Graviditetsdiabetes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

nielsen80

for dig og den lille!!!!!

Jeg har det godt tak..  Vi skal hente iglobasserne tilbage i hulen på tirsdag!!!!!!!!!!  Hvis de arter sig.. Men vi har 11stk, så mon ikke det lykkedes...

weeeeee, jeg er snart ruger!!!!

Vi krydser alt hvad vi kan for at de arter sig, men med 11 styks, mon så ikke der er bare et guldæg. Håber virkelig det er jeres tur nu!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

nielsen80 skriver:

Årh det er dejligt at høre og lidt tykke kinder er jo bare enormt sødt. Tusind tak for den historie, det giver lidt ro i sindet.

Rigtig god søndag

Mange tak, og altid noget man kan give en anden lidt ro. God søndag til dig også

Anmeld

22. april 2012

FruStolpe

nielsen80 skriver:

Hej skønne damer,
Jeg var til standard tjek i fredags hos lægen(uge 24 tjek). Alt så umiddelbart fint ud, så jeg gik glad derfra. Jeg skulle så lige aflevere en urinprøve inden jeg gik. Om eftermiddagen ringer sekrætæren og fortæller mig, at jeg har sukker i mit urin, og jeg skal derfor have en glokosebelastningstest......jeg er faktisk lidt i chok, vi har som sådan ikke sukkersyge i vores familie - eller jo min mormor har, men fik det først som 82 årig, som følge af inaktivitet og dårlig livsstil, da hun sidderkørestol og har en meget sød tand. Mit bmi inden graviditet var på 21, og jeg har efter 24 uger taget 6 kg på, så vægten er meget normal....puha håber godt nok ikke jeg har graviditetsdiabetets! Ville lige høre, om der er noget der har haft det, og evt. Ved hvad man om man allerede nu kan gøre noget, andet end at leve sundt og motionere så meget som muligt....og så ville jeg høre, om der var nogle som havde oplevet det samme uden at have graviditetsdiabetets-må indrømme jeg er gået lidt amok, og smidt alt sukker og hurtige kulhydrater ud herhjemme

Håber der er nogle der kan dele lidt erfaringer

Husk lige på at meget frugt også kan få testen til at slå ud.

Der er store mængder frugtsukker i mange typer frugt. Bare så ikke du går amok i søde frugter døgnet inden du skal testes.

Det gjorde jeg selv, og min testt lå kun lige præccis under det tilladtte

Anmeld

22. april 2012

nielsen80

Husk lige på at meget frugt også kan få testen til at slå ud.

Der er store mængder frugtsukker i mange typer frugt. Bare så ikke du går amok i søde frugter døgnet inden du skal testes.

Det gjorde jeg selv, og min testt lå kun lige præccis under det tilladtte

Tak for tippet - tror den står på grove grønsager og magert kød til mig dagen inden testen

Anmeld

22. april 2012

ano14316

nielsen80 skriver:

Hej skønne damer,
Jeg var til standard tjek i fredags hos lægen(uge 24 tjek). Alt så umiddelbart fint ud, så jeg gik glad derfra. Jeg skulle så lige aflevere en urinprøve inden jeg gik. Om eftermiddagen ringer sekrætæren og fortæller mig, at jeg har sukker i mit urin, og jeg skal derfor have en glokosebelastningstest......jeg er faktisk lidt i chok, vi har som sådan ikke sukkersyge i vores familie - eller jo min mormor har, men fik det først som 82 årig, som følge af inaktivitet og dårlig livsstil, da hun sidderkørestol og har en meget sød tand. Mit bmi inden graviditet var på 21, og jeg har efter 24 uger taget 6 kg på, så vægten er meget normal....puha håber godt nok ikke jeg har graviditetsdiabetets! Ville lige høre, om der er noget der har haft det, og evt. Ved hvad man om man allerede nu kan gøre noget, andet end at leve sundt og motionere så meget som muligt....og så ville jeg høre, om der var nogle som havde oplevet det samme uden at have graviditetsdiabetets-må indrømme jeg er gået lidt amok, og smidt alt sukker og hurtige kulhydrater ud herhjemme

Jeg var til glukosebelastning 2 gange og ingen sukkersyge her, 1. gang var fordi jeg er fed. Og anden gang fordi jeg havde sukker i urinen, hvilket jeg udmærket vidste var fordi jeg havde spist alt alt for meget sukker den dag, først en skål chokopops til morgen, så fransk brød med syltetøj og så en rulle poloer...

Så hvis du har spist sødt inden, kan det være derfor. Så tag det roligt.

Det er i øvrigt ikke verdens undergang at få graviditets sukkersyge, det er bare besværligt.

Anmeld

22. april 2012

nielsen80

ano14316 skriver:

Jeg var til glukosebelastning 2 gange og ingen sukkersyge her, 1. gang var fordi jeg er fed. Og anden gang fordi jeg havde sukker i urinen, hvilket jeg udmærket vidste var fordi jeg havde spist alt alt for meget sukker den dag, først en skål chokopops til morgen, så fransk brød med syltetøj og så en rulle poloer...

Så hvis du har spist sødt inden, kan det være derfor. Så tag det roligt.

Det er i øvrigt ikke verdens undergang at få graviditets sukkersyge, det er bare besværligt.

Lyder godt, håber det går mig på samme måde. Nu du siger det bestod min morgenmad faktisk bla. af et glas kakao. Noget jeg ellers aldrig drikker, men var løbet tør for kalktabletter, og kan simpelthen ikke drikke rent mælk, så min Jm har anbefalede et glas kakao i ny og næ. Havde da ikke lige tænkt , det kunne påvirke testen. Håber bare det er det! Og tak for svar dejligt med en positiv historie.

