sikkerhed i VS/BH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

TNBC

Pikku Myy skriver:

Nu må jeg lige spørge dumt: Hvorfor er det nødvendigt med en kode-lås, hvis der er dobbelt dørhåndtag, og det ene sidder højt? Kan (børnehave)børn virkelig få koordineret med stole og samarbejde, at åbne en sådan dør?

det kan de. det var præcis det de to 4årige havde gjort. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Pikku Myy

Yurie skriver:

Nu har jeg læst så meget om børn der er blevet glemt i børnehaven eller er gået derfra, enten hjem eller et andet sted, og det skræmmer mig. Jeg har selv stået i køkkenet og døren går op og to 4årige kommer ind(godt lå børnehaven lige ved siden af, men alligevel)
Og så kom jeg til at tænke på hvad jeg så da jeg var ude og med tvillingerne.
Der ligger en vuggestue lige overfor og jeg så en far komme for at hente sit barn. Han trykker på en knap og venter, hvorefter at døren bliver åbnet af en pædagog. Det er da effektivt og sikkert

Hvordan er de kommet ud?

Jeg synes det ville være voldsomt hvis pædagogerne skulle ud og åbne døren hver gang der kom en forælder til afhentning. I min søns børnehave, er der, når bussen kommer ind (han går i udflytterbørnehave), 5-6 voksne til omkring 55 børn. De skal sørge for overtøj, toiletbesøg, igangsætning af eftermiddagsmad og overlevering til forældre. Lige så snart der er en smule ro på, smutter overskudet, så der kun er 2-3 voksne tilbage... Der ville gå al for meget tid fra børnene hvis disse også skulle til at åbne døren hver gang der kommer en forælder...

Anmeld

24. april 2012

Pikku Myy

Kay skriver:

koden sidder høj oppe... men ja da jeg var i en børnehave bæev den skiftet en gang om måneden... fordi nogle af de store lurede koden...

men den med at en voksen glemmer at lukke ordentlig... den kan man ikke gardere sig imod... vi havde et stort problem med at bedsteforældre hentede og holdte venligt døren for dem der var på vej ud... også børn uden voksne  og der kan håndtag og kode og alt det jo ikke hjælpe noget som helst....

men ja det er ikke alle stæder der er tunge døre... så nogle steder kan de smutte ud...

og jo nogle legepladser er ikke lavet til at holde børn inde... hegnene er ikke høje nok...

Hvis de kan nå det øverste dørhåndtag, kan de vel også nå kode-trykke-stedet (som jeg slet ikke kan finde et ord for...), men så er det jo en fin løsning at skifte den jævnligt.

jeg tror virkelig ikke børnene i min søns børnehave vil kunne åbne dørene ud, men nogengange kan børn mere end man tror. Heldigvis også mere end de selv tror...

Og så er det da helt absurd at lukke børn ud uden voksne Om man er bedsteforælder eller ej...

Anmeld

24. april 2012

Mumto3

I vores børnehave er der et lille lavt hegn hele vejen rundt om legepladsen. Det vil tage de mindste børn 1 min. at kravle over, og der er en låge som alle børn kan åbne. Børnehave har eksisteret i over 40 år og de har ALDRIG oplevet at der er et barn der har forladt børnehaven. Det må man nemlig ikke, og det ved alle børnene.

Det er en evig tilbagevende diskussion, hver gang der starter nye børn, så påpeger forældrne at det kan da umuligt være lovligt med det lave hegn og en låge børnene selv kan åbne. Dertil kan vi forældre der har børn der nu, sige at det er overhovede ikke noget problem, og den leder der er der nu, kan fortæller at i de 25 år hun har været leder er der aldrig et barn der er kravlet over, og før hendes tid var der heller ikke nogen børn der gjorde det.

Jeg har det fint med at der er usynlige grænser, og det mener jeg sagtens at børn kan lære at respekter. Børn kan ikke håndter 100 forskellige regler, men nogle ganske få og meget firkantede regler kan da sagtens håndtere.

