Hej skønne damer,
Jeg var til standard tjek i fredags hos lægen(uge 24 tjek). Alt så umiddelbart fint ud, så jeg gik glad derfra. Jeg skulle så lige aflevere en urinprøve inden jeg gik. Om eftermiddagen ringer sekrætæren og fortæller mig, at jeg har sukker i mit urin

, og jeg skal derfor have en glokosebelastningstest......jeg er faktisk lidt i chok, vi har som sådan ikke sukkersyge i vores familie - eller jo min mormor har, men fik det først som 82 årig, som følge af inaktivitet og dårlig livsstil, da hun sidderkørestol og har en meget sød tand. Mit bmi inden graviditet var på 21, og jeg har efter 24 uger taget 6 kg på, så vægten er meget normal....puha håber godt nok ikke jeg har graviditetsdiabetets! Ville lige høre, om der er noget der har haft det, og evt. Ved hvad man om man allerede nu kan gøre noget, andet end at leve sundt og motionere så meget som muligt....og så ville jeg høre, om der var nogle som havde oplevet det samme uden at have graviditetsdiabetets-må indrømme jeg er gået lidt amok, og smidt alt sukker og hurtige kulhydrater ud herhjemme

Håber der er nogle der kan dele lidt erfaringer
Anmeld