Gravid af sæd finger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2012

Pikku Myy

nej det var bare lige noget helt andet jeg kom til at tænke på, nu når vi snakkede om sædceller 

Ahr, det giver mere mening, men jeg må melde pas til spørgsmålet. Udover at det selvfølgelig hjælper en del hvis han kommer oppe i dig istedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

elin1976

Rockertand skriver:

Så er du nok halv-gammel, og der er kommet ny viden til siden da

Sæd kan holde 3-5 dage (der er set enkelte super-eksempler på op til 7 dage, men de er meeeeget sjældne) - men som almindelig fertil mand sammenholdt med den generelt nedadgående kurve for mænds fertilitet, så skal man ikke stikke næsen op efter mere end 2-3 dage med gennemsnitssæd.

28!
Havde biologi for cirka 4 år siden...

Anmeld

19. april 2012

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Ahr, det giver mere mening, men jeg må melde pas til spørgsmålet. Udover at det selvfølgelig hjælper en del hvis han kommer oppe i dig istedet

Ja det ville jo nok være en fordel

Anmeld

19. april 2012

Rockertand

varsel-endt-barsel skriver:

28!
Havde biologi for cirka 4 år siden...

Arh, så er du jo ikke halvgammel  Du er jo i din bedste alder - men det ændrer ikke ved, at der er lavet lægevidenskabelige undersøgelser på emnet, og middellevetiden er betydeligt lavere, måske din biologilærer skulle opdatere sin viden - eller låne nogle "Medical journal" af mig? Håber, du fik en god karakter dengang

Anmeld

19. april 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Arh, så er du jo ikke halvgammel  Du er jo i din bedste alder - men det ændrer ikke ved, at der er lavet lægevidenskabelige undersøgelser på emnet, og middellevetiden er betydeligt lavere, måske din biologilærer skulle opdatere sin viden - eller låne nogle "Medical journal" af mig? Håber, du fik en god karakter dengang

Er det middellevetiden for sædceller du siger er blevet lavere?

Anmeld

19. april 2012

elin1976

Rockertand skriver:

Det gjorde jeg heldigvis!!!

Anmeld

20. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Er det middellevetiden for sædceller du siger er blevet lavere?

Middellevetiden for sædceller er betydeligt lavere end 7 dage - men generelt har fertililtetskurven en nedadgående retning med hensyn til sædcellernes kvalitet, det vil sige evne til at befrugte et æg.

Anmeld

20. april 2012

Ilya

Hmm måske er der virkelig brug for mere seksualundervisning i folkeskolen. 

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Enig!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.