Anmeld

22. april 2012

kvinde84

nielsen80 skriver:

Hej skønne damer,

Hehe, jeg var i samme situation som dig Jeg lever et sundt og aktivt liv (også under graviditet), bmi på lidt under 21 før graviditet og tog meget langtsomt på. Trods det så var der sukker i urinen. Jeg skulle også tage en glukosetest, og følte mig mildt sagt fornærmet. Jeg spiste derudover nærmest ingenting efter jeg havde fået tid til testen, fordi jeg følte mig så dum/kikset over at jeg af alle skulle have sukker i urinen. 

Mit blodsukker var dog slet ikke i nærheden af graviditetsdiabetes, og jeg testede endda min urin lige før jeg skulle ind til den næste blodprøve, bare for at tjekke. Jeg havde meget sukker i urinen, men mit blodsukker var lavt. Så det behøver slet ikke at hænge sammen.

Jeg skulle så igen til GB i uge 32, men da nægtede jeg at tage testen  Havde fået at vide at jeg kunne risikere at føde for tidligt, jeg havde fået lungemodner, bricanyl, pencillin og var bedt om at aflaste max. Jeg kunne simpelthen ikke overskue at stresse over en GB til, og jeg var jo 99% sikker på at alt var ok alligevel. Jeg er bare en af dem med sukker i urinen mens jeg er gravid.

Anmeld

22. april 2012

nielsen80

kvinde84 skriver:

Hehe, jeg var i samme situation som dig Jeg lever et sundt og aktivt liv (også under graviditet), bmi på lidt under 21 før graviditet og tog meget langtsomt på. Trods det så var der sukker i urinen. Jeg skulle også tage en glukosetest, og følte mig mildt sagt fornærmet. Jeg spiste derudover nærmest ingenting efter jeg havde fået tid til testen, fordi jeg følte mig så dum/kikset over at jeg af alle skulle have sukker i urinen. 

Mit blodsukker var dog slet ikke i nærheden af graviditetsdiabetes, og jeg testede endda min urin lige før jeg skulle ind til den næste blodprøve, bare for at tjekke. Jeg havde meget sukker i urinen, men mit blodsukker var lavt. Så det behøver slet ikke at hænge sammen.

Jeg skulle så igen til GB i uge 32, men da nægtede jeg at tage testen  Havde fået at vide at jeg kunne risikere at føde for tidligt, jeg havde fået lungemodner, bricanyl, pencillin og var bedt om at aflaste max. Jeg kunne simpelthen ikke overskue at stresse over en GB til, og jeg var jo 99% sikker på at alt var ok alligevel. Jeg er bare en af dem med sukker i urinen mens jeg er gravid.

Ok, troede faktisk at de to ting hang sammen - men super fedt at høre, fra en i samme situation, uden der var noget om det. Ligesom dig synes jeg, at jeg lever ok sundt - men havde indrømmet haft en lidt usundt uge
Og hvor er det fedt at høre, du stadig ikke har født-nu er du vel snart der, hvor hvis det skulle ske, så er det ikke kritisk..

Anmeld

22. april 2012

kvinde84

nielsen80 skriver:

Ok, troede faktisk at de to ting hang sammen - men super fedt at høre, fra en i samme situation, uden der var noget om det. Ligesom dig synes jeg, at jeg lever ok sundt - men havde indrømmet haft en lidt usundt uge
Og hvor er det fedt at høre, du stadig ikke har født-nu er du vel snart der, hvor hvis det skulle ske, så er det ikke kritisk..

Jeg fik hvertfald at vide at hvis man havde f.eks været til fødselsdag eller lign og spist meget kage, så kan det godt slå ud i urintesten, uden at der er noget som helst i vejen. Jeg er slet ikke til kager og slik, så spiser meget lidt af det, men jeg har alligevel sukkerurin. Også selv hvis jeg havde semi sultet mig

Og ja det er en lettelse at være kommet så langt og baby stadig ligger trygt i maven Nu er jeg faktis slet ikke bekymret mere. Tænker bare at hvis det sker nu, så er det nok også meningen. Baby blev i tirsdag skønnet til 2500, som er meget fint, den sparker for livet, og så kan jeg ikke lade være med at tænke, at da jeg selv var en meget rask/stærk baby (jeg kunne holde hovdet og trille rundt før min mor tog hjem fra fødegangen, på Fær. lå man dengang på hosp. i 5-7 dage efter fødsel) så måske det er det samme med min unge

Anmeld

22. april 2012

Nessie

Jeg fik også gravidetsdiabetes, og syntes ikke det var specielt besværligt.

Skulle måle mit blodsukker halvanden time efter morgenmaden, og så ellers bare spise nogenlunde normalt og selvfølgelig undgå de søde sager.

Fordelen var, at jeg ikke måtte gå længere end til terminen, og da jeg både havde bækkenløsning og en kæmpe mave var det en befrielse at vide, at jege ikke kom til at gå over tid.
En anden ting var at der blev holdt godt øje med mig under igangsættelsen, og det bevirkede en hurtig beslutning om KS. Havde jeg skulle gå rundt i timevis med veer, inden jeg kom på fødegangen, er det ikke godt at vide, og Daniel havde taget skade, men det havde intet med sukekrsygen at gøre, kun en dårlig moderkage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.