Halvsøskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

chael

Ja, det er for mit vedkommende en lam undskyldning.

Hvis I gerne vil have et barn sammen er det jo de voksnes valg.

Hvis dit papbarn har helt særlige behov, hvilket det ikke ladet til, så kunne jeg forstå en hvis hensyntagen.

Men børn er jo ekseptionelle til at omstille sig. Og mon ikke barnet ville synes det ville være rigtig hyggeligt med en lillebror eller søster.

Ja, jeg tror desværre at (læs mange, ikke alle) mange x'er kan have det svært hvis modparten finder en ny og stifter ny familie.

Men I skal da have et barn hvis I har lyst, ikke efter hvad x'en mener!!

*Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Ja, det er for mit vedkommende en lam undskyldning.

Hvis I gerne vil have et barn sammen er det jo de voksnes valg.

Hvis dit papbarn har helt særlige behov, hvilket det ikke ladet til, så kunne jeg forstå en hvis hensyntagen.

Men børn er jo ekseptionelle til at omstille sig. Og mon ikke barnet ville synes det ville være rigtig hyggeligt med en lillebror eller søster.

Ja, jeg tror desværre at (læs mange, ikke alle) mange x'er kan have det svært hvis modparten finder en ny og stifter ny familie.

Men I skal da have et barn hvis I har lyst, ikke efter hvad x'en mener!!

*Camilla

Altså hun har tale vanskeligheder og bruger stadig ble men ved ikke om man kan sige det er særlige behov vi træner jo med hendes sprog og er igang med at lære hende at være uden ble i samarbejde med børnehaven. Og hun skal have talepædagog så hvis vi ventede et halvt år, og så forsøgte og uanset om der så gik en måned eller 1½ år før der skete noget så skal der stadig være 9 måneders graviditet så minium 1½ år vil der gå før der ville kunne være en bette..

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

MariaJ skriver:

Det lyder som mange ting, der skal falde i hak for at planen lykkes. Pas nu på at du ikke bliver skuffet. Livet har det med at gøre sine egne krumspring undervejs.

Men når det er sagt synes jeg da bare I skal gå i gang, hvis I er klar. Fire år lyder som da en udmærket aldersforskel mellem søskende. 

Ja ved alt kan gå som jeg ikke forventer det og prøver derfor også at jeg ikke sætter forventningerne for højt op, men vil bare ikke have børn efter jeg er 30 så vil virkelig gerne prøve at se om det ikke kan lade sig gøre

Anmeld

25. april 2012

FruK

Ja, hvis man på forhånd har bestemt, at man skal have 4 børn inden man er 30, så skal man da selvfølgelig ikke for sent i gang.

Under et år er ikke ret længe at have kendt hinanden synes jeg - og slet ikke, hvis man ikke er ret gammel. Så kan jeg måske godt forstå at manden stejler lidt. Men hvis det er derfor, så skal han selvfølgelig sige det, i stedet for at bruge sit barn som begrundelse.

Jeg forstår nok ikke helt dit hastværk, men hvis I to kan blive enige om, at det skal være nu, så skal I da være ligeglade med, hvad hans eks siger.

Jeg er i øvrigt 38 og "kun" ved at prøve at få nr. 2.  

Anmeld

25. april 2012

TNBC

Anonym skriver:

Kæresten og jeg har snakket lidt frem og tilbage angående det med at få en bette. Men hans undskyldning for at udsætte det hele tiden er at han er bange for at hans barn ikke er klar til at blive storesøsken.. Ved at det er moren der har presset på da hun mener at det vil ødelægge hendes barn når det ikke er en hel søsken når barnet ikke er ældre end 4½ år. Syntes personligt det er noget pjat og bliver lidt ked af at vi skal tage hensyn til hvad hun syntes især fordi jeg vildt gerne vil have en nu

Hvor stor en påvirkning er det for barnet at få en mindre søskende især når det ikke har muligheden for at være der hele tiden. Barnet bliver jo ved med at være ene barn hjemme hos dets mor.

min brors kaerste havde en soen da de moedtes, han fylder 10 i aar(nov) og lillebror fylder 5(maj) , saa der er ogsaa de de 4.5aar i mellem og der har ikke vaeret noget problem, saa det er noget sludder din kaerste kommer med. Naar du er 4.5aar kender du ikke forskel paa halve og hele soeskende.

Anmeld

25. april 2012

SjeBets

Hvad skal eksen blande sig i det for, jeg fik min søn med en anden end datterens far, da tøsen var 4 og lidt til, og det har fungeret perfekt. fordi tøsen fik nogle gode år alene med os med fuld fokus på hende, og hun var så stor da jeg fik sønnike at hun bedre kunne klare at fokus ikke var på hende altid. Min kærester børn der er også 4 år i mellem og det er det samme vi oplever hos dem. Mn svigerinde der har to med kun et år imellem, der oplever jeg stor jalouxi søskende imellem, pga af at han var stadig meget lille da han blev den "store" og han er meget piver i dag fordi han søger opmærksomhed, da den tidligt blev delt og han skulle være den store meget før han var stor.

Så nej jeg synes 4 er perfekt

Anmeld

25. april 2012

Kongmulle

Anonym skriver:

Kæresten og jeg har snakket lidt frem og tilbage angående det med at få en bette. Men hans undskyldning for at udsætte det hele tiden er at han er bange for at hans barn ikke er klar til at blive storesøsken.. Ved at det er moren der har presset på da hun mener at det vil ødelægge hendes barn når det ikke er en hel søsken når barnet ikke er ældre end 4½ år. Syntes personligt det er noget pjat og bliver lidt ked af at vi skal tage hensyn til hvad hun syntes især fordi jeg vildt gerne vil have en nu

Hvor stor en påvirkning er det for barnet at få en mindre søskende især når det ikke har muligheden for at være der hele tiden. Barnet bliver jo ved med at være ene barn hjemme hos dets mor.

Jeg havde ALDRIG nogensinde blandet en eks ind i mine overvejelser vedr nyt barn, eller NOGET der vedrørte mig og min mand.

Hvis i vil have et barn sammen, så få det. Det barn han har i forvejen bliver sikkert smadder glad for den lille ny og desuden er han/hun næsten et år ældre før barnet kommer, HVIS du blir gravid nogenlunde med det samme altså. Så bare kom i gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.