Det med om de får sovet nok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.466 visninger
24 svar
0 synes godt om
19. april 2012

Zafir

Jeg syntes jeg læser og hører og alt muligt, hvor mange tiiiimer de der unger skal sove. Og Frigg sover faktisk også helt ok - for det meste... mmm...

Men så i en periode har hun haft de der flip (også her på det sidste), hvor hun er vågen 1-3 timer om natten. Det har hun så ikke været de sidste dage, men tilgengæld vågnet MOTHERFUCKING tidligt... Altså vi taler i morges kl. kvart i 5!!!

Jeg forsøger at putte hende så tidligt som muligt, men hun skal 1. være putte klar (altså træt nok til at sove) og 2. så skal vi være færdige med 'aften rutinerne'. Altså aftensmad, hyggetid, skiftning, skiftetøj osvosv...

Så hvis jeg regner det sammen, er det i perioder virkelig svært at få hende over de der 11-12 timer i døgnet... også læser man alle steder, at små børn SKAL have 12-14 timer i døgnet

Og hun sover jo rigtig dejligt til middag og sover for det meste 3 timer til middag. Men nogen dage sover hun jo kun 8-9 timer om natten.

Hun er jo rigtig glad og dejlig osv om dagen, så det går jo rigtig godt. Jeg syntes bare det 'runger' i hovedet, med de der 'eksperter', der siger hvad børn SKAL.

Tager jeg det for bogstaveligt? Skal jeg bare sige: hun er glad og dejlig om dagen og sover det hun kan

Hvor meget når jeres puslinger op på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

Janni.

Man kan jo ikke tvinge hende til at sove, hvis ikke hun kan. Her sover Silas nu efter "eksperternes råd", men det gjorde han altså ikke som spæd/nyfødt. Og han virker ikke til at have taget skade. 

Og så længe hun trives, så kan jeg ikke se noget problem i det, altså på den front. Selvfølgelig er det træls med natteroderi og at hun står op før hønsene, men ellers vil jeg ikke gå op i det. 

Anmeld

19. april 2012

Zafir

Janni. skriver:

Man kan jo ikke tvinge hende til at sove, hvis ikke hun kan. Her sover Silas nu efter "eksperternes råd", men det gjorde han altså ikke som spæd/nyfødt. Og han virker ikke til at have taget skade. 

Og så længe hun trives, så kan jeg ikke se noget problem i det, altså på den front. Selvfølgelig er det træls med natteroderi og at hun står op før hønsene, men ellers vil jeg ikke gå op i det. 

Altså hun har også sovet rigtig meget da hun var lille og i weekenden sover hun også rigtig rigtig meget... mmm... Men står stadig mega tidligt op, men sover så om formiddagen og eftermiddagen også.

Anmeld

19. april 2012

RiUL

Kan huske at min SP gik meget op i at Oliver skulle sove hele tiden da han var spæd - men han ville ikke sove hele tiden, og han har ikke taget skade af det

Og nu sover han de timer han har brug for, det "styrer" han selv Synes det er svært at "tvinge" sit barn til at sove, fx hvis han vågner tidligt og ikke vil sove mere, så må vi jo stå op

Så nej, gør det på "min egen måde" og det fungere helt fint, også de dage hvor han ikke sover 14-16 timer

Anmeld

19. april 2012

Mettefpigen

Det passer heller ikk med at de SKAL sove så mange timer... Lukas har i de første ca 5 måneder sovet MAX 8-10 i døgnet... Jeg har snakket med alle mulige om det, og de siger at babyer sover forskelligt, men så længe at de er glade og friske og ikk trætte hele tiden så får de den søvn de har brug for......

Anmeld

19. april 2012

Zeus

Zafir skriver:

Jeg syntes jeg læser og hører og alt muligt, hvor mange tiiiimer de der unger skal sove. Og Frigg sover faktisk også helt ok - for det meste... mmm...

Men så i en periode har hun haft de der flip (også her på det sidste), hvor hun er vågen 1-3 timer om natten. Det har hun så ikke været de sidste dage, men tilgengæld vågnet MOTHERFUCKING tidligt... Altså vi taler i morges kl. kvart i 5!!!

