men jeg sidder lige på job så kommer på senere i aften

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

Jeg har en datter som er hjerneskadet, og jeg vil gerne fortælle lidt om hendes skolestart som også var udsat og jeg var også meget nervøs ved hendes start fordi hun havde ikke engang et helt ordenligt sprog ved skolestart, Men jeg sidder lige på job så kommer på senere i aften

det må du meget gerne. gå hun på almindelig skole?

Anmeld

25. april 2012

morNov2010

Jeg har godt nok ikke et barn der er lettere mentalt retarderet, men en søn der er autist og har ADHD. 

Det jeg tænker du skal være opmærksom på er: 

1. Er der lavet en PPR-undersøgelse via børnehaven, som klargør hvad dit barn har brug for?

2. Det kunne jo være i form af støtte i skolen (støttepædagog, som følger dit barn, der hvor han har brug for det). 

3. Når du/I vælger skole, skal du være opmærksom på, om de er gearet til inklusion. Det er alfa og omega, for at det skal fungere, at lærere, skoleinspektør etc. er villige og åbne til at lære, hvad der skal til for at inkludere dit barn med de andre "normale" børn. 

Min søn har i 4 år gået i specialklasse, men er her lige efter vinterferien i år startet i en normal klasse. Han har maks. støtte på (24 timer om ugen), og både lærere, inspektør og elever er fuldstændig indstillet på at han er en del af skolen. 

Det er, til dato, den bedste beslutning vi har taget på hans vegne, at han kan komme ud og spejle sig i børn, som opfører sig "normalt", og ikke bliver påvirket af andre børn med specielle vanskeligheder. 

Kh Mette

Anmeld

25. april 2012

SjeBets

Så fik jeg tid ... 

Min datter er som sagt hjerneskadet, så ikke retarderet, men meget bagefter. Dog ikke motorisk. Hun har haft støtte på siden vi fandt ud af hun var anderledes så siden hun var 2½ har hun haft en støttepædagog ved hendes side, hun gik i en børnehave hvor hun havde sin støtte med noget i retning af 6 timer om dagen, og de hjalp hende med at blive social og med at få lært at tale og ja de lærte hende alt, hun kunne intet sprogligt eller socialt dengang. 

Skolen blev udsat et år, men da det nærmede sig igen, var jeg helt fra den, fordi hendes sprog var slet ikke fuldendt på det tidspunkt, og hun var ikke helt renlig, og ja jeg så alle skræk scenarie jeg kunne. Hun kom i en almindelig skole, men i en special klasse, og det var godt for hende det gik fremad, hun havde så de timer med en almindelig klasse som hun var stærk i, som gymnastik, og kreative fag. Vi skiftede skole, og igen i en special klasse, og igen havde hun sine stærke timer med en alm klasse. 

Så her sidste sommer flyttede jeg sammen med kæresten og hun flyttede skole igen. Men jeg følte også at det sidste år her har hun fuldstændig stået i stampe, og har intet lært. Der var konflikt på konflikt med hende.  Den her gang kom hun i en helt almindelig 4 klasse, og hendes støtte er reduceret fra hele dagen til 5 timer om ugen :O Jeg var helt fra den. det gik også rigtigt dårligt i starten og jeg var ikke i godt humør,

MEN .. at hun er sammen med jævnaldrene nu ( var hun ikke i speciel klassen) og med "normale" børn, det har bare været så godt for hende, hun er begyndt at læse, ( dog ikke alderssvarende, men det går fremad) hun er begyndt at interesser sig for at kunne det som de andre kan.  Det er det bedste jeg har gjort, at få hende på den her meget lille skole, hvor at lærene ( selv om de er presset) vitterlig tager hånd om hende, OG hun får lov til at føle sig normal med de andre. Og det at hendse bror sidder og laver lektier gør at hun også har lyst til det. Og det påvirker hende da at hendes bror som går i o.kl kan regne, og læse bedre end hende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.