Tårnhøjt aborttal!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
l.kjoeller skriver:

syns det er til at kaste op over når man tænker på alle dem der har problemer med at få ønskebarnet på naturlig vis (min mand er dårligt disponeret så mig selv inkl). man burde sætte brugerbetaling på - sådan man selv skal betale efter de første 3 medmindre der er særlige omstændigheder .

Mon ikke, der ER brugerbetaling i Rumænien i forvejen? Det er jo langt fra danske forhold. Formentlig satser man på at undgå graviditet, fordi prævention er for dyr. Problemet løses IKKE ved at opkræve flere penge fra en fattig befolkning. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
raca skriver:

et så højt aborttal mener jeg må være et symtom op et samfundsproblem og ikke kun kvinderne der bære skylden,

hvor iorden er det at bruge prevention i landet... hvad siger kirken til det?

hvem følger kirken, manden eller kvinden.

hvem skal udskive p-pillerne, og hvor mange rygter er der i omløb om dem.

hvordan ser man på sex gennerelt, og graviditet,, hvem bære ansvaret for at beskytte sig mod evt sygdomme og graviditeter..

hvor let er det at få fat i prævention?

hvilket alternativt er der.. elendige børnehjem og eller abort,

osv...

jeg syntes der mangler nuancer i artiklen.. sensations artikler er lette nok, men hvad er grunden bag

Anmeld

19. april 2012

Fenja09

raca skriver:

et så højt aborttal mener jeg må være et symtom op et samfundsproblem og ikke kun kvinderne der bære skylden,

hvordan ser man på sex gennerelt, og graviditet,, hvem bære ansvaret for at beskytte sig mod evt sygdomme og graviditeter..

osv...

jeg syntes der mangler nuancer i artiklen.. sensations artikler er lette nok, men hvad er grunden bag

Er helt enig - der må ligge mere bag end at kvinderne "bare" vælger abort i flæng istedet for at bruge prævention.

Og ja, jeg tror faktisk at mange af kvinderne i et land som Rumænien er ekstremt uvidende. Det er et fattigt land og jeg tvivler på at alle har gået i skole eller har særlig meget at sige.

/Fenja

Anmeld

19. april 2012

l.kjoeller

Mor og meget mere skriver:

Mon ikke, der ER brugerbetaling i Rumænien i forvejen? Det er jo langt fra danske forhold. Formentlig satser man på at undgå graviditet, fordi prævention er for dyr. Problemet løses IKKE ved at opkræve flere penge fra en fattig befolkning. 

tvivler på deres brugerbetaling er billigere end prævention, så skulle det da være noget dårligt lønnet at være læge dernede. men kender ikke lige taksterne i rumænien. Hvis ikke de har brugerbetaling, er det nu stadig min holdning at man efter et hvis antal på det offentliges regning selv bør betale. Hvis de HAR brugerbetaling må befolkningen jo have penge nok hvis de har råd til at finansiere op til 10 aborter kontra prævention. HVad er DIT løsningsforslag ?

Anmeld

19. april 2012

FrkZier

M (: skriver:

Har lige set i nyhederne på tv2 (udsendelsen fra kl. 09), at man i Rumænien i stor grad bruger abort som prævention!

Hver 3. kvinde mellem 16 og 50 angiver at have brugt abort som PRÆVENTION (og hvor mange har så lige fået en abort, hvor tanken IKKE var prævention?!?!), og hver 6. kvinde i samme aldersgruppe angiver at have fået mellem 2 og 10 aborter.. 

Jeg er rystet i min grundvold! 

Hvad får mon disse kvinder til at have så lidt respekt for sig selv, deres krop og livet? Uvidenhed? Ligegyldighed? 

Hvad kan man mon gøre, for at nedsætte dette fuldstændig vanvittigt høje aborttal?

(Håber debatten ligger rigtigt, men vidste ikke, hvor jeg ellers skulle ligge den..)

det er noget svineri! - det er forrykt og ja noget svineri!!

Anmeld

19. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
l.kjoeller skriver:

tvivler på deres brugerbetaling er billigere end prævention, så skulle det da være noget dårligt lønnet at være læge dernede. men kender ikke lige taksterne i rumænien. Hvis ikke de har brugerbetaling, er det nu stadig min holdning at man efter et hvis antal på det offentliges regning selv bør betale. Hvis de HAR brugerbetaling må befolkningen jo have penge nok hvis de har råd til at finansiere op til 10 aborter kontra prævention. HVad er DIT løsningsforslag ?

Oplysning, skolegang, uddannelse, viden - og en sober debat om emnet. Lettere adgang til prævention. En langsigtet holdningsændring. 

Der er jo ikke tale om, at nogen bevidst kalkulerer med at skulle have abort og har det som en post på budgettet. Man satser naturligvis på at undgå graviditet, blot med usikre metoder. 

Analfabetisme er et STIGENDE problem i Rumænien, og levestandarden er lav. Det er meget langt fra danske forhold. 

Anmeld

19. april 2012

l.kjoeller

Mor og meget mere skriver:

Oplysning, skolegang, uddannelse, viden - og en sober debat om emnet. Lettere adgang til prævention. En langsigtet holdningsændring. 

Der er jo ikke tale om, at nogen bevidst kalkulerer med at skulle have abort og har det som en post på budgettet. Man satser naturligvis på at undgå graviditet, blot med usikre metoder. 

Analfabetisme er et STIGENDE problem i Rumænien, og levestandarden er lav. Det er meget langt fra danske forhold. 

Mener bare man måske bør have lært det efter et par gange eller 5. men det der skræmmer mig er at der også findes en del i dk der bruger det som prævention. og der er der hvertfald fint informeret.

Anmeld

19. april 2012

Zeus

raca skriver:

osv...

Jeg tror slet ikke vi kan sætte os ind i de problemer de har..

Anmeld

19. april 2012

SHERO

l.kjoeller skriver:

Mener bare man måske bør have lært det efter et par gange eller 5. men det der skræmmer mig er at der også findes en del i dk der bruger det som prævention. og der er der hvertfald fint informeret.

Puhh jeg tvivler virkelig stærkt på der er mange i danmark der bruger abort som prævention... Hvem har lyst til at få en ofte smertefuld medicinsk abort frem for fortrydelsespiller eller p-stav lign. Synes tit der bliver snakket om at mange bruger det sådan, og tvivler virkelig stærkt på det er ret mange...

Anmeld

19. april 2012

l.kjoeller

Tullen85 skriver:

Puhh jeg tvivler virkelig stærkt på der er mange i danmark der bruger abort som prævention... Hvem har lyst til at få en ofte smertefuld medicinsk abort frem for fortrydelsespiller eller p-stav lign. Synes tit der bliver snakket om at mange bruger det sådan, og tvivler virkelig stærkt på det er ret mange...

Ja det skulle man ikke tro folk ville frivilligt vel. Kender ikke desto mindre flere der har fået 4 -5 stykker . har svært ved at forstå man skærer ned alle steder men man stadig kan få så mange gratis aborter herhjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.