Spørger lige igen:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.164 visninger
30 svar
0 synes godt om
17. april 2012

babymus77

Har spurgt før, og gør det lige igen!!! Hvor længe bruger bebs str 56 og 62??? Ved godt det er indiv. Men bare så jeg ved hvad og hvor meget jeg skal købe!!!! Til sommer børn: termin d 24/7 hvad sover baby i i barnevogn?? Sommer i Dk behøver jo ikke være varm konstant....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

iris-mor

Hvor må du være spændt!!

Mht til tøjstørrelser, så mener jeg vores datter brugte hver størrelse i ca 1½ månede i starten. Men er ikke helt sikker. Den første sommer vores datter opleved var rimelig varm, så  nogle dage var det faktisk kun ble. Men ellers lidt tyndt tøj, og muligvis en meget tynd hue. Hvis han skal sove i lift varmer den jo også lidt.

Rigtig god fornøjelse

Anmeld

17. april 2012

MortilElias2010

Som du selv skriver, så er det individuelt. Jeg tænker at str. 56 bliver brugt i kort tid, mens str. 62 lidt længere. Jeg ville sige 4-5 dragter af 56, men med tanke på den afføring de har, bliver tøjet hurtigt misfarvet hvis der sker uheld, så måske et par ekstra. Str. 62 kan jeg ikke svare på, men et par dragter til at starte med.. det varer jo alligevel lidt inden de skal i dem og så kan du altid shoppe efter behov.

Til sommer, så er reglen den at sveder baby i nakken har de det for varmt og hvis de er kolde, ja så er det for lidt. Det afhænger helt af hvordan sommeren bliver og om hvor køligt det er hvor I stiller barnevognen..

Vores Elias var 6 måneder da vi nåede til sommeren 2010 og han sov når det var stegende hedt bare i en bodystocking og så havde vi en bærbar ventilator med til 100kr. fra Bilka, der kunne stå i fodenden og blæse lidt køligt vind på ham og så havde han en stofble henover..

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er lige hvad jeg sådan kan huske og tænker

Og tillykke med den forestående fødsel og lille babydreng

Anmeld

17. april 2012

babymus77

iris-mor skriver:

Hvor må du være spændt!!

Mht til tøjstørrelser, så mener jeg vores datter brugte hver størrelse i ca 1½ månede i starten. Men er ikke helt sikker. Den første sommer vores datter opleved var rimelig varm, så  nogle dage var det faktisk kun ble. Men ellers lidt tyndt tøj, og muligvis en meget tynd hue. Hvis han skal sove i lift varmer den jo også lidt.

Rigtig god fornøjelse

Glæder mig så meget:-) Så må jeg nok hellere lade være at købe mere:-)) Har vinter børn og der er det lettere at beregne når det så bliver sommer igen:-).

Anmeld

17. april 2012

babymus77

MortilElias2010 skriver:

Som du selv skriver, så er det individuelt. Jeg tænker at str. 56 bliver brugt i kort tid, mens str. 62 lidt længere. Jeg ville sige 4-5 dragter af 56, men med tanke på den afføring de har, bliver tøjet hurtigt misfarvet hvis der sker uheld, så måske et par ekstra. Str. 62 kan jeg ikke svare på, men et par dragter til at starte med.. det varer jo alligevel lidt inden de skal i dem og så kan du altid shoppe efter behov.

Til sommer, så er reglen den at sveder baby i nakken har de det for varmt og hvis de er kolde, ja så er det for lidt. Det afhænger helt af hvordan sommeren bliver og om hvor køligt det er hvor I stiller barnevognen..

Vores Elias var 6 måneder da vi nåede til sommeren 2010 og han sov når det var stegende hedt bare i en bodystocking og så havde vi en bærbar ventilator med til 100kr. fra Bilka, der kunne stå i fodenden og blæse lidt køligt vind på ham og så havde han en stofble henover..

