Hvad gør man her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

Chewy

Frøken J. skriver:

Rose har i lang tid sovet igennem om natten. Hun kommer i seng omkring 19-20 og sover igennem til 6 om morgenen, får en drømmeflaske når vi gør i seng ved 22-23 tiden. Hun falder selv i søvn efter putteritualet, og det hele er bare nemt.

I går aftes blev hun puttet, træt, kl. 19. Faldt hurtigt i søvn. Men fra 19 til vi gik i seng kl. 22.30 vågnede hun cirka hver 20. minut og brokke sig. Enten fik hun sutten eller blev nusset lidt og faldt i søvn igen. Men det blev bare ved!

Det fortsatte da vi gik i seng, så vi tog hende ind mellem os i sengen for ikke at skulle rejse os og gå ind på hendes værelse hvert 20. minut natten igennem. Hun sov ret uroligt natten igennem, og jeg sov ELENDIGT!

Det ser ud til, at i aften/nat bliver endnu en nat, hun er begyndt på det igen. Det der med at vågne og vågne. Hun kom i seng kl. 19. Og det er ikke fordi hun ikke er træt når hun bliver puttet!

Hvad skal jeg gøre, og hvad pokker skyldes det? Overvejer at tage hende op, lege med hende, give hende et bad så hun bliver godt træt igen og så putte igen, men er lidt ked af at ødelægge den rutine vi hidtil har kørt. Hurtige råd søges!

Hun var 28 uger korrigeret i går, og har været gennem 26 ugers springet, så synes ikke det passer med tigerspring

Umiddelbart kan det godt være tænder, men det kunne også lyde som ørene. Det lyder som om hun kunne vågne et stigende tryk i ørerne efter at have ligget ned en 20 minutters tid. Sådan nogle dage havde min søn også. Det hjalp hvis jeg sad med ham så han havde hovedet lidt op af. Vågner hun ikke, hvis hun ligger mellem jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Lotus86

Man kan købe noget gummecreme i Matas, det virker ret godt.

Ville passe på med at begynde at tage hende med ind efter hun er blevet puttet. Har pænt dårlige erfaringer. Da Valdemar var 6 mdr. og fik sin første tand, begyndte han at blive ked af det når han skulle sove. Indtil da havde vi bare kunne ligge ham, og så faldt han selv i søvn med det samme, så det var jo død ulideligt at han pludselig brokkede sig, så når han gjorde det, tog vi ham med ind i stuen igen. Det resulterede så i, at det bare var en kamp hver aften når han skulle sove, for han vidste jo at vi tog ham med ind hvis han bare brokkede længe nok, så en aften sagde vi stop, tog kampen med ham, og så har der stort set ikke været problemer siden.

Men altså, det kunne godt lyde som om at der sker meget med hende udviklingsmæssigt, så det er da sikkert det hun reagere på.

Håber det snart er ovre, så i kan sove i fred igen

Anmeld

18. april 2012

Frøken J.

Chewy skriver:

Umiddelbart kan det godt være tænder, men det kunne også lyde som ørene. Det lyder som om hun kunne vågne et stigende tryk i ørerne efter at have ligget ned en 20 minutters tid. Sådan nogle dage havde min søn også. Det hjalp hvis jeg sad med ham så han havde hovedet lidt op af. Vågner hun ikke, hvis hun ligger mellem jer?

Jeg tror ikke det er det, for hvis jeg fx tager en eftermiddagslur med hende i vores seng, kan hun fint sove de der 1,5 time uden vrøvl!

Anmeld

18. april 2012

Frøken J.

Lotus86 skriver:

Man kan købe noget gummecreme i Matas, det virker ret godt.

Ville passe på med at begynde at tage hende med ind efter hun er blevet puttet. Har pænt dårlige erfaringer. Da Valdemar var 6 mdr. og fik sin første tand, begyndte han at blive ked af det når han skulle sove. Indtil da havde vi bare kunne ligge ham, og så faldt han selv i søvn med det samme, så det var jo død ulideligt at han pludselig brokkede sig, så når han gjorde det, tog vi ham med ind i stuen igen. Det resulterede så i, at det bare var en kamp hver aften når han skulle sove, for han vidste jo at vi tog ham med ind hvis han bare brokkede længe nok, så en aften sagde vi stop, tog kampen med ham, og så har der stort set ikke været problemer siden.

Men altså, det kunne godt lyde som om at der sker meget med hende udviklingsmæssigt, så det er da sikkert det hun reagere på.

Håber det snart er ovre, så i kan sove i fred igen

Tak for svaret! Tog det til mig og tog hende ikke ind i nat. Måtte så op 1 gang i timen, men vil ikke give hende en dårlig vane! Det ser desværre ud til, at i aften bliver samme cirkus. Har forsøgt at få en træt baby til at sove i 1,5 time uden held nu.. Hun vrøvler konstant. Har givet hende mere mad, skiftet bleen (hun lavede lige en lorteble lige da hun var tæt på at sove) osv..

Anmeld

18. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

YOU'RE BACK!  Selvom jeg ikke skrev med dig som sådan, så læste jeg altid dine tråde. Er helt glad nu, haha!

Men jeg hopper med de andre, tror også det er tænder. Men det lyder nu ellers meget som Ida, kæmper også en laaaaaaaang kamp med hende hver aften klokken 19

Anmeld

18. april 2012

Tulle28

Synes du lige skulle tage forbi en ørelæge og få hende tjekket. Er selv mor til et ørebarn, og der var heller ikke noget om dagen. Er det ørerne, så er det bare med at få hende ind i et forløb, da de fleste ørelæger gerne vil se tiden an ca. 3 mdr. for at sebom det evt. skulle gå over af sig selv. MEN det kan jo også godt være udvikling, tænder eller noget helt tredje... Hvis du vælger ørelægen, så husk at du ikke behøver at få en henvisning, du kan ringe direkte. Og tag for Guds skyld til en rigtig ørelæge, frem for at spilde tiden hos din egen læge - de har som oftest ikke det rigtige udstyr til at måle trykket i ørerne.

Anmeld

20. april 2012

Lou87

Oplevede det samme.. Jeg vil umiddelbart sige det er ører eller tænder. Så et ring og få tid ved en ørelæge - det er gratis og hurtigt tjek. Og så er du sikker på det IKK er dem. (så du ikk skælder dig selv ud som jeg gjorde over at min pige først fik det opdaget ca et år gammel øv) .. Og indtil den tid ( jeg fik en efter to-tre dage) så prøv med panodil junior en halv time før sengetid. Så den når at virke lidt.
Det der til gummerne har jeg KUN hørt dårligt om - og på apoteket rådede hun mig til panodil junior frem for det. For som hun sagde - hva ville man selv gøre med tandpine ?? Tage en pille/panodil håber hun får det bedre. Der er intet værre end når det er natte søvnen det går udover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.