Det med om de får sovet nok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2012

Mettefpigen

Zafir skriver:

Ai det var godtnok også lidt da... Jeg tror som mor at jeg ville være mega træt...

Jeg var også mega smadret... Samtidig med at jeg havde/har en kæreste som har natarbejde og en mor der lå på sygehuset så det var ikke sjovt... Det var et rent helvede....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

modesty

Min SP siger til mig at så længe barnet virker tilpas og veludhvilet og ikke træt og udmattet, så er det fint. Der er nogle voksne der skal have 9 timer og andre der kan klare sig med 5. Sådan er det også for børn.

Og det synes jeg egentlig er helt logisk. Hvis hun ikke virker træt, hvad er så problemet? Altså udover "eksperterne".  

Anmeld

19. april 2012

Zafir

Zeus skriver:

Cajsa sover omkring 12-13 timer om natten.. Fra kl.18.30 til kl.07-07.30 om morgenen.. Men så sover hun til gengæld ikke særligt meget om dagen, nogen gange helt ned til 30 min

Argh en halv time?! phew... Tror Frigg ville være mega gnaven hvis hun kun sov i en halv time om dagen. mmm...
Børn er godtnok forskellige

Anmeld

19. april 2012

Zafir

modesty skriver:

Min SP siger til mig at så længe barnet virker tilpas og veludhvilet og ikke træt og udmattet, så er det fint. Der er nogle voksne der skal have 9 timer og andre der kan klare sig med 5. Sådan er det også for børn.

Og det synes jeg egentlig er helt logisk. Hvis hun ikke virker træt, hvad er så problemet? Altså udover "eksperterne".  

Nok ikke så meget i virkeligheden. Men jeg vil bare gøre det bedste for hende jo

Anmeld

19. april 2012

Zeus

Zafir skriver:

Argh en halv time?! phew... Tror Frigg ville være mega gnaven hvis hun kun sov i en halv time om dagen. mmm...
Børn er godtnok forskellige

Hun er heller ikke helt tilfreds de dage, hvor hun kun har sovet 30 min.. Dagplejemoren startede med at ligge hende helt væk fra de andre børn, fordi hun troede at det måske var dem der vækkede hende. Så rykkede hun hende igen, fordi der nu var larm ude fra vejen.. Og nu er hun så rykket indenfor, også uden held.. Hun vil bare ikke have en lang middagslur

Jo, lige så snart jeg lægger planer, så snupper hun lige 2 1/2 time

Anmeld

19. april 2012

Røverdatter

Brik har aldrig været et 'sovende' barn. Heller ikke som nyfødt. Vi oplevede ikke den der som mange andre gjorde/gør med at de bare sover heeelt vildt de første uger.

Og nu sover han endnu mindre. Han tager 3 lure om dagen på højest 50 min. og om natten spiser han ved mig hver 2. time, kommer i seng kl. 20 og vågner kl. 06.30

Men jeg tænker ikke så meget over at han skal sove mere - kun her på det sidste, han bliver større og større og jeg synes det ser ud til at han godt kunne bruge mere søvn i løbet af dagen og natten, men mon ikke det kommer snart?

Anmeld

19. april 2012

Zafir

Zeus skriver:

Hun er heller ikke helt tilfreds de dage, hvor hun kun har sovet 30 min.. Dagplejemoren startede med at ligge hende helt væk fra de andre børn, fordi hun troede at det måske var dem der vækkede hende. Så rykkede hun hende igen, fordi der nu var larm ude fra vejen.. Og nu er hun så rykket indenfor, også uden held.. Hun vil bare ikke have en lang middagslur

Jo, lige så snart jeg lægger planer, så snupper hun lige 2 1/2 time

ush... :-S Det er hverken larm eller noget, der vækker Frigg... jeg aner faktisk ikke hvad der vækker hende.

Men typisk at hun så snupper en lang lur, hvis I skal noget

Anmeld

19. april 2012

modesty

Zafir skriver:

Nok ikke så meget i virkeligheden. Men jeg vil bare gøre det bedste for hende jo

Ja, det kan jeg godt forstå.

Nu er jeg på første barn, og han er kun 6 mdr., men jeg er efterhånden ved at lære at de dér fasttømrede regler om det ene og det andet måske i virkeligheden ikke behøver at være helt så fasttømrede. SP'en siger én ting, lægen siger en anden og moren siger en tredje. Det er nok ikke en katastrofe ligegyldigt hvem af dem man vælger at stole på.

Småbørnsforældre er nogle gange helt fanatiske med hvordan tingene partout SKAL være (snakker ikke om dig her), men de glemmer at for en generation siden, ja nogle gange bare for en 5-10 år siden var retningslinjerne helt anderledes og det betyder altså ikke at de børn der var babyer dengang er blevet hverken retarderede eller handicappede. Børn er jo "bare" mennesker som os. Jeg tror at man kommer meget langt ved blot at observere sit barn.

Selvfølgelig er der regler der skal overholdes, det er klart. Og så er der gråzonerne. Jeg tror at det her er en gråzone. 

Anmeld

19. april 2012

Zafir

modesty skriver:

Ja, det kan jeg godt forstå.

Nu er jeg på første barn, og han er kun 6 mdr., men jeg er efterhånden ved at lære at de dér fasttømrede regler om det ene og det andet måske i virkeligheden ikke behøver at være helt så fasttømrede. SP'en siger én ting, lægen siger en anden og moren siger en tredje. Det er nok ikke en katastrofe ligegyldigt hvem af dem man vælger at stole på.

Småbørnsforældre er nogle gange helt fanatiske med hvordan tingene partout SKAL være (snakker ikke om dig her), men de glemmer at for en generation siden, ja nogle gange bare for en 5-10 år siden var retningslinjerne helt anderledes og det betyder altså ikke at de børn der var babyer dengang er blevet hverken retarderede eller handicappede. Børn er jo "bare" mennesker som os. Jeg tror at man kommer meget langt ved blot at observere sit barn.

Selvfølgelig er der regler der skal overholdes, det er klart. Og så er der gråzonerne. Jeg tror at det her er en gråzone. 

Jeg ved også godt det bare er anderledes, nu her med Frigg... Jeg tænker mere over tingene på mine gamle dage...
Med Idun tænkte jeg ikke så meget på det.

Mmmm...

Men altså - hun ER glad og skøn om dagen selvom hun står op. kl. kvart i 5 selvom mor ikke syntes dete r skønt.

Anmeld

19. april 2012

Zeus

Zafir skriver:

ush... :-S Det er hverken larm eller noget, der vækker Frigg... jeg aner faktisk ikke hvad der vækker hende.

Men typisk at hun så snupper en lang lur, hvis I skal noget

Jeg tror heller ikke der er noget der vækker hende som sådan, tror simpelthen hun bliver udhvilet om natten, ved at sove så mange timer i træk..

Men jeg ville nu ikke bytte med Friggs soverutiner, for jeg er som regel færdig kl.19, så hun må endelig ikke komme senere i seng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.