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er lige hvad jeg sådan kan huske og tænker

Og tillykke med den forestående fødsel og lille babydreng

Lige præcis den danske sommer er jo ikke til at blive klog på:-) Jeg har mest i 62... Og en del i 56... Må hellere stoppe køb nu så:-) mangler lidt nat dragter i 62.... Mine to børn er fra vinter så lettere når sommeren sÅ kom, der var de 7-8 mdr..... Dit Puslebord står fint herhjemme og glæder mig til at få det i brug:-))

Anmeld

17. april 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
min søn var 56cm lang ved fødslen og vejede 4500g så str 56 havde han kun på en uge 14 dage!

str 62 havde han lidt længere han var i str 62 1½-2mdr

han hoppede let og elefant over str 68 og bruger nu str 74-80 og det har han gjort lang tid.

men som også nogen af de andre siger, så er det meget individuelt

Anmeld

17. april 2012

Mor til L&S

babymus77 skriver:

Har spurgt før, og gør det lige igen!!! Hvor længe bruger bebs str 56 og 62??? Ved godt det er indiv. Men bare så jeg ved hvad og hvor meget jeg skal købe!!!! Til sommer børn: termin d 24/7 hvad sover baby i i barnevogn?? Sommer i Dk behøver jo ikke være varm konstant....

Hej

Min pige var jo en lille prut, så hun startede i str 50 og brugte derefterbstr 56 i et par måneder og str 62 nok lidt længere tid... Men hun voksede heller ikk så hurtigt...

Men ellers så siger man jo at 56 er 1-2 mdr gammel og 62 er 2-4 mdr gammel....

Ja, det er ikk nemt at vide med sommeren, men jeg har købt nogle små tynde huer og så har jeg et par hjemme strikket små trøjer, så tror jeg han klarer den Ellers køber vi til den tid

Ang tøj og stofbleer..... Liva var gylpe barn og vi brugte SÅ mange stofbleer om dagen og skulle tit skifte tøj, så jeg har rigeligt denne gang

Knus

Anmeld

17. april 2012

babymus77

Mor til Liva skriver:

Hej

Min pige var jo en lille prut, så hun startede i str 50 og brugte derefterbstr 56 i et par måneder og str 62 nok lidt længere tid... Men hun voksede heller ikk så hurtigt...

Men ellers så siger man jo at 56 er 1-2 mdr gammel og 62 er 2-4 mdr gammel....

Ja, det er ikk nemt at vide med sommeren, men jeg har købt nogle små tynde huer og så har jeg et par hjemme strikket små trøjer, så tror jeg han klarer den Ellers køber vi til den tid

Ang tøj og stofbleer..... Liva var gylpe barn og vi brugte SÅ mange stofbleer om dagen og skulle tit skifte tøj, så jeg har rigeligt denne gang

Knus

Nej præcis den danske sommer kan man aldrig være sikker på:-) Jeg kan slet ikke huske hvor længe mine andre børn brugte str:-) den yngste blir 11 til nov:-). Hvis nu sommeren blir rigtig varm, giver man så bare mere bryst??! Eller hvad manNu giver??? (flaske)

Anmeld

17. april 2012

Livsmor

Har 2 sommer børn, det har været en meget varm og en alm. sommer. Til begge har jeg haft både kort- og langærmede bodyer, og løse bukser. Så er det lidt lettere at justere for varmen, end hvis man har heldragter. Det er rarest med bodyer, da der er bedre hold på bleen ;O)

Hvormeget i hver str., tja...... vil ikke købe så meget, men omkring 6-8 bodyer(blandet mht. ærme) og 3-4 par bukser. Bare til at starte med, man ved jo aldrig hvor lille/stor barnet er ved fødslen.

Anmeld

17. april 2012

Mor til L&S

babymus77 skriver:

Nej præcis den danske sommer kan man aldrig være sikker på:-) Jeg kan slet ikke huske hvor længe mine andre børn brugte str:-) den yngste blir 11 til nov:-). Hvis nu sommeren blir rigtig varm, giver man så bare mere bryst??! Eller hvad manNu giver??? (flaske)

Nej man glemmer hurtigt - jeg har også glemt mange ting og Liva er kun 2

Ja er det rigtig varmt kan man jo tilbyde brystet lidt oftere ( eller flaske hvis man gir det)

Har I fundet et drenge navn?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.