Anmeld

24. april 2012

Pikku Myy

Yurie skriver:

det kan de. det var præcis det de to 4årige havde gjort. 

Men hvordan? Havde de trukket en stol hen? Var de kravlet op? Eller var den måske ikke lukket ordentligt?

Anmeld

24. april 2012

Pikku Myy

Mumto3 skriver:

I vores børnehave er der et lille lavt hegn hele vejen rundt om legepladsen. Det vil tage de mindste børn 1 min. at kravle over, og der er en låge som alle børn kan åbne. Børnehave har eksisteret i over 40 år og de har ALDRIG oplevet at der er et barn der har forladt børnehaven. Det må man nemlig ikke, og det ved alle børnene.

Det er en evig tilbagevende diskussion, hver gang der starter nye børn, så påpeger forældrne at det kan da umuligt være lovligt med det lave hegn og en låge børnene selv kan åbne. Dertil kan vi forældre der har børn der nu, sige at det er overhovede ikke noget problem, og den leder der er der nu, kan fortæller at i de 25 år hun har været leder er der aldrig et barn der er kravlet over, og før hendes tid var der heller ikke nogen børn der gjorde det.

Jeg har det fint med at der er usynlige grænser, og det mener jeg sagtens at børn kan lære at respekter. Børn kan ikke håndter 100 forskellige regler, men nogle ganske få og meget firkantede regler kan da sagtens håndtere.

Jeg tror bare kode-låse og lignende vil skabe en falsk tryghed, der fjerner det fokus der burde være om at det må man bare ikke. Slut-prut, ikke noget stort, sådan er det bare

Anmeld

24. april 2012

Kay

Mumto3 skriver:

er enig i at det kan lade sig gøre

Anmeld

24. april 2012

Kay

Pikku Myy skriver:

Hvis de kan nå det øverste dørhåndtag, kan de vel også nå kode-trykke-stedet (som jeg slet ikke kan finde et ord for...), men så er det jo en fin løsning at skifte den jævnligt.

jeg tror virkelig ikke børnene i min søns børnehave vil kunne åbne dørene ud, men nogengange kan børn mere end man tror. Heldigvis også mere end de selv tror...

Og så er det da helt absurd at lukke børn ud uden voksne Om man er bedsteforælder eller ej...

ja... vi måtteogså hænge store skilte op og sende sedler med hjem... for det er jo ik ok!!

Anmeld

24. april 2012

TNBC

Pikku Myy skriver:

Men hvordan? Havde de trukket en stol hen? Var de kravlet op? Eller var den måske ikke lukket ordentligt?

ja, de havde trukket en stol hen, hvor saa den ene stod paa stolen og holdte det ene haandtag oppe og saa tog den anden det andet og saa var de ude. Boern er meget kvikke ud til dags.
Og synes ikke at det er voldsomt at paedagogerne skal ud og aabne for foraelderne. Saa er de sikker paa at de ved hvem der kommer ind og hvilke boern der er blevet hentet. Det er ikke rart naar man sidder og saa kommer der en paedagog hen til en og siger: Er "Anna" blevet hentet? eller noget i den retning..

Jeg har oplevet mange gange hvor at paedagogerne ikke aner hvor et eller flere boern er. Jeg gaar i panik, hvis jeg ikke ved hvor alle er, naar jeg er i en boernhave eller vuggestue, eller bare passer flere boern paa en gang(har ikke oplevet det, naar jeg har passet boern, men i boernehave, aahh jo.)

Anmeld

24. april 2012

TNBC

Mumto3 skriver:

jeg tror ogsaa det kommer an paa paedagogerne. Hvis boerne ikke respektere paedagogerne, eller bare ikke goer hvad der bliver sagt til dem, er der ogsaa stoerre chance for at de goer hvad der passer dem og saa gaar de bare ud. Og paedagogerne faktisk er der for boernerne, saa de foeler sig trygge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.