Gammeltestamentlige navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

De fleste af de navne er så meget brugt i dag, at jeg ikke tænker noget specielt om forældrernes religiøse ståsted pga navnevalget.

Der er enkelte undtagelser: Josef f eks, som for mig altid vil være forbundet med julen, Mattheus er en evangelist...

Jeg tænker jo heller ikke, at forældrerne til alle landets små Odin'er og Freiaer nødvendigvis bekender sig til asatroen. 

Eller at alle små Jamie'er, Victor'er og Lilly'er nødvendigvis må have engelsktalende slægt, selvom navnene antyder det. De er blevet almindelige navne i sproget, og så tænker jeg ikke mere over det end over om folk hedder Niels eller Luna eller Ludvig.

Nej. "Almindelige" navne som Kasper, Simon, Peter, Thomas og Jonas er jo bibelske navne Kunne nu heller ikke finde på at kalde mit barn for Jesus eller Moses - det er alligevel for meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

Anonym trådstarter

Laijona Äiti skriver:

Jeg er selv ikke troende og bider heller ikke mærke i disse navne, alene af den grund. Elsker selv et navn som er noget jehovas agtigt og har planer om at bruge det trods vi ikke tror på hverken det eller andet herhjemme.

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

emsaroto skriver:

i bås!? 
Jeg tror ikke engang folk er klar over halvdelen af bibelskenavne hehe 

Anmeld

21. april 2012

BellaT

Jeg tænker ikke noget specielt. Der er SÅ mange navne og navne"kategorier" idag. Frit valg på alle hylder.

Som en anden også skrev, så tror jeg heller ikke at forældre til børn med de nordiske gudenavne, er meget optaget af nordisk mytologi og asatro.

Jeg ville ihvertfald ikke sætte jer i bås som meget kristne pga jeres børns navne.

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

BellaT skriver:

Jeg tænker ikke noget specielt. Der er SÅ mange navne og navne"kategorier" idag. Frit valg på alle hylder.

Som en anden også skrev, så tror jeg heller ikke at forældre til børn med de nordiske gudenavne, er meget optaget af nordisk mytologi og asatro.

Jeg ville ihvertfald ikke sætte jer i bås som meget kristne pga jeres børns navne.

Anmeld

22. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvad tænker DU om børn med/forældre der har givet deres børn bibelske navne?

Jeg spørger fordi jeg har to drenge med sådanne navne og regner med at et evt 3. barn også vil få et sådan, fordi jeg synes der findes så mange smukke navne i den kategori. Men er det for mærkeligt når man ikke er specielt troende????

Jeg synes ikke det er underligt. Du har jo ret, der er mange flotte bibelske navne

Anmeld

22. april 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg synes ikke det er underligt. Du har jo ret, der er mange flotte bibelske navne

:-)

Anmeld

22. april 2012

Musen5

Anonym skriver:

Hvad tænker DU om børn med/forældre der har givet deres børn bibelske navne?

Jeg spørger fordi jeg har to drenge med sådanne navne og regner med at et evt 3. barn også vil få et sådan, fordi jeg synes der findes så mange smukke navne i den kategori. Men er det for mærkeligt når man ikke er specielt troende????

ALtså jeg har en Benjamin, en Gabriel og en Leah. (Og en Liv der er pissesur over ikke at have et biblesk navn?!?!?)

Der er ikke nogen af de 4 der er døbt, og jeg er ikke specielt troende. Jeg valgte navnene fordi jeg og deres far kunne blive enige om at det skulle være dem.

Det var først da Leah kom til at der var et par stykker der spurgte om det var med vilje at det var bibleske navne. Og nej det er ikk  med vilje.

Det er bare de navne vi godt kan lide og som passer perfekt til børnene.

Leah, Liv, Benjamin og Gabriel (De kan ikke hedde andet ) Billedet er ca 6 mdr gammelt

/Mette (mor til 4 skønne hedninger )

Anmeld

22. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Nej. "Almindelige" navne som Kasper, Simon, Peter, Thomas og Jonas er jo bibelske navne Kunne nu heller ikke finde på at kalde mit barn for Jesus eller Moses - det er alligevel for meget

Det er faktisk os det jeg tænker, altså at de alm. brugte bibelske navne er fine men står af ved moses, josef, gabriel, magdalene osv

Anmeld

22. april 2012

Lone Jakobsen

nu er jeg mor til 2 drenge der begge har bibelske navne, og selv om jeg ser mig selv som kristen, så er det ikke noget jeg har valgt mine børns navne ud fra.

så nej jeg ville ikke tænke spor over det, og her er det kun min stedfar der har spurgt til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.