Nogle rhesus negative??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

pemiro

An&Jo skriver:

Jeg fik den taget meget sent i forløbet fordi min læge ikke var opmærksom på min blodtype, men de tog bare en blodprøve og så fik jeg svar og en uge efter svaret fik jeg en anti D sprøjte i låret og det samme fik jeg efter min fødsel..

Har lige fået en igen i forbindelse med aborten faktisk og der blev det gjort indenfor en dag det hele

Hvor ville jeg dog ønske det var lige så let for mit edkommende...

Jeg har fået taget fire prøver og ingen har "virket"/givet noget resultat (læge og sygehusfejl)...

Så jeg har endnu intet svar fået, men er blevet fire blodprøver fattigere... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

pemiro

mukka88 skriver:

Jeg er også negativ og fik taget blodprøve i uge 25 , for at konstatere at baby er positiv selvfølgelig Så jeg skal have en sprøjte her i uge 29 og igen en efter jeg har født  

Og der var slet ingen problemer med dine blodprøver?

Jeg startede med at få taget blodprøver der i uge 25 ca og der er endnu ikke kommet et resultat pga forkerte/ubrugelige blodprøver.. Det er sådn en smule træls..

Anmeld

20. april 2012

Ciss

Jeg mener, at jeg fik taget blodprøve to gange i løbet af graviditeten i forbindelse med kontoller hos lægen. Nu fødte jeg ikke i DK, men de testede barnet ved fødslen og kom så et stykke tid bagefter og sagde, at barnet var positivt, og så fik jeg en sprøjte - og alt ok siden dengang. Blev gravid igen. Det samme skete. Jeg regner ikke med at få problemer af det.

Anmeld

20. april 2012

LinLin

pemiro skriver:

Altså

Og der var slet ingen problemer med dine blodprøver?

Jeg er ved den fjerde nu her, og har stadig ikke fået bebses type :/

Ikke andet end at Jeg fik den taget to gange, den blev taget en fredag første gang - og der der åbenbart ikke sendt prøver ind.... Forglemmelse fra min læges side ;-)

Anmeld

20. april 2012

pemiro

DAs mor skriver:

Ikke andet end at Jeg fik den taget to gange, den blev taget en fredag første gang - og der der åbenbart ikke sendt prøver ind.... Forglemmelse fra min læges side ;-)

Kan så regne ud fra dine og de andres svar at jeg tydeligvis bare er ekstremt uheldig

Anmeld

20. april 2012

Rsa

Er rhesusabe negativ.... Fik ingen forbyggende anti d, da jeg var gravid med min søn, de var slet ikke et tilbud dengang. Han viste sig så også at være negativ....

Fik anti d inden og efter fødslen med min da jeg var gravid med min datter, nu på 16 måneder. Der var det sådan at det kun var nogle kommuner der gav anti d inden og efter. Før det var det ganske normalt, at man kun fik det efter fødslen, hvis barnet viste sig at være positiv.

Forstår godt din bekymring, men man har i mange år ikke forbygget dannelse af antistoffer, forbyggelsen er/har været et projekt...

Så uanset hvad, skal det nok gå Og der er bevidsthed om, at du er rhesus negativ og du vil derfor få anti, om nødvendigt, lige efter fødslen 

Anmeld

20. april 2012

JonTri

Jeg er rhesus negativ. Ved 2. lægeus tog de en blodprøve. Ved min søn viste den at han var positiv. Under denne graviditet ku det ik påvises. Begge gange har jeg fået Anti-d i uge 29-30... Og igen efter fødslen. Grunden til at det gives inden er, hvis moderkagen sku løsne sig. Så eliminerer man risikoen for problemer der. Ved min store dreng på knap 4 gav man det kun efter fødslen.

Hvor jeg kommer fra har man altså gjort det dobbelt i over 2 år.

Er du negativ og barnet positiv kan det blive meget alvorligt, hvis i blander blod!!!

Anmeld

21. april 2012

Eliza

Jeg fik lavet Bp, da jeg var ca 5 uger henne for vi anede ikke min blodtype.. Blev noget overrasket da den kom tilbage som rh negativ

Fik taget ny BP da jeg var ca 25 uger henne for at se hvad lillemanden var..Jeg måtte så selv kontakte lægen da jeg først skulle til JM igen 30+ og havde fået afvide jeg skulle stikkes hvis han var positiv.. Heldigvis var han negativ lige som mig og der blev ikke gjort mere..

Anmeld

21. april 2012

norenberg

Er resus negativ og har ved alle tre unger fået en sprøjte i uge 28 - 30 og så igen få timer efter fødslen....

Anmeld

21. april 2012

LouiseRH

Både isabella og jeg er rhesus negative, så her skete ikke en skid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.