sikkerhed i VS/BH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.510 visninger
21 svar
0 synes godt om
24. april 2012

TNBC

Nu har jeg læst så meget om børn der er blevet glemt i børnehaven eller er gået derfra, enten hjem eller et andet sted, og det skræmmer mig. Jeg har selv stået i køkkenet og døren går op og to 4årige kommer ind(godt lå børnehaven lige ved siden af, men alligevel)
Og så kom jeg til at tænke på hvad jeg så da jeg var ude og med tvillingerne.
Der ligger en vuggestue lige overfor og jeg så en far komme for at hente sit barn. Han trykker på en knap og venter, hvorefter at døren bliver åbnet af en pædagog. Det er da effektivt og sikkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Kay

der hvor jeg arbejder skal forældre og pædagoger trykke en kode for at døren åbner det ved jeg de bruger flere steder...

Anmeld

24. april 2012

TNBC

Kay skriver:

der hvor jeg arbejder skal forældre og pædagoger trykke en kode for at døren åbner det ved jeg de bruger flere steder...

ok det har jeg aldrig hørt om i dk

Anmeld

24. april 2012

Maja_4000

Min datter går i vuggestue i en integreret institution .. Ved børnehaveafdelingen skal forældrene trykke en kode før de kan åbne døren .. Og den sidder altså så højt at børnene ikke kan nå

Det synes jeg er skide smart Sådan burde det være i alle børnehaver

Anmeld

24. april 2012

Kay

Maja_4000 skriver:

Min datter går i vuggestue i en integreret institution .. Ved børnehaveafdelingen skal forældrene trykke en kode før de kan åbne døren .. Og den sidder altså så højt at børnene ikke kan nå

Det synes jeg er skide smart Sådan burde det være i alle børnehaver

Anmeld

24. april 2012

Kay

Yurie skriver:

ok det har jeg aldrig hørt om i dk

det er der i altfald mange af de københavnske daginstitutioner der har

Anmeld

24. april 2012

Pikku Myy

Kay skriver:

Nu må jeg lige spørge dumt: Hvorfor er det nødvendigt med en kode-lås, hvis der er dobbelt dørhåndtag, og det ene sidder højt? Kan (børnehave)børn virkelig få koordineret med stole og samarbejde, at åbne en sådan dør?

Anmeld

24. april 2012

Kay

Pikku Myy skriver:

Nu må jeg lige spørge dumt: Hvorfor er det nødvendigt med en kode-lås, hvis der er dobbelt dørhåndtag, og det ene sidder højt? Kan (børnehave)børn virkelig få koordineret med stole og samarbejde, at åbne en sådan dør?

tja... nu arbejder jeg i indre københavn i en vuggestue... og der er det mest for at alle ikke bare skal kunne gå ind...

men ja... børnehave børn kan nå det øverste håndtage... ved at kravle, hoppe eller give hinanden en hestesko...

jeg har set et barn holde fast i det nedderste håndtag og kravle op og nå det øverste... så efter min mening er det ikke ret sikkert bare at havde 2 håndtag...

Anmeld

24. april 2012

Pikku Myy

Kay skriver:

tja... nu arbejder jeg i indre københavn i en vuggestue... og der er det mest for at alle ikke bare skal kunne gå ind...

men ja... børnehave børn kan nå det øverste håndtage... ved at kravle, hoppe eller give hinanden en hestesko...

jeg har set et barn holde fast i det nedderste håndtag og kravle op og nå det øverste... så efter min mening er det ikke ret sikkert bare at havde 2 håndtag...

Jeg tænkte nok det mest handlede om sikkerhed mht voksne der kommer ind

I min søns børnehave er jeg ret sikker på døren slet ikke ville åbne, hvis der var et barn for hvem det var lykkedes at kravle op på dørhåndtaget og åbne det øverste. Jeg tror simpelthen den er for tung. Og så åbner den indad, så hvis de går i gang med stole eller lignende, kan døren alligevel ikke åbnes... Der skal nok mindst 3 børn til for at den kan åbnes, og så er jeg stadig i tvivl...

Den der med at børn smutter afsted fra institutioner, sker det ikke oftest fra legepladsen? Eller hvis der er en voksen, der glemmer at få lukket døren ordentligt?

Iøvrigt tror jeg sagtens et børnehavebarn kan lure koden på sådan en kodelås...

Anmeld

24. april 2012

Kay

Pikku Myy skriver:

Jeg tænkte nok det mest handlede om sikkerhed mht voksne der kommer ind

I min søns børnehave er jeg ret sikker på døren slet ikke ville åbne, hvis der var et barn for hvem det var lykkedes at kravle op på dørhåndtaget og åbne det øverste. Jeg tror simpelthen den er for tung. Og så åbner den indad, så hvis de går i gang med stole eller lignende, kan døren alligevel ikke åbnes... Der skal nok mindst 3 børn til for at den kan åbnes, og så er jeg stadig i tvivl...

Den der med at børn smutter afsted fra institutioner, sker det ikke oftest fra legepladsen? Eller hvis der er en voksen, der glemmer at få lukket døren ordentligt?

Iøvrigt tror jeg sagtens et børnehavebarn kan lure koden på sådan en kodelås...

koden sidder høj oppe... men ja da jeg var i en børnehave bæev den skiftet en gang om måneden... fordi nogle af de store lurede koden...

men den med at en voksen glemmer at lukke ordentlig... den kan man ikke gardere sig imod... vi havde et stort problem med at bedsteforældre hentede og holdte venligt døren for dem der var på vej ud... også børn uden voksne  og der kan håndtag og kode og alt det jo ikke hjælpe noget som helst....

men ja det er ikke alle stæder der er tunge døre... så nogle steder kan de smutte ud...

og jo nogle legepladser er ikke lavet til at holde børn inde... hegnene er ikke høje nok...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.