Hvad gør man her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.228 visninger
26 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Frøken J.

Rose har i lang tid sovet igennem om natten. Hun kommer i seng omkring 19-20 og sover igennem til 6 om morgenen, får en drømmeflaske når vi gør i seng ved 22-23 tiden. Hun falder selv i søvn efter putteritualet, og det hele er bare nemt.

I går aftes blev hun puttet, træt, kl. 19. Faldt hurtigt i søvn. Men fra 19 til vi gik i seng kl. 22.30 vågnede hun cirka hver 20. minut og brokke sig. Enten fik hun sutten eller blev nusset lidt og faldt i søvn igen. Men det blev bare ved!

Det fortsatte da vi gik i seng, så vi tog hende ind mellem os i sengen for ikke at skulle rejse os og gå ind på hendes værelse hvert 20. minut natten igennem. Hun sov ret uroligt natten igennem, og jeg sov ELENDIGT!

Det ser ud til, at i aften/nat bliver endnu en nat, hun er begyndt på det igen. Det der med at vågne og vågne. Hun kom i seng kl. 19. Og det er ikke fordi hun ikke er træt når hun bliver puttet!

Hvad skal jeg gøre, og hvad pokker skyldes det? Overvejer at tage hende op, lege med hende, give hende et bad så hun bliver godt træt igen og så putte igen, men er lidt ked af at ødelægge den rutine vi hidtil har kørt. Hurtige råd søges!

Hun var 28 uger korrigeret i går, og har været gennem 26 ugers springet, så synes ikke det passer med tigerspring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

louisevl

Frøken J. skriver:

Rose har i lang tid sovet igennem om natten. Hun kommer i seng omkring 19-20 og sover igennem til 6 om morgenen, får en drømmeflaske når vi gør i seng ved 22-23 tiden. Hun falder selv i søvn efter putteritualet, og det hele er bare nemt.

I går aftes blev hun puttet, træt, kl. 19. Faldt hurtigt i søvn. Men fra 19 til vi gik i seng kl. 22.30 vågnede hun cirka hver 20. minut og brokke sig. Enten fik hun sutten eller blev nusset lidt og faldt i søvn igen. Men det blev bare ved!

Det fortsatte da vi gik i seng, så vi tog hende ind mellem os i sengen for ikke at skulle rejse os og gå ind på hendes værelse hvert 20. minut natten igennem. Hun sov ret uroligt natten igennem, og jeg sov ELENDIGT!

Det ser ud til, at i aften/nat bliver endnu en nat, hun er begyndt på det igen. Det der med at vågne og vågne. Hun kom i seng kl. 19. Og det er ikke fordi hun ikke er træt når hun bliver puttet!

Hvad skal jeg gøre, og hvad pokker skyldes det? Overvejer at tage hende op, lege med hende, give hende et bad så hun bliver godt træt igen og så putte igen, men er lidt ked af at ødelægge den rutine vi hidtil har kørt. Hurtige råd søges!

Hun var 28 uger korrigeret i går, og har været gennem 26 ugers springet, så synes ikke det passer med tigerspring

Åh aner ikke lige hvad det er, men det er utroligt hårdt med sådan nogle nætter

Hun er ikke muligvis ved at få tænder? Så kan de nemlig godt sove uroligt...

Anmeld

17. april 2012

Alexander&Lærke

uhm det kan nok skylles flere ting, måske sker der bare meget i hendes liv udvirklingsmæssigt lige pt, så hun sover lidt mere uroligt.... 

Tror det er en dårlig ide at tage hende op, for måske finder hun ud af det rart og vil så vågner op når hun har sover lidt for hun ved at mor vil lege.

Måske i bare skulle gå i seng som i plejer og se om hun fortsætter med at vågne op, hvis hun ikke er vant til i sove mellem jer kan det jo også forstyrre hendes natte søvn og din for den sags skyld... 

