Halvsøskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.401 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Anonym trådstarter

Kæresten og jeg har snakket lidt frem og tilbage angående det med at få en bette. Men hans undskyldning for at udsætte det hele tiden er at han er bange for at hans barn ikke er klar til at blive storesøsken.. Ved at det er moren der har presset på da hun mener at det vil ødelægge hendes barn når det ikke er en hel søsken når barnet ikke er ældre end 4½ år. Syntes personligt det er noget pjat og bliver lidt ked af at vi skal tage hensyn til hvad hun syntes især fordi jeg vildt gerne vil have en nu

Hvor stor en påvirkning er det for barnet at få en mindre søskende især når det ikke har muligheden for at være der hele tiden. Barnet bliver jo ved med at være ene barn hjemme hos dets mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

FruK

Jeg ville da slet ikke blande eksen ind i mine overvejelser om nyt barn. Det er noget min mand og jeg finder ud af, ligesom jeg ikke forventer at blive involveret, hvis min eks skal have barn - udover at få besked, når den evt. er på vej.

Jeg tror ikke nødvendigvis barnet bliver mere "klar" af at vente. Er det en dårlig undskyldning fordi din kæreste ikke selv er klar?

Om man er hel- eller halv-søskende, er det en stor omvæltning at blive storebror/søster, når man har været enebarn.

Jeg synes det vigtige er, om I er klar til at få et barn sammen - og så hjælpe den store med at finde ud at at være storesøskend. Hvis I er klar, skal det nok gå!

Anmeld

25. april 2012

Mumto3

Hmm...er moren ikke bare jaloux over det ikke er hende der skal have en til?

Vi har valgt at få vores børn tæt på hinadnen, men jeg mener faktisk at mange psykologer anbefaler at der skal være 4 år mellem børn, at det skulle være 'det perfekte' tidspunkt at få søskende på.

Anmeld

25. april 2012

FruK

Mumto3 skriver:

Det var faktisk også min tanke...

Anmeld

25. april 2012

kimfrit

Alt det noget pjat synes jeg, her har min halv søn ikke været andet end glad for sin nye lille søster.

Det er jo også en stor oplevelse for dem, så længe de bare følger sig inkluderet i familien

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Vi har valgt at få vores børn tæt på hinadnen, men jeg mener faktisk at mange psykologer anbefaler at der skal være 4 år mellem børn, at det skulle være 'det perfekte' tidspunkt at få søskende på.

Okay fantastisk!

Jo kan godt være det er derfor. Hun er stadig på det stadie at hun tror jeg smutter når som helst.. Selvom vi snart har været sammen et år... -.- Vi havde snakket om at der skulle gå et halvt til 3/4 år før vi gik igang men nu fordi han åbenbart har debateret det med hende har han ændret mening og nu er det først om 2 år -.-

Anmeld

25. april 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Okay fantastisk!

Jo kan godt være det er derfor. Hun er stadig på det stadie at hun tror jeg smutter når som helst.. Selvom vi snart har været sammen et år... -.- Vi havde snakket om at der skulle gå et halvt til 3/4 år før vi gik igang men nu fordi han åbenbart har debateret det med hende har han ændret mening og nu er det først om 2 år -.-

men to år er jo også lige om lidt..

I har kun været sammen knap et år, hvorfor have så travlt??

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jeg ville da slet ikke blande eksen ind i mine overvejelser om nyt barn. Det er noget min mand og jeg finder ud af, ligesom jeg ikke forventer at blive involveret, hvis min eks skal have barn - udover at få besked, når den evt. er på vej.

Jeg tror ikke nødvendigvis barnet bliver mere "klar" af at vente. Er det en dårlig undskyldning fordi din kæreste ikke selv er klar?

Om man er hel- eller halv-søskende, er det en stor omvæltning at blive storebror/søster, når man har været enebarn.

Jeg synes det vigtige er, om I er klar til at få et barn sammen - og så hjælpe den store med at finde ud at at være storesøskend. Hvis I er klar, skal det nok gå!

Jeg ved det ikke, kan ikke helt finde ud af om det er ham der ikke er klar eller om det er eksen der har haft en påvirkning fordi han har haft munden lidt for åben. Hun er rigtig god til at fortælle hvor tanke løs og dårlig en far han er når han vil gøre et eller andet hun ikke har så meget magt over..

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

men to år er jo også lige om lidt..

I har kun været sammen knap et år, hvorfor have så travlt??

Jeg vil gerne have alle mine børn inden jeg er 30 og vil gerne have 4 stykker og vil gerne have der er et års tid eller to imellem dem så det er lang tid for mig det ødelægger lidt min planlægning ^^'' Der er det måske også lidt mig.. Ved jo heller ikke hvor lang tid det tager overhovedet at blive gravid.

Anmeld

25. april 2012

MariaJ

Anonym skriver:

Jeg vil gerne have alle mine børn inden jeg er 30 og vil gerne have 4 stykker og vil gerne have der er et års tid eller to imellem dem så det er lang tid for mig det ødelægger lidt min planlægning ^^'' Der er det måske også lidt mig.. Ved jo heller ikke hvor lang tid det tager overhovedet at blive gravid.

Det lyder som mange ting, der skal falde i hak for at planen lykkes. Pas nu på at du ikke bliver skuffet. Livet har det med at gøre sine egne krumspring undervejs.

Men når det er sagt synes jeg da bare I skal gå i gang, hvis I er klar. Fire år lyder som da en udmærket aldersforskel mellem søskende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.