Nogle rhesus negative??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

Mor til L&S

pemiro skriver:

Hej alle.

Er her nogen der er rhesus negativ og dermed har fået taget blodprøve for at finde ud af om i skulle ha de antistoffer?

Jeg har meget store problemer med at min læge ikke kan ta blodprøven ordentligt og nu kan sygehuset åbenbart heller ikke magte opgaven..

Så vil bare høre om andre har prøvet det? Og hvordan jeres forløb har. Været? Je er stadig totalt uvidende omkring det rhesus halløj og om jeg skal ha stoffer eller ej..

Hilsen en fortvivle og gal gravid

Ja mig

Jeg har fået taget blodprøven og afventer svar på på lillebrors blodtype.. ved min datter var alt ok...

Men ja det er lidt forvirrende, men du kan læse meget om det på nettet - evt sundhed.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Kruse90

Hejsa

Jeg er også rhesus negativ. Jeg fik taget en blodprøve der bestemte lillepigen blodtype.
Der var ingen antistoffer, og dermå er min baby vel også rhesus negativ.
Jeg skal i hvertfald ikke have en sprøjte

Kram

Anmeld

20. april 2012

Laura.

pemiro skriver:

Hej alle.

Er her nogen der er rhesus negativ og dermed har fået taget blodprøve for at finde ud af om i skulle ha de antistoffer?

Jeg har meget store problemer med at min læge ikke kan ta blodprøven ordentligt og nu kan sygehuset åbenbart heller ikke magte opgaven..

Så vil bare høre om andre har prøvet det? Og hvordan jeres forløb har. Været? Je er stadig totalt uvidende omkring det rhesus halløj og om jeg skal ha stoffer eller ej..

Ja, jeg er negativ og datteren er positiv.. jeg fik to - en før fødsel og en efter.. her var der ingen problemer, så det er da ærgeligt at du må igennem sådan noget sjusk..

Anmeld

20. april 2012

LinLin

Jeg er. Første barn var eg positiv, andet negativ....
Fil sprøjte er par dage efter første gang og efter min sa... Anden gang fik jeg taget blodprøve i omkring 25. Uge....

Anmeld

20. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
pemiro skriver:

Det er nemlig noget helt nyt.. Og siden der ved 2. Lægebesøg har de taget blodprøver på mig for at finde ud af om jeg skal have de antistoffer.. Jeg har efterhånden fået taget 4 blodprøver kun til det her og er faktisk ved at miste moder lidt til at det skal lykkedes..

Min jm har sagt at min læge skal køre det løb nu fordi det har taget så lang tid, så hun ikke kan "nå" det længere..

At denne prøve så også er gået galt gør jo bare at man mister modet endnu mere :/

Ved du om det gør noger man ikke når at få dem i graviditeten?

Tror ik der sker noget, hvis ik du når at få den inden du føder! Sidste gang fik jeg den også først efter at jeg havde født. Det ska bare være senest 3 dage efter fødslen! Sådan har det jo også altid været før i tiden og ved ik hvorfor det er blevet  ændret. Vh stine

Anmeld

20. april 2012

pemiro

Mor til Liva skriver:

Ja mig

Jeg har fået taget blodprøven og afventer svar på på lillebrors blodtype.. ved min datter var alt ok...

Men ja det er lidt forvirrende, men du kan læse meget om det på nettet - evt sundhed.dk

Tusind tak for link. Det vil jeg se på når jeg får lidt tid

Anmeld

20. april 2012

pemiro

DAs mor skriver:

Jeg er. Første barn var eg positiv, andet negativ....
Fil sprøjte er par dage efter første gang og efter min sa... Anden gang fik jeg taget blodprøve i omkring 25. Uge....

Og der var slet ingen problemer med dine blodprøver?

Jeg er ved den fjerde nu her, og har stadig ikke fået bebses type :/

Anmeld

20. april 2012

pemiro

StineW79 skriver:

Tror ik der sker noget, hvis ik du når at få den inden du føder! Sidste gang fik jeg den også først efter at jeg havde født. Det ska bare være senest 3 dage efter fødslen! Sådan har det jo også altid været før i tiden og ved ik hvorfor det er blevet  ændret. Vh stine

Okay. Rart at vide man sagtens kan vente.. Har jo knokle for at få min læge til at få taget de lorte blodprøver rigtigt fordi jeg havde fået at vide jeg sku ha stoffet inden fødsel.. Så blev da helt bange for ikke at nå det

Anmeld

20. april 2012

An&Jo

pemiro skriver:

Hej alle.

Jeg fik den taget meget sent i forløbet fordi min læge ikke var opmærksom på min blodtype, men de tog bare en blodprøve og så fik jeg svar og en uge efter svaret fik jeg en anti D sprøjte i låret og det samme fik jeg efter min fødsel..

Har lige fået en igen i forbindelse med aborten faktisk og der blev det gjort indenfor en dag det hele

Anmeld

20. april 2012

mukka88

pemiro skriver:

Hej alle.

Jeg er også negativ og fik taget blodprøve i uge 25 , for at konstatere at baby er positiv selvfølgelig Så jeg skal have en sprøjte her i uge 29 og igen en efter jeg har født  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.