Så fik jeg tid ...
Min datter er som sagt hjerneskadet, så ikke retarderet, men meget bagefter. Dog ikke motorisk. Hun har haft støtte på siden vi fandt ud af hun var anderledes så siden hun var 2½ har hun haft en støttepædagog ved hendes side, hun gik i en børnehave hvor hun havde sin støtte med noget i retning af 6 timer om dagen, og de hjalp hende med at blive social og med at få lært at tale og ja de lærte hende alt, hun kunne intet sprogligt eller socialt dengang.
Skolen blev udsat et år, men da det nærmede sig igen, var jeg helt fra den, fordi hendes sprog var slet ikke fuldendt på det tidspunkt, og hun var ikke helt renlig, og ja jeg så alle skræk scenarie jeg kunne. Hun kom i en almindelig skole, men i en special klasse, og det var godt for hende det gik fremad, hun havde så de timer med en almindelig klasse som hun var stærk i, som gymnastik, og kreative fag. Vi skiftede skole, og igen i en special klasse, og igen havde hun sine stærke timer med en alm klasse.
Så her sidste sommer flyttede jeg sammen med kæresten og hun flyttede skole igen. Men jeg følte også at det sidste år her har hun fuldstændig stået i stampe, og har intet lært. Der var konflikt på konflikt med hende. Den her gang kom hun i en helt almindelig 4 klasse, og hendes støtte er reduceret fra hele dagen til 5 timer om ugen :O Jeg var helt fra den. det gik også rigtigt dårligt i starten og jeg var ikke i godt humør,
MEN .. at hun er sammen med jævnaldrene nu ( var hun ikke i speciel klassen) og med "normale" børn, det har bare været så godt for hende, hun er begyndt at læse, ( dog ikke alderssvarende, men det går fremad) hun er begyndt at interesser sig for at kunne det som de andre kan. Det er det bedste jeg har gjort, at få hende på den her meget lille skole, hvor at lærene ( selv om de er presset) vitterlig tager hånd om hende, OG hun får lov til at føle sig normal med de andre. Og det at hendse bror sidder og laver lektier gør at hun også har lyst til det. Og det påvirker hende da at hendes bror som går i o.kl kan regne, og læse bedre end hende.
Anmeld