Graviditetsdiabetes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

nielsen80

Nessie skriver:

Jeg fik også gravidetsdiabetes, og syntes ikke det var specielt besværligt.

Skulle måle mit blodsukker halvanden time efter morgenmaden, og så ellers bare spise nogenlunde normalt og selvfølgelig undgå de søde sager.

Fordelen var, at jeg ikke måtte gå længere end til terminen, og da jeg både havde bækkenløsning og en kæmpe mave var det en befrielse at vide, at jege ikke kom til at gå over tid.
En anden ting var at der blev holdt godt øje med mig under igangsættelsen, og det bevirkede en hurtig beslutning om KS. Havde jeg skulle gå rundt i timevis med veer, inden jeg kom på fødegangen, er det ikke godt at vide, og Daniel havde taget skade, men det havde intet med sukekrsygen at gøre, kun en dårlig moderkage

ok ja det lyder da egentlig ikke specielt slemt - vil dog selvfølgelig helst undgå det, men nu må vi se. Kæmper på nuværende tidspunkt heldigvis ikke med andre besværligheder i forbindelse med graviditeten, så det ville da næsten også være for heldigt, hvis alt gik helt efter bogen.

Men tak for svaret Nessie - det giver lidt ro at vide, at hvis det er graviditetssukkersyge, så er det ikke jordens undergang. Og i en helt anden boldgade - hold op hvor jeg håber på en opdatering fra dig om nogle måneder, der siger der er endnu et lille ivf-syd mirakel på vej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

Nessie

nielsen80 skriver:

ok ja det lyder da egentlig ikke specielt slemt - vil dog selvfølgelig helst undgå det, men nu må vi se. Kæmper på nuværende tidspunkt heldigvis ikke med andre besværligheder i forbindelse med graviditeten, så det ville da næsten også være for heldigt, hvis alt gik helt efter bogen.

Men tak for svaret Nessie - det giver lidt ro at vide, at hvis det er graviditetssukkersyge, så er det ikke jordens undergang. Og i en helt anden boldgade - hold op hvor jeg håber på en opdatering fra dig om nogle måneder, der siger der er endnu et lille ivf-syd mirakel på vej.

Jeg syntes overhovedet ikke det var slemt

Bagte æbletærte den ene dag, og spiste det om aftenen, det var helt tydeligt at se på blodsukkeret om morgenen, så det gjorde jeg kun den ene gang

Skal man se positivt på det, så får man jo også den lille at se nogle gange, når de skal skanne, for at se om h*n er ved at blive for stor

Jeg håber sådan at det (også) lykkes næste gang, nu har vi i hvert fald ringet til klinikken og sagt at vi er klar og melder os til ved næste mens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.