Jeg forsøger at putte hende så tidligt som muligt, men hun skal 1. være putte klar (altså træt nok til at sove) og 2. så skal vi være færdige med 'aften rutinerne'. Altså aftensmad, hyggetid, skiftning, skiftetøj osvosv...

Så hvis jeg regner det sammen, er det i perioder virkelig svært at få hende over de der 11-12 timer i døgnet... også læser man alle steder, at små børn SKAL have 12-14 timer i døgnet

Og hun sover jo rigtig dejligt til middag og sover for det meste 3 timer til middag. Men nogen dage sover hun jo kun 8-9 timer om natten.

Hun er jo rigtig glad og dejlig osv om dagen, så det går jo rigtig godt. Jeg syntes bare det 'runger' i hovedet, med de der 'eksperter', der siger hvad børn SKAL.

Tager jeg det for bogstaveligt? Skal jeg bare sige: hun er glad og dejlig om dagen og sover det hun kan

Hvor meget når jeres puslinger op på?

Cajsa sover omkring 12-13 timer om natten.. Fra kl.18.30 til kl.07-07.30 om morgenen.. Men så sover hun til gengæld ikke særligt meget om dagen, nogen gange helt ned til 30 min

Anmeld

19. april 2012

Musen5

Leah sover fra ca 19.00 til 6-7 stykker og sover så 3 timer til middag.

Hun har så oxo haft en periode hvor hun mente det var en skide god ide at vågne når farmand sku på job (står op kl 04.30) men nu er hun så småt begyndt sin "gamle" rutine igen.

Hun har dog en træls vane med at hun kan vågne i løbet af natten hvor hun så bare ligger og leger med sin nusseklud i 1½ 2 timer... Det er jeg ved at få spat af. For hun skiger ikke eller noget... Hun ligger bare.

Og om morgenen når hun vågner siger hun heller ikk noget. før efter 1 time ca.

/Mette

Anmeld

19. april 2012

Nessie

Jeg har aldrig gået op i, om Daniel sover det han "skal",jeg går ud fra at han sover som han har behov for.

Vi har kortet hans lur i vuggestuen lidt ned.

Han kommer i seng kl. 20, og sover når klokken er mellem 20.30 og 21 de fleste dage, og står op et sted mellem 6 og 7, så han sover altså heller ikke de timerde kloge siger han skal.

Inden vi kortede hans eftermiddagslur ned, vågnede han mange gange om natten, og efter at mor her ikke har fået ordeltlig søvn i 2,5 år, synes jeg det er ren luksus hvis jeg kun skal op til ham 1 gang om natten I nat har han sovet HELE natten, og det sker ikke ret tit. Min krop er åbenbart så vant til at skulle op om natten, så jeg vågner alligevel, de nætter han sover igennem

Anmeld

19. april 2012

Zafir

RiUL skriver:

Kan huske at min SP gik meget op i at Oliver skulle sove hele tiden da han var spæd - men han ville ikke sove hele tiden, og han har ikke taget skade af det

Og nu sover han de timer han har brug for, det "styrer" han selv Synes det er svært at "tvinge" sit barn til at sove, fx hvis han vågner tidligt og ikke vil sove mere, så må vi jo stå op

Så nej, gør det på "min egen måde" og det fungere helt fint, også de dage hvor han ikke sover 14-16 timer

Nej - altså - jeg kan jo ikke tvinge hende. Jeg har virkelig heller ikke selv lyst til at være vågen kl. lort om morgenen og sådan. mmm...

Anmeld

19. april 2012

Zafir

Mettefpigen skriver:

Det passer heller ikk med at de SKAL sove så mange timer... Lukas har i de første ca 5 måneder sovet MAX 8-10 i døgnet... Jeg har snakket med alle mulige om det, og de siger at babyer sover forskelligt, men så længe at de er glade og friske og ikk trætte hele tiden så får de den søvn de har brug for......

Ai det var godtnok også lidt da... Jeg tror som mor at jeg ville være mega træt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.