Min datter er snart 9 md, og har også aftner hvor hun sover uroligt og vågner op flere gange som regl skal hun bare lige puttes igen og have sutten, tror ikke hun rigtigt hun er vågen for hun sover vider uden problemer og de dage hvor hun opdaget at hun selv kunne komme op at stå, gjore hun også det flere gange om aftnene i søvne.

Så det sker bare en helt masse i den aldre som bliver beaarbejdet når de sover.... 

Anmeld

17. april 2012

Laulund87

Jeg tror godt det kan være de tænder der lige driller igen søde!

Det der til tænderne hedder Andolex og det virker super

Anmeld

17. april 2012

Frøken J.

louisevl skriver:

Åh aner ikke lige hvad det er, men det er utroligt hårdt med sådan nogle nætter

Hun er ikke muligvis ved at få tænder? Så kan de nemlig godt sove uroligt...

Ja, helt vildt! For man har bare ikke energi til at være på dagen efter!

Hmm det havde jeg ikke tænkt på.. Hun fik de to fortænder i undermunden for nogle uger siden, så ved ikke om der allerede er flere på vej, det kan godt ske!

Anmeld

17. april 2012

Frøken J.

Mette&Alexander skriver:

uhm det kan nok skylles flere ting, måske sker der bare meget i hendes liv udvirklingsmæssigt lige pt, så hun sover lidt mere uroligt.... 

Tror det er en dårlig ide at tage hende op, for måske finder hun ud af det rart og vil så vågner op når hun har sover lidt for hun ved at mor vil lege.

Måske i bare skulle gå i seng som i plejer og se om hun fortsætter med at vågne op, hvis hun ikke er vant til i sove mellem jer kan det jo også forstyrre hendes natte søvn og din for den sags skyld... 

Min datter er snart 9 md, og har også aftner hvor hun sover uroligt og vågner op flere gange som regl skal hun bare lige puttes igen og have sutten, tror ikke hun rigtigt hun er vågen for hun sover vider uden problemer og de dage hvor hun opdaget at hun selv kunne komme op at stå, gjore hun også det flere gange om aftnene i søvne.

Så det sker bare en helt masse i den aldre som bliver beaarbejdet når de sover.... 

Du kan sagtens have ret. Hun har også fået nogle nye færdigheder på det seneste, fx komme op på alle fire og rokke, sidde lidt selv osv., og ved ikke om der også sker en del mentalt i den forbindelse. Puha, håber det snart går over!

Kan godt se din pointe med ikke at tage hende op og lege. Vi har taget hende med ind i stuen nu fordi hun var pyller, men vi leger ikke. Min kæreste sidder bare med hende på skødet og putter med hende, imens de ser TV, og hun sidder bare og slapper af. Prøver at putte hende igen om lidt, tror jeg!

Anmeld

17. april 2012

Mira0911

Jeg tænker også at det er tænder... 

Anmeld

17. april 2012

Frøken J.

Laulund87 skriver:

Jeg tror godt det kan være de tænder der lige driller igen søde!

Det der til tænderne hedder Andolex og det virker super

Tror du allerede? Iiih.. Hvordan var det var det håndkøb eller recept? Og kommer du det bare over alt på gummerne? Hvis nu man ikke ved hvor det er tænderne er på vej

Anmeld

17. april 2012

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Jeg tænker også at det er tænder... 

Ih, ikke igen! Synes ikke hun var påvirket på samme måde med de sidste tænder, men der er self. stor forskel på tænder!

Anmeld

17. april 2012

Laulund87

Frøken J. skriver:

Tror du allerede? Iiih.. Hvordan var det var det håndkøb eller recept? Og kommer du det bare over alt på gummerne? Hvis nu man ikke ved hvor det er tænderne er på vej

Mener det er på recept.

Dupper det på gummerne med en vatpind der er vædet i det. Har en veninde der lige har fået lidt af mig til hendes datter der er meget plaget og hun siger også at det er fantastisk.

Hvis ikke du selv når at skaffe det, kan du få lidt med hjem på lørdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.