37+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.922 visninger
27 svar
0 synes godt om
17. april 2012

JH12

Så rundet vi uge 37+0  Et stk. Fuldbåren Prinsesse ..

Vægten siger +18kg. ( KUN 1,6 kg. siden uge 32.)

Maven måler 118 cm. (Sidst målte den 121 cm. så den må være sunket.)

Gik på barsel i sidste uge, mangler dog lige en prøve på Torsdag, og derefter kalder den endelige Barsel, hvor der skal slappes af, og nyde den sidste tid hvor det kun er min og kæresten..
Derudover har jeg planer om at svømme 2 gange om ugen - så længe det er muligt, og bare gå en masse ture..  

Tasken til sygehuset er ENDELIG blevet pakket, ihvertfald alt det til prinsessen og toilet tingene..
Har ikke pakket det til mig selv endnu, da jeg stadigvæk bruger det meste, så det bliver pakket når veerne går i gang.. Har lagt en liste med de manglende ting, så kæresten kan hjælpe

Ellers er vi helt klar til hendes ankomst, og nu glæder vi os bare til at møde hende, og starte vores egen familie

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Guldimaven

Hvor er det altså spændende! Syntes der er ved at være mange højgravide! Er det ikke fra uge 37 man er det??

Dejligt, i er klar og kan sørme godt forstå i glæder jer til at blive 3!

Her hjemme bliver der også gættet på, hvornår vores lillemand har tænkt sig at kigge ud..

Og god ide med listen, det tror jeg også hellere jeg må.. Hvad har du taget med i toilet tasken?

Anmeld

17. april 2012

Guldimaven

Ps. FLOT mave!

Anmeld

17. april 2012

JH12

Guldimaven skriver:

Hvor er det altså spændende! Syntes der er ved at være mange højgravide! Er det ikke fra uge 37 man er det??

Dejligt, i er klar og kan sørme godt forstå i glæder jer til at blive 3!

Her hjemme bliver der også gættet på, hvornår vores lillemand har tænkt sig at kigge ud..

Og god ide med listen, det tror jeg også hellere jeg må.. Hvad har du taget med i toilet tasken?

Jeg synes det er MEGET forskellige hvornår folk siger man er høj gravid, nogle siger det er når man går ind i 3. trimester, andre når man runder uge 37. Jeg har følt mig højgravid siden starten af 3. trimester..

I toilet tasken har jeg:
Tandbørster til mig og kæresten + tandpasta selvfølgelig .
Hårbørste, elastikker. Shampoo, Balsam og Body Shampoo.
Bind, nogle amme indlæg. Deodorant. Læbepomade.
Kan faktisk ikke huske om der er mere..

Jeg tror også jeg bliver glad for listen når den tid kommer, i tilfælde af jeg ikke selv lige kan overskue det, så er det godt der lige er en liste så han kan hjælpe mig  

Anmeld

17. april 2012

Guldimaven

Joyce1986 skriver:

Jeg synes det er MEGET forskellige hvornår folk siger man er høj gravid, nogle siger det er når man går ind i 3. trimester, andre når man runder uge 37. Jeg har følt mig højgravid siden starten af 3. trimester..

I toilet tasken har jeg:
Tandbørster til mig og kæresten + tandpasta selvfølgelig .
Hårbørste, elastikker. Shampoo, Balsam og Body Shampoo.
Bind, nogle amme indlæg. Deodorant. Læbepomade.
Kan faktisk ikke huske om der er mere..

Jeg tror også jeg bliver glad for listen når den tid kommer, i tilfælde af jeg ikke selv lige kan overskue det, så er det godt der lige er en liste så han kan hjælpe mig  

Ja okay, jeg er faktisk først begyndt at føle mig sådan dagligt beslatet nu her med 6 uger til termin..

Læbepromade! Sagde min jordemor var en rigtig god ting at have med, da man let kan få meget tørre læber af sådan en fødsel.. Med alt det prusten og stønnen!

Jeg tror heller ikke jeg kan overskue noget som helst, når først veerne melder sig.. Men på min liste tror jeg, jeg er nød til at tage billede af hver eneste ting ellers kommer der bare alt det forkerte med.. I hvert fald hvis det er min kæreste der skal pakke, bare ud fra en liste..  hehe Så det må jeg nok hellere sætte min mor til, når det nu er!

Anmeld

17. april 2012

JH12

Guldimaven skriver:

Ja okay, jeg er faktisk først begyndt at føle mig sådan dagligt beslatet nu her med 6 uger til termin..

Læbepromade! Sagde min jordemor var en rigtig god ting at have med, da man let kan få meget tørre læber af sådan en fødsel.. Med alt det prusten og stønnen!

