Anonym skriver:
Jeg er i dag 37+0 .. og har aldrig været til gynækolog-tjek. er det ikke unormalt for ringede til lægen her i denne uge om det ikke var rimelig unormalt da jeg hører alle andre end mig kommer til sådan et tjek i starten af graviditeten og min læge synes det var underligt..
så nu har jeg fået en tid på tirdag til sådan et tjek og sundheds-tjek.
hva tjækker de en for??
når de laver sådan et gynækologisk tjek??
har aldrig været til sådan en før og nu er jeg ret så nervøs over det fordi er irriteret der nede det klør, er bange for jeg har fået svamp eller noget.. men er det ikke normalt??? 
Det er ikke alle læger der vil lave en gynækologisk undersøgelse i starten af graviditeten - min læge ville f.eks. ikke lave den
Jeg havde altid fået at vide, at man får en masse gynækologiske undersøgelser, når man bliver gravid, men den eneste gang jeg fik en under min graviditet, var til fødslen (hvor det var mange flere end en gang) 
Det er meget normalt at få svamp under en graviditet - jeg havde det et par gange 
Jeg tror ikke der er nogle kvinder som syntes det er sjovt, at få en gynækologisk undersøgelse, men det er noget der skal overståes
Lægen tjekker at alt ser okay ud 
Anmeld