Tårnhøjt aborttal!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.068 visninger
25 svar
0 synes godt om
19. april 2012

M (:

Har lige set i nyhederne på tv2 (udsendelsen fra kl. 09), at man i Rumænien i stor grad bruger abort som prævention!

Hver 3. kvinde mellem 16 og 50 angiver at have brugt abort som PRÆVENTION (og hvor mange har så lige fået en abort, hvor tanken IKKE var prævention?!?!), og hver 6. kvinde i samme aldersgruppe angiver at have fået mellem 2 og 10 aborter.. 

Jeg er rystet i min grundvold! 

Hvad får mon disse kvinder til at have så lidt respekt for sig selv, deres krop og livet? Uvidenhed? Ligegyldighed? 

Hvad kan man mon gøre, for at nedsætte dette fuldstændig vanvittigt høje aborttal?

(Håber debatten ligger rigtigt, men vidste ikke, hvor jeg ellers skulle ligge den..)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

An&Jo

M (: skriver:

Har lige set i nyhederne på tv2 (udsendelsen fra kl. 09), at man i Rumænien i stor grad bruger abort som prævention!

Hver 3. kvinde mellem 16 og 50 angiver at have brugt abort som PRÆVENTION (og hvor mange har så lige fået en abort, hvor tanken IKKE var prævention?!?!), og hver 6. kvinde i samme aldersgruppe angiver at have fået mellem 2 og 10 aborter.. 

Hvad får mon disse kvinder til at have så lidt respekt for sig selv, deres krop og livet? Uvidenhed? Ligegyldighed? 

Hvad kan man mon gøre, for at nedsætte dette fuldstændig vanvittigt høje aborttal?

(Håber debatten ligger rigtigt, men vidste ikke, hvor jeg ellers skulle ligge den..)

wauw, det synes jeg er direkte grusomt..

Enhver der har været igennem en abort ved hvor hårdt det er eller kan være, og så at se at der er nogen der bruger det som prævention, det ryster mig..

Det er jo heller ikke skide sundt for kroppen at få foretaget alle disse indgreb, altså nej, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, eller jo, men kan ikke lige finde ud af at formulere mig selv på en ordentlig måde, så jeg stopper bare her..

Anmeld

19. april 2012

l.kjoeller

syns det er til at kaste op over når man tænker på alle dem der har problemer med at få ønskebarnet på naturlig vis (min mand er dårligt disponeret så mig selv inkl). man burde sætte brugerbetaling på - sådan man selv skal betale efter de første 3 medmindre der er særlige omstændigheder .

Anmeld

19. april 2012

Hyacinth

Jeg så det også til morgen og jeg er mildest talt chokeret! 

Jeg havde en veninde i teenageårene, som gjorde det samme (brugte det som prævention) simpelthen fordi, hun ikke "gad" at tage på af p-piller, kondom var kedeligt o.m.a.(ordret fortalt)

Det er SÅ klamt og totalt uetisk og uden respekt for dissse levedygtige fostre. Desuden er det at "pisse" på de barnløse/fertilitets udfordrede mennesker.

Der BØR igangsættes en lovgivning, som forebygger sådanne aborter. Jeg er ikke imod abort, men jeg er imod, at bruge det som prævention. Det er tankeløst.

Ved bare ikke, hvad løsningen kan være.. Konsekvens(betal selv efter vist antal aborter, men omvendt sikke mange ikke ønskede børn, der ville blive født) eller meget mere oplysningen(dén uanset hvad)

Anmeld

19. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

nu er det Rumænien og her tvivler jeg stækrt på at kvinderne har særlig meget at sige. Det er en kultur hvor mændende bestemmer.

Så vil deres mænd ikke bruge kondom, så er der ikke så meget at gøre.

Derudover er der stor fattigdom og jeg tvivler på de har råd til p-piller eller anden form for prævention, desværre.

Anmeld

19. april 2012

Hyacinth

Hyacinth skriver:

Jeg så det også til morgen og jeg er mildest talt chokeret! 

Jeg havde en veninde i teenageårene, som gjorde det samme (brugte det som prævention) simpelthen fordi, hun ikke "gad" at tage på af p-piller, kondom var kedeligt o.m.a.(ordret fortalt)

Det er SÅ klamt og totalt uetisk og uden respekt for dissse levedygtige fostre. Desuden er det at "pisse" på de barnløse/fertilitets udfordrede mennesker.

Der BØR igangsættes en lovgivning, som forebygger sådanne aborter. Jeg er ikke imod abort, men jeg er imod, at bruge det som prævention. Det er tankeløst.

Ved bare ikke, hvad løsningen kan være.. Konsekvens(betal selv efter vist antal aborter, men omvendt sikke mange ikke ønskede børn, der ville blive født) eller meget mere oplysningen(dén uanset hvad)

.. Jo evt efter et vist antal aborter, tilbyd at få sat klemmer på æglederne? Kunne være en løsning.. Men det er svært..

Anmeld

19. april 2012

raca

et så højt aborttal mener jeg må være et symtom op et samfundsproblem og ikke kun kvinderne der bære skylden,

hvor iorden er det at bruge prevention i landet... hvad siger kirken til det?

hvem følger kirken, manden eller kvinden.

hvem skal udskive p-pillerne, og hvor mange rygter er der i omløb om dem.

hvordan ser man på sex gennerelt, og graviditet,, hvem bære ansvaret for at beskytte sig mod evt sygdomme og graviditeter..

hvor let er det at få fat i prævention?

hvilket alternativt er der.. elendige børnehjem og eller abort,

osv...

jeg syntes der mangler nuancer i artiklen.. sensations artikler er lette nok, men hvad er grunden bag

Anmeld

19. april 2012

chael

Nu skriver du Rumænien.

Har tanken strejfet dig, at det er et fattigt land. At prævention måske er dyrere end en abort??

Altså jeg kender ikke deres syndhedssystem. Men det var bare min første tanke!!

Anmeld

19. april 2012

chael

raca skriver:

et så højt aborttal mener jeg må være et symtom op et samfundsproblem og ikke kun kvinderne der bære skylden,

hvordan ser man på sex gennerelt, og graviditet,, hvem bære ansvaret for at beskytte sig mod evt sygdomme og graviditeter..

osv...

jeg syntes der mangler nuancer i artiklen.. sensations artikler er lette nok, men hvad er grunden bag

Præcis, det er alt for sort/Hvidt opstillet.

Der mangler lidt.... Mere...

*C

Anmeld

19. april 2012

DenLykkelige

raca skriver:

osv...

Enig

Der må ligge noget mere bag..

Og ikke bare "dovenskab" eller ligegyldighed!...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.