sikkerhed i VS/BH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

wamse

Jeg har 3 børn, og har ikke oplevet en af dem vælge at gå hjem eller ud fra deres børnehaver.

Jeg ville sgu nødig der ud, at mine børn skal bag lås og slå fordi nogle enkelte ikke har en fornemmelse af, at man ikke må åbne døren og gå ud. Det er for mig et skråplan, og ser for mig, at dette fører hen til et overvågningssamfund, hvor vi 24-7 kan holder styr på vores poder.

Hvad så når de kommer i skole, skal der også være aflåste og kodede døre?

Jeg fik af vide af en af mine undervisere på pædagogstudiet, at han havde været ude i en børnehave, hvor der ingen former for hegn, og at man derikke havde oplevet, at et barn var gået. det er sgu da tankevækkende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Pikku Myy

Yurie skriver:

ja, de havde trukket en stol hen, hvor saa den ene stod paa stolen og holdte det ene haandtag oppe og saa tog den anden det andet og saa var de ude. Boern er meget kvikke ud til dags.
Og synes ikke at det er voldsomt at paedagogerne skal ud og aabne for foraelderne. Saa er de sikker paa at de ved hvem der kommer ind og hvilke boern der er blevet hentet. Det er ikke rart naar man sidder og saa kommer der en paedagog hen til en og siger: Er "Anna" blevet hentet? eller noget i den retning..

Jeg har oplevet mange gange hvor at paedagogerne ikke aner hvor et eller flere boern er. Jeg gaar i panik, hvis jeg ikke ved hvor alle er, naar jeg er i en boernhave eller vuggestue, eller bare passer flere boern paa en gang(har ikke oplevet det, naar jeg har passet boern, men i boernehave, aahh jo.)

Det er bare slet ikke sådan jeg oplever det i min søns børnehave, men det kan godt være det er fordi det kun er de børn, der skal hentes indenfor en overskuelig fremtid, der er tilstede på forholdsvis lidt plads...

Når det er sagt, så fatter jeg overhovedet ikke hvordan pædagogerne holder styr på det. I princippet må vi smutte ind og tage vores barn, uden overhovedet at have kontakt med en voksen eller afkrydse på en seddel. Alligevel har dee holder 100% styr på hvilke børn der er blevet hentet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.