navnet Damian/en?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

Anonym trådstarter

Nolle skriver:

Damian, synes jeg. 

Er herre vild med det navn ;D

Okay! Jeg er nemlig mest til at det er Damien, men begge dele er fine! Min kæreste er også super vild med det, det var det første navn han nævnte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

BellaT

Da jeg så navnet tænkte jeg straks på djævelen/Satan. Ved ikke hvorfor egentligt. Det har jeg åbenbart glemt. Men efter at have læst de andre svar er jeg ikke den eneste, kan jeg se.. Men det er muligt at jeg bygger det på noget så tyndt som en gyserfilm..

Jeg bryder mig ikke om det. Alene pga de associationer det giver. Ligesom navnet Loke.

Men hvis det er navnet I elsker, så er det jo NAVNET. 

Anmeld

23. april 2012

LR85

Bryder mig bestemt ikke om det. 

Svært a forklare, synes bare ikke det er så pænt

Anmeld

23. april 2012

Anonym trådstarter

Da jeg så navnet tænkte jeg straks på djævelen/Satan. Ved ikke hvorfor egentligt. Det har jeg åbenbart glemt. Men efter at have læst de andre svar er jeg ikke den eneste, kan jeg se.. Men det er muligt at jeg bygger det på noget så tyndt som en gyserfilm..

Jeg bryder mig ikke om det. Alene pga de associationer det giver. Ligesom navnet Loke.

Men hvis det er navnet I elsker, så er det jo NAVNET. 

okay, tak for svar Ja, der er nok en forbindelse der, men der er 0 % religiøsitet i dette hjem, derfor er navne der forbindes med dette intet problem - synes det er langt være at kalde sit barn for Stalin, elvis, Hitler osv  

Synes først det med religion bliver et problem når man direkte opkalder sine børn efter det

jeg er ikke selv helt hooked på det, men det er min kæreste

Anmeld

23. april 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Den har jeg set, men det siger mig slet ikke noget. Men jeg er ikke religiøs, så for mig findes der ingen "djævel", så det er heldigvis ikke et problem men tak for svar!

Sad lige og tænkte over navnet, og det har da også en vis lighed med Demon, så kan også være derfor. Hvis man går efter det græske navn tror jeg at det staves Damion.

/Fenja

Anmeld

23. april 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Bryder mig bestemt ikke om det. 

Svært a forklare, synes bare ikke det er så pænt

okay, tak

Anmeld

23. april 2012

Nolle

Anonym skriver:

Okay! Jeg er nemlig mest til at det er Damien, men begge dele er fine! Min kæreste er også super vild med det, det var det første navn han nævnte.

Okay . men hva' hvis du skal gå efter alle vores andres menning, så ville I jo alrig kommer frem med et navn ;D 
Så de i synes skal det jo være ;D 

Anmeld

23. april 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Sad lige og tænkte over navnet, og det har da også en vis lighed med Demon, så kan også være derfor. Hvis man går efter det græske navn tror jeg at det staves Damion.

/Fenja

Det er da meget logisk, i så fald
uden at have tjekket op på det, mener jeg at Damian med a er græsk. 

Anmeld

23. april 2012

Rsa

Anonym skriver:

okay

Mine børn skal helst have navne der kan udtales på engelsk, af praktisk årsager. Ydermere er Damian/en græsk - at der er mange der hedder det i engelsk-talende lande har jo noget at gøre med, at det er nemt og bekvemt at udtale på engelsk  Derudover bliver mine børn tosprogede, så det er fint nok. 

Så passer det jo fint til dit barn

Det var heller ikke for at være strid - har selv en datter der hedder Elenaog Angelica til mellemnavn. Navnet er af spansk afstamning, og da hendes far har rødder i Peru og Spanien, har vi valgt at give hende navn derefter samt give hendes peruvianske oldemors navn videre -Angelica.

Anmeld

23. april 2012

Anonym trådstarter

Nolle skriver:

Okay . men hva' hvis du skal gå efter alle vores andres menning, så ville I jo alrig kommer frem med et navn ;D 
Så de i synes skal det jo være ;D 

nej, er du da vimmer! hehe. Jeg har også som regel meget bestemte holdninger med navne - enten fungerer de, eller så gør de ikke. Men Damian/en er jeg slet ikke sikker på, jeg er lige midt imellem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.