Jeg tror heller ikke jeg kan overskue noget som helst, når først veerne melder sig.. Men på min liste tror jeg, jeg er nød til at tage billede af hver eneste ting ellers kommer der bare alt det forkerte med.. I hvert fald hvis det er min kæreste der skal pakke, bare ud fra en liste..  hehe Så det må jeg nok hellere sætte min mor til, når det nu er!

Uh 6 uger, så har du heller ikke lang igen

Mon ikke vi kan hjælpe kæresten en smule, selvom vi har veer..
Vi kan nemlig hjælpe fødslen lidt på vej ved at gå og være lidt aktiv selvom vi har veer.. Så jeg håber på at kunne være lidt aktiv selvom jeg har veer
Men ja hvis du har en mor til at kunne hjælpe, så sæt hende i gang

Anmeld

17. april 2012

Guldimaven

Joyce1986 skriver:

Uh 6 uger, så har du heller ikke lang igen

Mon ikke vi kan hjælpe kæresten en smule, selvom vi har veer..
Vi kan nemlig hjælpe fødslen lidt på vej ved at gå og være lidt aktiv selvom vi har veer.. Så jeg håber på at kunne være lidt aktiv selvom jeg har veer
Men ja hvis du har en mor til at kunne hjælpe, så sæt hende i gang

Puha, det føltes langt i forhold til alle jer andre..

Ja, det er rigtig.. Men jeg syntes det er svært at forstille sig hvordan man reagere når det ligesom går igang og gør ondt..  Tror jeg bliver meget stille og lukker mig helt inde i mig selv!

Har du nogen ide om, hvordan du tror du tackler veerne? :-)

Anmeld

17. april 2012

JH12

Guldimaven skriver:

Puha, det føltes langt i forhold til alle jer andre..

Ja, det er rigtig.. Men jeg syntes det er svært at forstille sig hvordan man reagere når det ligesom går igang og gør ondt..  Tror jeg bliver meget stille og lukker mig helt inde i mig selv!

Har du nogen ide om, hvordan du tror du tackler veerne? :-)

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan de veer er..  Så jeg har valgt bare at tage det lidt som det kommer..  Og jeg har slet ingen idé om hvornår jeg vil arbejde med dem..
Men jeg er stædig nok til at, hvis jeg har sat mig for at bevæge mig - være aktiv efter veerne er startet, skal det nok lykkes..

Har du overvejet noget af det?

Anmeld

17. april 2012

Guldimaven

Joyce1986 skriver:

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan de veer er..  Så jeg har valgt bare at tage det lidt som det kommer..  Og jeg har slet ingen idé om hvornår jeg vil arbejde med dem..
Men jeg er stædig nok til at, hvis jeg har sat mig for at bevæge mig - være aktiv efter veerne er startet, skal det nok lykkes..

Har du overvejet noget af det?

Jeg forstiller mig mens smerter x 1000..  Har døjet meget med mens smerter, og har engang haft dem så slemme at jeg kastede op af det.. Så dem sammenligner jeg lidt med..

Men jeg tror langt fra jeg er en af dem, der kommer til at ligge og råbe og skrige, fordi jeg meget lukker mig inde i mig selv når jeg skal arbejde med en smerte.. Sådan jeg næsten glemmer alt hvad der er omkring mig..  Men jeg kunne heller ikke forstille mig, at det ville være rart at ligge ned uden hver eneste vee.. Jeg tror jeg ligesom dig, vil bevæge mig rundt og på den måde arbejde med dem..

Anmeld

17. april 2012

JH12

Guldimaven skriver:

Jeg forstiller mig mens smerter x 1000..  Har døjet meget med mens smerter, og har engang haft dem så slemme at jeg kastede op af det.. Så dem sammenligner jeg lidt med..

Men jeg tror langt fra jeg er en af dem, der kommer til at ligge og råbe og skrige, fordi jeg meget lukker mig inde i mig selv når jeg skal arbejde med en smerte.. Sådan jeg næsten glemmer alt hvad der er omkring mig..  Men jeg kunne heller ikke forstille mig, at det ville være rart at ligge ned uden hver eneste vee.. Jeg tror jeg ligesom dig, vil bevæge mig rundt og på den måde arbejde med dem..

Jeg tvivler også på jeg bliver en af dem der ligger og skriger, jeg tror simpelthen ikke på man har noget som helst ud af det.
Også vil det være skide synd for ens kæreste, som skal sidde og se en lide, mens de intet kan gøre - så det vil jeg helt sikkert være bevidst om, når den tid kommer.. Min kæreste har det allerede hårdt ved tanken om den smerte jeg skal igennem, og jeg ved han er ked af han ikke kan hjælpe mig på nogen måde.. Så der er ingen grund til at gøre det værre for ham..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.