Gammeltestamentlige navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.763 visninger
28 svar
0 synes godt om
21. april 2012

Anonym trådstarter

Hvad tænker DU om børn med/forældre der har givet deres børn bibelske navne?

Jeg spørger fordi jeg har to drenge med sådanne navne og regner med at et evt 3. barn også vil få et sådan, fordi jeg synes der findes så mange smukke navne i den kategori. Men er det for mærkeligt når man ikke er specielt troende????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

emsaroto

Anonym skriver:

Jeg spørger fordi jeg har to drenge med sådanne navne og regner med at et evt 3. barn også vil få et sådan, fordi jeg synes der findes så mange smukke navne i den kategori. Men er det for mærkeligt når man ikke er specielt troende????

Jeg synes bestemt ikke det er underligt.

Det er super flotte og gode navne. I min familie (på min mors side) er det på sin vis en tradition at vi har bibelsk mellemnavne, da min mor er katolik (jeg har også været, men er smuttet til frikirken i stedet).

Men nej, det er slet ikke underligt, der er mange flotte navne! 

Anmeld

21. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes man ska kalde sine børn lige det man har lyst til! Syntes nu også at der er mange fine navne at hente fra den kant! Vh stine

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg synes bestemt ikke det er underligt.

Det er super flotte og gode navne. I min familie (på min mors side) er det på sin vis en tradition at vi har bibelsk mellemnavne, da min mor er katolik (jeg har også været, men er smuttet til frikirken i stedet).

Men nej, det er slet ikke underligt, der er mange flotte navne! 

De er nemlig smukke . især drengenavnene

Men vi er  "udøvende" troende. Altså jeg er konfirmeret og børnene er døbt. Men min kæreste er ikke konfirmeret og tror overhovedet ikke på noget! - så derfor ved jeg ikke om det er mærkeligt....

Anmeld

21. april 2012

emsaroto

Anonym skriver:

De er nemlig smukke . især drengenavnene

Men vi er jo netop ikke troende. Altså jeg er konfirmeret og børnene er døbt. Men min kæreste er ikke konfirmeret og tror overhovedet ikke på noget! - så derfor ved jeg ikke om det er mærkeligt....

Det er det da ikke! Slet ikke

Anmeld

21. april 2012

Ciss

Anonym skriver:

De fleste af de navne er så meget brugt i dag, at jeg ikke tænker noget specielt om forældrernes religiøse ståsted pga navnevalget.

Der er enkelte undtagelser: Josef f eks, som for mig altid vil være forbundet med julen, Mattheus er en evangelist...

Jeg tænker jo heller ikke, at forældrerne til alle landets små Odin'er og Freiaer nødvendigvis bekender sig til asatroen. 

Eller at alle små Jamie'er, Victor'er og Lilly'er nødvendigvis må have engelsktalende slægt, selvom navnene antyder det. De er blevet almindelige navne i sproget, og så tænker jeg ikke mere over det end over om folk hedder Niels eller Luna eller Ludvig.

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Syntes man ska kalde sine børn lige det man har lyst til! Syntes nu også at der er mange fine navne at hente fra den kant! Vh stine

Jeg synes også at det ville lyde mærkeligt hvis der kom en Gudrun eller Otto ind i søskendeflokken når vi nu er begyndt i den bane

Men jeg tænker om vi/de bliver sat i en bestemt bås fordi de nu har de navne...
For mig er det jo bare smukke navne

Anmeld

21. april 2012

lio

Jeg er selv ikke troende og bider heller ikke mærke i disse navne, alene af den grund. Elsker selv et navn som er noget jehovas agtigt og har planer om at bruge det trods vi ikke tror på hverken det eller andet herhjemme.

Anmeld

21. april 2012

emsaroto

Anonym skriver:

Jeg synes også at det ville lyde mærkeligt hvis der kom en Gudrun eller Otto ind i søskendeflokken når vi nu er begyndt i den bane

i bås!? 
Jeg tror ikke engang folk er klar over halvdelen af bibelskenavne hehe 

Anmeld

21. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Tror ik de bliver sat i bås, bare fordi de har bibelske navne! 

+ det er jo også blevet mere normalt med mere "fremmede" navne i det danske land. Ka godt li at det hele er lidt blandet! 

Blev også lige inspirer til en lille navnelege efter at ha læst dit indlæg, så det er lige blevet oprettet. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.