Gammeltestamentlige navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

S.Maria

Jeg synes ikke det er mærkeligt. Hellere nogle navne fra biblen, end Jette og Kaj fordi at ens kære hedder/hed det. Det synes jeg personligt ikke om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

Anonym trådstarter

Musen5 skriver:

ALtså jeg har en Benjamin, en Gabriel og en Leah. (Og en Liv der er pissesur over ikke at have et biblesk navn?!?!?)

Der er ikke nogen af de 4 der er døbt, og jeg er ikke specielt troende. Jeg valgte navnene fordi jeg og deres far kunne blive enige om at det skulle være dem.

Det var først da Leah kom til at der var et par stykker der spurgte om det var med vilje at det var bibleske navne. Og nej det er ikk  med vilje.

Det er bare de navne vi godt kan lide og som passer perfekt til børnene.

Leah, Liv, Benjamin og Gabriel (De kan ikke hedde andet ) Billedet er ca 6 mdr gammelt

/Mette (mor til 4 skønne hedninger )

Den eneste der har kommenteret det her er min venindes far der er præst og i øvrigt har konfirmeret mig - sådan Ala 'hvad er det ligger med Linda og de bibelske navne ....?' Han ved jo godt jeg ikke er den der går mest i kirke ;-)

Anmeld

22. april 2012

Anonym trådstarter

S.Maria skriver:

Jeg synes ikke det er mærkeligt. Hellere nogle navne fra biblen, end Jette og Kaj fordi at ens kære hedder/hed det. Det synes jeg personligt ikke om.

Jeg har aldrig haft i tankerne at opkalde mine efter mine bedsteforældre eller Oldeforældre - men nu har de også navne som Jonna , emmy, Bent og Gunnar

Anmeld

22. april 2012

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

nu er jeg mor til 2 drenge der begge har bibelske navne, og selv om jeg ser mig selv som kristen, så er det ikke noget jeg har valgt mine børns navne ud fra.

så nej jeg ville ikke tænke spor over det, og her er det kun min stedfar der har spurgt til det.

Anmeld

22. april 2012

Pigent

Anonym skriver:

Hvad tænker DU om børn med/forældre der har givet deres børn bibelske navne?

Jeg spørger fordi jeg har to drenge med sådanne navne og regner med at et evt 3. barn også vil få et sådan, fordi jeg synes der findes så mange smukke navne i den kategori. Men er det for mærkeligt når man ikke er specielt troende????

Jeg synes ikke det underligt  Hvis i godt kan lide de navne så synes jeg i skal kalde jeres børn det

Anmeld

22. april 2012

Sara.

Anonym skriver:

Jeg har aldrig haft i tankerne at opkalde mine efter mine bedsteforældre eller Oldeforældre - men nu har de også navne som Jonna , emmy, Bent og Gunnar

Emmy er da vildt sødt :-)

Til dit spørgsmål om navne: så nej.. det ville jeg ikke tænke over.

Anmeld

22. april 2012

Lise

Jeg synes ikke det er mærkeligt. Men nu er jeg jo også mor til Simon og Casper. Jeg tror ikke på nogen Gud, men lader mine børn døbe, er medlem af folkekirken og er bruger af kirkens tilbud. Den slags. Og giver altså mine børn bibelske navne. Det var dog en tilfældighed, men jeg synes der er mange fine bibelske navne.  

Skulle der komme en "treer" (hvilket der ikke gør), så ville vi vel følge den sti, vi er startet på

Anmeld

22. april 2012

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

De

Emmy er da vildt sødt :-)

Til dit spørgsmål om navne: så nej.. det ville jeg ikke tænke over.

Udtales med y til sidst - betyder mig på ingen måde, men det ville så også komme sidst i rækken af evt opkaldelser da det er min farmor som jeg ikke kan lide ;-)

Anmeld

22. april 2012

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Jeg synes ikke det er mærkeligt. Men nu er jeg jo også mor til Simon og Casper. Jeg tror ikke på nogen Gud, men lader mine børn døbe, er medlem af folkekirken og er bruger af kirkens tilbud. Den slags. Og giver altså mine børn bibelske navne. Det var dog en tilfældighed, men jeg synes der er mange fine bibelske navne.  

Skulle der komme en "treer" (hvilket der ikke gør), så ville vi vel følge den sti, vi er startet på

Det er også bare sådan en slags kristen jeg er ;-) rart at vide man ikke er alene! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.