Nogle rhesus negative??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

Sara_S

Jeg er også rhesus negativ og både Tristan (som nu er 1 1/2 år gammel) og den lille jeg har i maven er rhesus positiv. Lægen fandt ud af det efter  han tog blodprøver ved første lægebesøg. Jeg har fået en sprøjte i uge 29 med Tristan og en inden 72 timer efter fødsel (og det samme sker denne gang).

Kan heller ikke forstå , hvad er problemet med dine blodprøver... det er jo ikke lægen selv, som skal analysere dem... der bruger vel et laboratorium...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

pemiro

Sara_S skriver:

Jeg er også rhesus negativ og både Tristan (som nu er 1 1/2 år gammel) og den lille jeg har i maven er rhesus positiv. Lægen fandt ud af det efter  han tog blodprøver ved første lægebesøg. Jeg har fået en sprøjte i uge 29 med Tristan og en inden 72 timer efter fødsel (og det samme sker denne gang).

Kan heller ikke forstå , hvad er problemet med dine blodprøver... det er jo ikke lægen selv, som skal analysere dem... der bruger vel et laboratorium...

Jeg forstår heller ikke hvad problemet er.. Kan ikke se hvor svært det kan være at ta en prøve, krydse af hvad de skal teste for og så sende den til sygehuset hvor de tester...

Jeg har nu fire gange fået tilbage at jeg er 0 rh negativ.. Ja det er jeg da ligesom klar over.. 

Men må få min læge til at sende mig ind til sygehuset for at få taget den prøve, for orker ikke flere fejl nu.. Slet ikke når jeg kan se at ingen andre har haft problemer med deres prøver...

Anmeld

21. april 2012

pemiro

Rsa skriver:

Er rhesusabe negativ.... Fik ingen forbyggende anti d, da jeg var gravid med min søn, de var slet ikke et tilbud dengang. Han viste sig så også at være negativ....

Fik anti d inden og efter fødslen med min da jeg var gravid med min datter, nu på 16 måneder. Der var det sådan at det kun var nogle kommuner der gav anti d inden og efter. Før det var det ganske normalt, at man kun fik det efter fødslen, hvis barnet viste sig at være positiv.

Forstår godt din bekymring, men man har i mange år ikke forbygget dannelse af antistoffer, forbyggelsen er/har været et projekt...

Så uanset hvad, skal det nok gå Og der er bevidsthed om, at du er rhesus negativ og du vil derfor få anti, om nødvendigt, lige efter fødslen 

Godt det snildt kan nåes efter fødsel, for var da elles helt sikker på jeg ikke ville nå det nu der stadig er bøvl...

Men det er sku bare træls at stå og vide man måske skal ha de stoffer, men ikk aner en skid endnu...

Men lægen må sende mig på sygehuset til næste prøve, for gidr ikke risikere flere der ikke virker nu!

Anmeld

21. april 2012

pemiro

norenberg skriver:

Er resus negativ og har ved alle tre unger fået en sprøjte i uge 28 - 30 og så igen få timer efter fødslen....

Det er også det jeg har fået at vide der skal ske, men det hjælper jo så bare ikke at der gang på gang er fejl med mine blodprøver..

Den sidste her ku sekretæren se lægen havde krydset af at de sku tjekke min og barnets rhesus type, men sygehuset har kun givet min type tilbage.. Sikkert nok fordi blodprøven er sendt for sent.. Sku ikk undre mig :/

Anmeld

21. april 2012

pemiro

JonTri skriver:

Jeg er rhesus negativ. Ved 2. lægeus tog de en blodprøve. Ved min søn viste den at han var positiv. Under denne graviditet ku det ik påvises. Begge gange har jeg fået Anti-d i uge 29-30... Og igen efter fødslen. Grunden til at det gives inden er, hvis moderkagen sku løsne sig. Så eliminerer man risikoen for problemer der. Ved min store dreng på knap 4 gav man det kun efter fødslen.

Hvor jeg kommer fra har man altså gjort det dobbelt i over 2 år.

Er du negativ og barnet positiv kan det blive meget alvorligt, hvis i blander blod!!!

Kan man risikere at blande blod under graviditeten? Eller er det først under fødsel?

Anmeld

21. april 2012

mukka88

pemiro skriver:

Og der var slet ingen problemer med dine blodprøver?

Jeg startede med at få taget blodprøver der i uge 25 ca og der er endnu ikke kommet et resultat pga forkerte/ubrugelige blodprøver.. Det er sådn en smule træls..

Næj slet ikke fik svar 2 dage efter så det kunne slet ikke havde været bedre forstår slet ikke det kan være sådan en problem for dem! Har du snakket med din jordmor om dette?

Anmeld

21. april 2012

pemiro

mukka88 skriver:

Næj slet ikke fik svar 2 dage efter så det kunne slet ikke havde været bedre forstår slet ikke det kan være sådan en problem for dem! Har du snakket med din jordmor om dette?

Min jm skulle bruge svaret fra den første prøve, som jo så ikke var der.. Så hun sagde jeg måtte få lægen til at styre det forløb.. 

Så jeg er jo ligesom lidt mig selv der kæmper for at få et svar lige pt :/

Anmeld

21. april 2012

MariaJ

Kan man risikere at blande blod under graviditeten? Eller er det først under fødsel?

Hvis alt er normalt blander du ikke blod med barnet før i forbindelse med fødslen. Det kan dog ske under graviditeten også, og jeg ved faktisk ikke hvordan man normalt opdager det. Jeg blev checket i forbindelse med at jeg måske havde haft vandafgang og de fandt lidt antistoffer i mit blod. Jeg fik anti-D sprøjte med det samme og er blevet checket hver fjortende dag siden.

Jeg tror ikke der normalt er grund til bekymring. I min første graviditet fik jeg først anti-D efter fødslen.

Anmeld

21. april 2012

mukka88

pemiro skriver:

Min jm skulle bruge svaret fra den første prøve, som jo så ikke var der.. Så hun sagde jeg måtte få lægen til at styre det forløb.. 

Så jeg er jo ligesom lidt mig selv der kæmper for at få et svar lige pt :/

Nåh, dårligt! virkeligt dårligt! syntes jeg! Hvis din læge ikke kan styre en enkelt blodprøve ville jeg da overveje at skifte læge! Håber det lykkes dig at få styr på det!

Anmeld

21. april 2012

pemiro

mukka88 skriver:

Nåh, dårligt! virkeligt dårligt! syntes jeg! Hvis din læge ikke kan styre en enkelt blodprøve ville jeg da overveje at skifte læge! Håber det lykkes dig at få styr på det!

Jeg har også fundet en ny læge jeg vil skifte til, jeg skal dog bare lige have snakket med lægen på mandag, fordi de pt er ved at finde ud a hvorfor sygehuset ikke har kommet med det de har bedt om.. 

Så vil ikke egynde at skifte midt i det heel, så går det da først galt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.